حرکت دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به دانشگاهی فناور و کارآفرین جدی است

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: حرکتی که در این دانشگاه برای تبدیل شدن به یک دانشگاه فناور و کارآفرین شکل گرفته، بسیار جدی است.

حرکت دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به دانشگاهی فناور و کارآفرین جدی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس چقدر طول میکشه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نخستین نمایشگاه شتابدهنده های برگزیده کشور دانشگاه آزاد با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل این معاونت و رؤسای استان های دانشگاه صبح امروز در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد برگزار گردید.

دهقانی فیروزآبادی در این نمایشگاه گفت: امروز شروع یک اتفاق متفاوت و حرکت جدی و جدید در دانشگاه های پیشقراول حوزه فناوری و نوآوری کشور همچون دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های آموزش عالی تقریباً 40 درصد از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، اضافه نمود: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در حوزه های مختلف علوم پزشکی، کشاورزی، مدارس، آموزشکده های فنی و حرفه ای و ... فعالیت می نماید و یک اکوسیستم کامل از یک نظام آموزشی جامع است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: برنامه این دانشگاه حرکت واقعی و جدی به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است که به طور جد به سمت اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها پیش می رود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دانشگاه آزاد براساس راهبرد هفتم سند اسلامی شدن دانشگاه ها، ایجاد و اصلاح رشته های تحصیلی کاربردی و متناسب با احتیاج های جامعه اسلامی، تقویت کارآفرینی و افزایش اشتغال مولد و پایدار، فراوری متن و محتوای کارآفرین و ارتقای فرهنگ کارآفرینی به وسیله تعامل دانشگاه ها با نهاد ها و بنگاه های اقتصادی- اجتماعی در برنامه ریزی های آموزشی و ... را در اولویت خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: حرکتی که در دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه فناور و کارآفرین شکل گرفته، یک حرکت نمایشی و معمولی نیست، بلکه بسیار جدی در این حوزه فعالیت می نماید.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه همیشه تجربه نشان داده که عملکرد مراکز آموزشی خصوصی و غیردولتی در مقایسه با مراکز و ارگان های دولتی در سطح جهان بهتر بوده، گفت: علت این امر چابکی و هدفمند بودن فعالیت ها در مراکز خصوصی است. این دانشگاه در کوشش است تا در سال 1404 انتخاب اول داوطلبان و خانواده هایی باشد که علاقه مندند فرزندانشان پس از دانش آموختگی، صاحب کسب و کار و اشتغال باشند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد حرکت جدی و عملیاتی به سمت تبدیل شدن به دانشگاه فناور را در دستور کار دارد، گفت: این سیاست جدید دانشگاه آزاد است و جدیت این دانشگاه برای حرکت به سمت فناوری، نوآوری و کارآفرینی کاملاً محسوس است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به ظرفیت های کلان این دانشگاه برای خدمت در زیست بوم فناوری گفت: گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از 500 منطقه و شهر در کشور، 700 مدرسه و آموزشکده فنی و حرفه ای، آزمایشگاه های بسیار مجهز و پیشرفته با تجهیزات خاص و نادر، بیش از 150 هزار تجهیزات آزمایشگاهی، زیرساخت های سرزمینی و ساختمان های کاربردی، کارخانه ها، مزارع کشاورزی و دامداری و ... تنها بخشی از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی است که می تواند زیست بوم فناوری را در کشور ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مردمی و برخاسته از مردم است که باید در راستای حل احتیاج های فناورانه مردم فعالیت کند، گفت: لازمه این کار این است که در یک نظام آمایش شده با توجه به ویژگی های ممتاز هر سرزمین، سرا های نوآوری راه اندازی گردد.

وی ادامه داد: سرا های نوآوری در واقع یک دانشکده با ادبیات جدید است که دوره های شتاب دهی، رشد و بلوغ و استقرار در پارک علم و فناوری را دارد. به عبارتی در سرای نوآوری یک هسته و یک تیم حول یک ایده وارد سرای نوآوری می شوند و پس از تبدیل شدن به شرکت نوپا وارد مراکز رشد شده و پس از آنکه به یک شرکت پویا تبدیل شدند، وارد پارک های علم و فناوری می شوند. هر سرای نوآوری، یک شتاب دهنده تخصصی و مرکز رشد تخصصی دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد در حوزه فناوری محکم و پویا در خدمت فعالان حوزه علم و فناوری کشور باشد

دهقانی فیروزآبادی به ورود هوشمندانه دانشگاه آزاد اسلامی در تصویب آئین نامه جامع بازار فناوری و سرا های نوآوری در این دانشگاه اشاره و توضیح داد: تصویب این آئین نامه در واقع نقطه عطفی در حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه اسلامی است. این دانشگاه به دنبال چابکی و تسهیل قواعد است و نمی خواهد تصدی گری کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، کارخانه آدم سازی و ثروت ملی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال راه اندازی شرکت ها و شتاب دهنده های رقابتی نیست. بلکه می خواهد در حوزه فناوری به یک برند تبدیل گردد و محکم و پویا در خدمت فعالان حوزه علم و فناوری کشور باشد.

حضور 20 شتاب دهنده برتر کشور در همایش و نمایشگاه شتاب دهنده های آزاد

حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش گفت: پس از تصویب آئین نامه جامع بازار فناوری و سرا های نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی حرکت بسیار گسترده ای در راستای راه اندازی سرا های نوآوری در کل استان های این دانشگاه شروع شد.

وی با بیان اینکه هر سرای نوآوری دارای سه جز اصلی شتاب دهنده، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است، گفت: برای تکمیل چرخه اکوسیستم نوآوری علاوه بر پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، احتیاجمند شتاب دهنده در استان ها بودیم که در این راستا این نمایشگاه شکل گرفت.

معیری کاشانی به فعالیت بیش از 100 شتابدهنده در کشور اشاره و توضیح داد: از این تعداد، 20 شتابدهنده برتر انتخاب و به این نمایشگاه دعوت شدند تا در غرفه های خود فرصت ارتباط با مسئولان و مدیران واحد های دانشگاه آزاد اسلامی را داشته باشند.

سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این نمایشگاه هر شتاب دهنده 10 دقیقه فرصت دارد فعالیت ها و مدل پیشنهادی خود را تبیین کند.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده دومین همایش و نمایشگاه شتاب دهنده های آزاد کشور با حضور شتاب دهنده های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 488

به "حرکت دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به دانشگاهی فناور و کارآفرین جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به دانشگاهی فناور و کارآفرین جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید