حقایقی درباره معروف ترین نوشیدنی مضر جهان!

به گزارش مجله بای بلاگ، روزنامه شهروند: درباره یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های دنیا که از قضا به علت وجود مقادیر زیادی قند، همواره توسط پزشکان از مصرف آن منع می شویم، چه چیزی می توان گفت که تا حالا گفته نشده باشد؟ احتمالا هیچ! کوکاکولا در بیش از 200 کشور دنیا فروخته می شود و شرکت های محلی با خرید لیسانس تولید آن، خود اقدام به ساخت و عرضه این نوشیدنی می کنند. کوکاکولا مشهورترین برند تجاری دنیا و دومین واژه معروف در زبان انگلیسی است. برای فهمیدن نکات دیگری درباره این نوشیدنی به خواندن این مطلب ادامه دهید.

حقایقی درباره معروف ترین نوشیدنی مضر جهان!

1. وجود کوکایین در فرمول

کمپانی کوکاکولا برخلاف شایعات هیچ وقت از کوکایین خالص برای تولید نوشیدنی هایش استفاده نمی کرد. آن ها در ابتدای کار از برگ کوکا استفاده می کردند، به طوری که یک لیوان کوکاکولا 9 میلی گرم عصاره کوکا داشت. اما در سال 1905 این مقدار نیز به طور کل از دستور حذف شد و حالا به جای آن از عصاره برگ کوکای بدون کوکایین استفاده می شود.

2. همه گیری یک نوشابه

کوکاکولا به راحتی در همه کشور های دنیا پیدا می شود. همه جا به جز کره شاقتصادی و کوبا! که البته با واردات خاکستری این دو کشور هم از فواید و مضرات این نوشیدنی دنیای بی نصیب نمی مانند. محض اطلاع واردات خاکستری به معنای واردات محصول از کشور های دیگر، بدون اجازه و اطلاع کمپانی تولید کننده است.

3. ثبات قیمت برای 70 سال

از سال 1886 تا 1959، قیمت یک بطری کوکاکولا فقط 5 سنت بود. در آن زمان میزان تورم بالا نبود و کمپانی توانست با تمهیداتی برای بیش از 70 سال، قیمت نوشیدنی هایش را ثابت نگاه دارد. اما در پی کاهش ثبات اقتصادی در سرانجام دهه 50 میلادی، افزایش قیمت در دستور کار قرار گرفت.

4. ترجمه برند به زبان چینی

با ورود کوکاکولا به چین، واردکننده ها باید اسمی برای آن انتخاب می کردند که تلفظ آن برای لهجه ها و زبان های محلی سخت نباشد. ابتدا ککوکلا انتخاب شد که حروفش تقریبا شبیه واژه اصلی بود، اما در بعضی گویش های چینی، معنی خوبی نداشت. ترجمه اسم برند ها کار ساده ای نیست و تحقیقات بسیاری در این باره انجام شد، تا اینکه بالاخره مناسب ترین واژه استفاده شد. هم اکنون به کوکاکولا در چین ککوکله گفته می شود، به معنای سرگرمی خوشمزه.

5. پاک کننده لکه های خون

به شایعات توجه نکنید! اینکه پلیس ها در صندوق عقب خودرو هایشان کوکاکولا حمل می کنند، می تواند تنها یک دلیل داشته باشد: آن ها تشنه اند! اما چه باور کنید، چه نه، کوکاکولا برای از بین بردن لکه خون، پاک کننده ای قوی است.

6. اختراع اتفاقی یک داروساز

کوکاکولا میراث جان پمبرتون داروساز است! او که در جنگ های داخلی آمریکا زخمی شده بود، از یک نوشیدنی ابتکاری به عنوان مسکن درد استفاده می کرد. پمبرتون مشکل معده داشت و برای اینکه بتواند دارویی جدید و بدون الکل بسازد، مواد مختلفی را ترکیب می کرد. او طی یکی از آزمایش هایش ترکیب به دست آمده را تصادفا با آب گازدار مخلوط کرد. نتیجه رضایت بخش بود و پمبرتون این نوشیدنی را به جای داروی مسکن می فروخت. درواقع کوکاکولا حین تلاش برای ساخت یک نوشیدنی بدون الکل، به طور کاملا اتفاقی اختراع شد.

7. جایزه نفیس در قوطی

سال 1990، کوکاکولا کمپینی تبلیغاتی به راه انداخت و اعلام کرد در بعضی از قوطی های این نوشیدنی برگه ای قرار گرفته است که از یک تا 500 دلار جایزه برای خریداران به ارمغان خواهد داشت. برای اجتناب از خورده شدن برگه جایزه، قوطی های حاوی آن با محلول آب، کلر و سولفات آمونیوم پر شده بودند که بوی بدی می داد و فرد را از خوردن منصرف می کرد، هرچند با این حال بعضی ها سعی می کردند آن را بنوشند!

8. همه مصائب جنگ دنیای

در جنگ دنیای دوم کوکاکولا جزو نوشیدنی های پرطرفدار به شمار می رفت. اما نوشیدن آن برای همه طرف های درگیر آسان نبود، زیرا ممکن بود به معنای تسلیم شدن در برابر آمریکا تلقی شود. به طور مثال مارشال ژوکوف، فرمانده ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی، عاشق کوکاکولا بود، ولی دوست نداشت کسی کوکاکولا خوردنش را ببیند. هرچند بماند که واردات، بازرسی و ترخیص بسیاری از کالا ها به مناطق تحت تسلط اتحاد جماهیر شوروی هفته ها طول می کشید، درحالی که محموله های کوکاکولا به راحتی عبور داده می شد.

منبع: thefactsite

منبع: برترین ها
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2849

به "حقایقی درباره معروف ترین نوشیدنی مضر جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره معروف ترین نوشیدنی مضر جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید