خبرنگاران آخرین تقلاهای انتخاباتی ترامپ: از مبارزه دست نمی کشم

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوری خواه انتخابات 2020 که خود را در آستانه شکست می بیند، ضمن تکرار ادعای نخ نمای تقلب در انتخابات، وعده داد دست از مبارزه برای ملت آمریکا نخواهد کشید.

خبرنگاران آخرین تقلاهای انتخاباتی ترامپ: از مبارزه دست نمی کشم

به گزارش خبرنگاران، ترامپ در این بیانیه که در ساعتی پیش در صفحه توئیتر ستاد انتخاباتی او منتشر شده، نوشته است: ما اعتقاد داریم که مردم آمریکا شایسته شمارش شفاف آرا هستند .

او نوشت:از همان ابتدا ما گفته ایم که تمام رای های قانونی باید شمرده گردد و تمام رایس غیرقانونی باید از چرخه شمارش خارج گردد اما شاهد مقاومت در برابر این موضوع از سوی دموکرات ها هستیم.

ترامپ بار دیگر وعده داد که این موضوع را به وسیله دستگاه قضایی پیگیری می نماید .

درحالی که هنوز فرایند شمارش آرا در ایالت های سرنوشت ساز آمریکا ادامه دارد، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شب گذشته نیز در کنفرانسی مطبوعاتی ادعاهای انتخاباتی را بار دیگر تکرار کرد و مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شد.

دونالد ترامپ شامگاه پنج شنبه در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه رای های قانونی و راهای غیرقانونی، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده گردد، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده گردد، انتخابات از ما دزدیده شده است.

ترامپ که چهره او و لحن حرف زدنش در این کنفرانس خبری، حاکی از نارضایتی از نتیجه انتخابات تا این مرحله از شمارش آرا بود، در انتها کنفرانس مطبوعاتی نسبتا کوتاه خود، بدون توجه به سوالات متعدد خبرنگاران، سال کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ حتی پیش از آنکه نزد مراجع حقوقی شکایت کند و سند و مدرکی ارائه دهد، با زیر پا گذاشتن شعارهای دموکراسی آمریکایی، به راحتی ادعا کرد که در انتخابات تقلب شده است. شاید این سخنان ترامپ را بتوان به عنوان پذیرش ضمنی شکست دانست.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4876

به "خبرنگاران آخرین تقلاهای انتخاباتی ترامپ: از مبارزه دست نمی کشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین تقلاهای انتخاباتی ترامپ: از مبارزه دست نمی کشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید