خبرنگاران افزایش 104 درصدی پرداخت زکات در میامی

به گزارش مجله بای بلاگ، شاهرود - خبرنگاران - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی گفت: امسال پرداخت زکات در این شهرستان نسبت به پارسال 104 درصد افزایش یافت که این مهم نقش به سزایی در محرومیت زدایی دارد.

خبرنگاران افزایش 104 درصدی پرداخت زکات در میامی

محمد مهدی اصغری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال تا به امروز 28 میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع آوری شد که این رقم سال گذشته 13 میلیارد ریال بوده و با توجه به مسائل معیشتی پرداخت زکات رشد مناسبی داشته است.

وی گفت: زکات جمع آوری شده در سطح شهرستان برای تامین هزینه 43 سری جهیزیه ، تامین هزینه ساخت و تعمیر منزل محرومان، تامین معیشت نیازمندان ، تحصیل و هزینه های درمانی صرف شده است.

اصغری گفت : حدود 43 درصد از زکات جمع آوری شده با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در راستای طرح های عمرانی شامل ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه و خانه عالم ، هزینه های لوازم پزشکی و 57 درصد با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال سهم فقرا می باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی گفت: آموزش عاملان زکات به صورت چهره به چهره در روستاها، نشست و دیدار با مدیران و بهره گیری از مبلغان افتخاری، در روستاها اقدامات اجرا شده در راستای افزایش پرداخت زکات است.

وی ادامه داد : از ابتدای سال تا به امروز 43 جهیزیه و هدیه ازدواج به ارزش یک میلیارد و 530 میلیون ریال و همچنین 2 میلیارد ریال تسهیلات به نوعروسان داده شده است.

زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است که نسبت به پرداخت آن سفارش شده است.

پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

کمیته امداد 20 خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه های تحصیلی از جمله آنهاست.

2 هزار و 781 خانوار با جمعیت 5600 مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4995

به "خبرنگاران افزایش 104 درصدی پرداخت زکات در میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 104 درصدی پرداخت زکات در میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید