خبرنگاران انعقادتفاهنامه ارائه خدمات پستی ویژه بانوان خوزستان فعال درعرصه فراوری

به گزارش مجله بای بلاگ، آبادان - خبرنگاران - سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بانوان بد سرپرست یا سرپرست خانوار در قالب تفاهمنامه با پست تولیدات صنایع دستی را با تعرفه های پستی مناسب به مشتریان خود تحویل می دهند.

خبرنگاران انعقادتفاهنامه ارائه خدمات پستی ویژه بانوان خوزستان فعال درعرصه فراوری

زینب پارسافخر در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در عرشه کشتی در خرمشهر، در جمع خبرنگاران گفت : تسهیلات کم بهره به بانوان خرمشهری فعال در زمینه فراوری صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: همه بانوان شرکت نماینده در این نمایشگاه و دیگر بانوان فعال در عرصه فراوری صنایع دستی که از سوی امور بانوان فرمانداری خرمشهر به اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان معرفی شوند می توانند از تسهیلات کم بهره استفاده نمایند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان برگزاری این نمایشگاه روی آب را نیز اقدامی در راستای یاری به اقتصاد زیان خورده در اثر شیوع بیماری کرونا دانست.

وی گفت:برپایی این گونه نمایشگاه ها که در فضاهای باز برگزار می گردد و پروتکل ها درآن رعایت شده حرکت خوب و شایسته ای است که توسط اداره میراث فرهنگی خرمشهر اجرا شد و بانوان در این نمایشگاه حضور پر رنگ داشتند.

پارسافخر اضافه کرد: امیدواریم با ظرفیت دریایی که در سطح استان وجود دارد با اجرای برنامه های مشابه بتوان هم بحث گردشگری و هم فروش محصولات فراوری بانوان را در شهرستان های مختلف استان خوزستان رونق داد.

وی اضافه کرد: با پیگیری فرماندار و شهردار خرمشهر قرار است بازارچه بانوان خرمشهر در بهمن ماه سال جاری افتتاح گردد که در کنار آن از ظرفیت کانون به عنوان محل کارگاه و آموزش و مبدا استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهنامه با کانون وکلای خوزستان برای ارائه خدمات حقوقی به بانوان نیازمند اشاره نمود و گفت: حدود یک ماه پیش تفاهمنامه ای با کانون وکلا منعقد شد که در قالب این تفاهمنامه می توان وکیل رایگان در اختیار بانوانی که از نظر اقتصادی نیازمند هستند و مسئله حقوقی دارند قرار داد تا مسائل حقوقی آنها دنبال گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع گردشگری خرمشهر در این نمایشگاه گفت: یکی از وظایف اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرمشهر حمایت از فراوریات و هنرمندان صنایع دستی و برنامه ریزی برای توسعه این هنرها در شهرستان است که بخاطر وجود بیماری کرونا در ماه های گذشته در راستای همراهی با دستورالعمل های ستاد کرونا سال جاری هیچ نمایشگاهی برگزار نشده بود.

سجاد پاک گهر اضافه کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم برای حمایت از قشر هنرمندان صنایع دستی نمایشگاهی برگزار کنیم که کارهای این هنرمندان دیده گردد .

وی در ادامه گفت: با هماهنگی فرمانداری ، شبکه بهداشت و مشاوره آنها تصمیم بر این شد که نمایشگاه بر روی کشتی برگزار و در سطح روباز و فضای آزاد که به طریقی محدودیتهای فضای بسته نداشته باشد و هم این نمایشگاه هیچ گونه تهدیدی نداشته باشد.

پاک گهر تعداد بانوان حاضر در این نمایشگاه را 26 نفر اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه صنایع حصیر بافی، کپور بافی، گلیم بافی، خراطی چوب، منبت کاری، جاجیم و گلیم بافی و زیور آلات عرضه شده است.

وی اضافه کرد: در روز اول این نمایشگاه این کشتی حرکت کرد و اولین نمایشگاه بر روی کشتی سیار کشور را رودخانه در خرمشهر و با رعایت دستورالعملها برگزار کردیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5488

به "خبرنگاران انعقادتفاهنامه ارائه خدمات پستی ویژه بانوان خوزستان فعال درعرصه فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انعقادتفاهنامه ارائه خدمات پستی ویژه بانوان خوزستان فعال درعرصه فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید