خبرنگاران بیماری کرونا با بچه ها مهربان تر است

به گزارش مجله بای بلاگ، قزوین- خبرنگاران- یک پزشک فوق تخصص عفونی بچه ها در قزوین با بیان اینکه کرونا ویروس در حال حاضر به یکی از دغدغه های جهانی تبدیل شده و تقریبا تمام گروه های سنی را تهدید می نماید، گفت: شدت بیماری کرونا در بچه ها بسیار کم و خوشبختانه با بچه ها مهربان تر است .

خبرنگاران بیماری کرونا با بچه ها مهربان تر است

دکتر علیرضا طارمی ها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: کرونا ابعاد ناشناخته زیادی دارد، اما آنطور که تعیین است این ویروس فعلا کاری با بچه ها ندارد و تنها بزرگسالان را درگیر می نماید.

وی تاکید نمود: در بچه های که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و از نظر بیماری های زمینه ای مشکل دارند باید احتیاط های لازم صورت بگیرد، چون روش درمانی مطمئن و قطعی وجود ندارد و تعداد مرگ و میر و عوارض بیماری بسیار بالاست.

فوق تخصص عفونی بچه ها گفت: هم اکنون هیچ مورد تایید شده به بیماری کرونا در بچه ها قزوینی مشاهد نشده و موارد مشکوکی که چند روز گذشته آزمایش گرفته شده خوشبختانه مثبت نبوده است .

طارمی ها ادامه داد: بچه ها به دلیل جنب و جوش فراوان که در منزل دارند و به دلیل تماس مکرر با وسایل و بزرگسالان می توانند ناقل ویروس باشند و باید توصیه های پزشکی در این افراد رعایت گردد.

وی در راستای جلوگیری از ابتلای بچه ها به بیماری با بیان اینکه باید مراقبت های لازم از آن ها انجام گردد، از خانواده ها خواست ، هشدارهای بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا را جدی بگیرند و در طول این مدت از حضور بچه ها در اماکن عمومی و شلوغ خودداری نمایند.

این متخصص عفونی بچه ها توضیح داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا به وسیله دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می گردد، به والدین و بچه ها توصیه می کنیم پیش از اینکه دست های خود را به چشم، دهان و بینی بزنند حتما با مایع دستشویی و آب بشویند.

وی یادآور شد: تغذیه مناسب از جمله راه های مهم حفظ سلامتی است و استفاده از مواد پروتئینی و ویتامین ها بسیار حائز اهمیت است و در مورد بچه ها شیرخوار حتما از شیر مادر تغذیه شوند چرا که شیر مادر جنبه حفاظتی برای آنها دارد .

طارمی ها تاکید نمود: خانواده ها به اطلاعیه های بهداشتی که به وسیله رسانه های عمومی به مردم گزارش می گردد را با جدیت دنبال نمایند و از سفرهای بی مورد اکیدا پرهیز گردد و همچنین بهداشت تغذیه ای در کنار بهداشت تنفسی در مورد اطفال بیشتر مورد توجه قرار دهند.

تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدا تا روز آدینه، 16 اسفندماه در استان قزوین به 176 نفر افزایش یافته است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1109

به "خبرنگاران بیماری کرونا با بچه ها مهربان تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماری کرونا با بچه ها مهربان تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید