خبرنگاران تامین 17 هزار ماسک برای تامین احتیاج کادر درمان استان مرکزی

به گزارش مجله بای بلاگ، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 17 هزار قطعه ماسک برای تامین احتیاج کادر درمانی و بهداشتی سطح استان اختصاص یافته و تعدادی نیز در سطح داروخانه ها توزیع شده است.

خبرنگاران تامین 17 هزار ماسک برای تامین احتیاج کادر درمان استان مرکزی

دکتر سید محمد جمالیان عصر سه شنبه در نشست قرارگاه زیستی استان مرکزی اضافه کرد: اکنون کمبود الکل در استان وجود ندارد و بر اساس مصوبات نشست قرارگاه پدافند زیستی استان، میزان قابل توجهی از فراوریات کارخانجات الکل سازی استان به هفت کارخانه فراوری ژل دست تزریق شده است.

وی ادامه داد: برای هفت کارخانه فراوری ژل ضد عفونی کننده دست مجوز صادر شده و تا اوایل هفته آینده این محصول به میزان کافی در دسترس است.

دکتر جمالیان گفت: مصرف ماسک و الکل در شرایط کنونی 10 برابر افزایش یافته و توزیع این کالاها بر اساس دستورات قطعی وزارت بهداشت و درمان انجام می شد و اگر چه تعدادی کارخانه فراوری ماسک و الکل در استان مرکزی وجود دارد اما توزیع آنها باید با نظارت وزارتخانه در کل کشور باشد.

وی گفت: یک محموله هواپیمایی ماسک به تازگی وارد کشور شده و در استان مرکزی نیز از فردا به طور قطره چکانی توزیع می گردد و در هفته آینده مشکل ماسک به کلی حل خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با توزیع قسمت به قسمت (پارت به پارت) از فردا، ماسک ها برای مصرف شهروندان توزیع خواهد شد.

جمالیان اعلام کرد: مقرر شد تا الکل فراوریی واحدهای صنعتی به سمت کارخانه های فراوری کننده ژل ضدعفونی راهنمایی گردد تا بتوان احتیاج استان به این ماده را با سرعت بیشتری رفع کرد.

اکنون حدود 97 مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و بیش از 9 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1050

به "خبرنگاران تامین 17 هزار ماسک برای تامین احتیاج کادر درمان استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین 17 هزار ماسک برای تامین احتیاج کادر درمان استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید