خبرنگاران ثبت 28 میلی متر افزایش بارندگی در خراسان رضوی

به گزارش مجله بای بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارندگی های سال جاری در استان در مقایسه با متوسط بارش سال گذشته 27 میلی متر افزایش یافته است.

خبرنگاران ثبت 28 میلی متر افزایش بارندگی در خراسان رضوی

حجتعلی شایانفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در استان به طور متوسط 35 میلی متر بارش باران ثبت شده است که در مقایسه با میانگین پارسال که 6.8 میلی متر است معادل 28.2 میلی متر افزایش دارد.

وی افزود: در پی بیش از سه روز بارندگی در استان خراسان رضوی بیشترین میزان بارش در مشهد با 72.6 میلی متر و کمترین میزان بارش در قوچان با 10 میلی متر بارش گزارش و ثبت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: این حجم فراوان بارش نشان از ترسالی دارد و با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه جدید بارشی از هفته آینده، از مردم می خواهیم تا همچنان همکاری نموده و از هر گونه حضور در بستر رودخانه ها، قرار دریافت در مسیرهای سیلابی و رفتن به مکانهای دور از دسترس خودداری نمایند.

شایانفر با اشاره به این که خسارات ناشی از بارندگیهای سال جاری در بخش راه، تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی ثبت شده است افزود: میزان خسارت در بخش کشاورزی 50 میلیارد ریال برآورد شده و در سایر بخش ها همچنان ارزیابی و برآورد خسارات در حال اجرا است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه جدید بارشی از روز شنبه هفته آینده و در روز نهم فروردین ماه فعالیت خود را شروع می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران ثبت 28 میلی متر افزایش بارندگی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت 28 میلی متر افزایش بارندگی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید