خبرنگاران داروی خاصی برای بیماری کووید 19 در مازندران کشف نشد

به گزارش مجله بای بلاگ، ساری - خبرنگاران - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران کشف داروی خاص برای درمان بیماری کووید 19 در این استان را تکذیب کرد و گفت که تنها یک نوع شربت گیاهی بر روی تعدادی از بیماران کرونایی در شهر آمل آزمایش شد.

خبرنگاران داروی خاصی برای بیماری کووید 19 در مازندران کشف نشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران ، دکتر مجید سعیدی افزود : استفاده از این شربت در قالب طرح تحقیقاتی با دریافت محوز از دانشگاه علوم پزشکی استان فقط برای استفاده برروی تعدادی از بیماران صادر شده است.

وی گفت : برای اثر بخشی این دارو باید مطالعات بیشتری صورت گیرد و اعلام قطعی نسبت به تاثیرگذاری این دارو به دلیل این که تعداد نمونه به کار گرفته صرفا برای روی چند بیمار بوده، احتیاج به آنالیز بیشتری دارد.

سعیدی افزود : برای اثبات اثر بخشی دارو باید فرایند علمی آن به طور کامل طی گردد و تایید نهایی اثربخشی از لحاظ علمی نیز احتیاج به انجام نمونه گیری بر روی تعداد بیشتری از بیماران دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : پس از طرح شدن مراحل نهایی و نتیجه بخش بودن به کار گیری این دارو بر روی بیماران، نتایج در کارگروه علمی وزارت بهداشت آنالیز و پس از آن نیز مجوز فراوری دارو از سازمان غذا و دارو دریافت خواهد شد.

وی هر گونه کشف داروی جدید برای درمان بیماران کووید 19 را در استان نادرست دانست و افزود : این دارو در قالب طرح پژوهشی مطرح و پس از آنالیز علمی برای اثربخشی بر روی تعدادی از بیماران کرونایی آزمایش شده است.

سعیدی گفت : امیدواریم این شربت گیاهی در بیمارانی که نمونه به آنها ارائه شد ، موثر باشد و پس از نتیجه بخش بودن آن از لحاظ علمی می توان برای آینده برنامه ریزی کرد.

وی افزود : معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران طرح های پژوهشی زیادی را در ارتباط با ویروس کرونا انجام داده و بعضی از طرح های پژوهشی نیز در مجلات خارجی انتشار یافت.

سعیدی طرح ایمن نبودن معتادان در برابر ویروس کرونا را یکی از طرح های مهمی گفت که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج آن نیز انتشار یافت.

وی بعضی اظهارنظر پیرامون ایمن بودن معتادان در برابر ویروس کرونا را فاقد پایه علمی و بر خلاف طرح های پژوهشی دانست و گفت : طرح های تحقیقاتی ما بر روی تعدادی از معتادان مبتلا به کرونا نشان داده که میزان خطر پذیری آنها در برابر این ویروس حدود چهار برابر بیشتر از افراد عادی است.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر فرایند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون بیش از یک هزار و 600 بیمار کووید 19 در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

براساس آمار وزارت بهداشت و درمان از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح کشور تا به امروز حدود 286 هزار نفر مبتلا به بیماری کوویدو 19 شدند که کارشان به بیمارستان ها کشیده شد و در همین مدت نیز 240 هزار بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

هم اکنون نیز سه هزار و 583 بیمار مبتلا به کوویدو 19 در بیمارستان های سطح کشور بستری هستند و تا به امروز نیز بیش از 14 هزار نفر ایرانی براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3281

به "خبرنگاران داروی خاصی برای بیماری کووید 19 در مازندران کشف نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروی خاصی برای بیماری کووید 19 در مازندران کشف نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید