خبرنگاران دانشگاه آزاد درمورد آموزش در فضای مجازی تدبیر جدی کند

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه باید درمورد موضوع فضای مجازی و آموزش در آن تدبیر و حرکت جدی داشته باشد.

خبرنگاران دانشگاه آزاد درمورد آموزش در فضای مجازی تدبیر جدی کند

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی در جلسه ملاقات نوروزی با معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیران کل این دانشگاه که به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید با تبریک سال نو و فرا رسیدن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، اضافه نمود: واقعیت این است که ارزش های حاکم بر تفکر، سیاست را شکل می دهد و سیاست نیز علم را جهت دهی می نماید؛ بنابراین علم کنونی ماحصل 8 دهه مدیریت آمریکا و بخشی مدیریت شوروی بر علم است. در نتیجه این 8 دهه حکمرانی، سیاست علمی اکنون به این نقطه رسیده که علم امروز پاسخ دقیق و متقن برای مقابله با یک ویروس ندارد. در سال 2020 امنیت و سلامت زیر سوال رفته و همه کشورهای جهان درگیر روبروه با یک ویروس هستند و جریان راهبری 80 ساله علم، لنگ لنگان به دنبال راهکار می گردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور، اعلام کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، یک باره با قرنطینه ای روبرو شدیم که همه جهان درگیر آن شده و به تبع آن اکثریت مردم در خانه مانده اند و در بستر فضای مجازی ارتباط خود را شکل می دهند. سوالی که مطرح می گردد، این است که آیا ممکن است ویروس کرونا خواسته یا ناخواسته مردم را به سمت حکمرانی جدید و سبک زندگی مبتنی بر فضای مجازی سوق دهد؟

طهرانچی به معضلات پساکرونا در جهان اشاره نمود و گفت: امنیت غذایی و حکمرانی، بحران هایی است که بعد از کرونا به وجود خواهد آمد و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، بنابراین معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی باید درباره این بحران ها راهبرد جدی داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درمورد بعضی حاشیه سازی ها و دروغ پراکنی ها علیه این دانشگاه توضیح داد: تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک عبور و پوست اندازی است و اگر دانشگاه بتواند مرحله پوست اندازی را پشت سر بگذارد و وارد مرحله جدید گردد، طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاثیرگذاری جدی در کشور خواهد داشت. این مرحله با حضور نیروهای انقلابی و جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار است، اما در مدت شش ماه گذشته یک جریان حاشیه ساز با تکیه بر بی اخلاقی ها و دروغ پراکنی ها به دنبال برهم ریختن محاسبات دانشگاه آزاد اسلامی هستند و کوشش دارند همه افعال نوآورانه، تحول زا و هر آنچه در این مدت در دانشگاه اجرا شده را زیر سوال ببرند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: این جریان کوشش دارد تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرد و جریان انقلابی را متوقف کند، چرا که آنها می خواهند دانشگاه آزاد اسلامی همان دانشگاه آزاد سابق باشد. به همین دلیل به دروغ و بی اخلاقی متوسل می شوند و مطالب را کاملاً وارونه بیان می نمایند، اما معتقدیم که برای اصلاح دانشگاه باید هزینه بدهیم و پای اصول خود ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک رویکرد قانونی و یک رویکرد تحولی دارد، اضافه نمود: بعضی این رویکردهای دانشگاه را بر نمی تابند و می خواهند ما را درگیر فضای بی اخلاقی و سخیف خود نمایند که ان شاءالله با قوت از این شرایط عبور خواهیم کرد، چرا که ما از ابتدا طبق بیانات رهبر معظم انقلاب می دانستیم که پیشرفت علمی کشور دشمن دارد و با آگاهی از این موضوع وارد این راستا شدیم.

در ادامه این جلسه، معاونان و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گزارش عملکرد این معاونت در سال گذشته را ارائه کردند و موضوع افتتاح و راه اندازی سراهای نوآوری توسعه صنایع منطقه ای و صنایع خلاق و... در تهران و بازار فناوری و نوآوری در اراک و سایر سراهای نوآوری در دیگر استان ها آنالیز شد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1610

به "خبرنگاران دانشگاه آزاد درمورد آموزش در فضای مجازی تدبیر جدی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه آزاد درمورد آموزش در فضای مجازی تدبیر جدی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید