خبرنگاران قدردانی از پاکبان پاکدست و چند خبر کوتاه از استان اصفهان

به گزارش مجله بای بلاگ، اصفهان- خبرنگاران- قدردانی شهرداری از پاکبان پاکدست، دستگیری 2 شکارچی متخلف و مصدوم شدن 2 نفر در جریان حادثه ای رانندگی از جمله خبرهای کوتاه در نقاط مختلف استان اصفهان بود.

خبرنگاران قدردانی از پاکبان پاکدست و چند خبر کوتاه از استان اصفهان

کاشان

به گزارش خبرنگاران، یک پاکبان که چندی پیش با پیگیری های خود صاحب کیف پول گمشده حاوی پول نقد و چکی را یافته بود، مورد قدردانی نهاده شد.

شهردار کاشان با حضور در محل کار علی کولیوند، ضمن قدردانی از این پاکبان متعهد، از کوشش های همه پاکبانان که نقش معین کننده در حفظ زیبایی و سلامت شهر دارند، قدردانی کرد و گفت: هیچ چیزی در زندگی بالاتر از بلندنظری، صداقت و پاکدستی نیست که آقای کولیوند با عمل ارزشمند خود این ویژگی ها را به همه ما یادآور شد.

سعید ابریشمی راد در ادامه با جویا شدن شرایط زندگی و کاری این پاکبان الیگودرزی ساکن کاشان، با اهدای دسته گل، لوح تقدیر و پاداش نقدی، از وی قدردانی بعمل آورد.

چندی پیش این پاکبان در هنگام کار در نیمه های شب، کیفی با مدارک شخصی و سه میلیارد و 500 میلیون ریال پول نقد و چک را در حدفاصل میدان شورا و امام حسن (ع) کاشان پیدا نموده و با پیگیری های خود صاحب کیف پول گمشده را یافته بود.

***

رئیس مرکز اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان از برخورد یک دستگاه سواری و کامیون در محور کاشان- مشهداردهال و مصدوم شدن 2 نفر در جریان این حادثه اطلاع داد.

حسین ریاحی در این زمینه گفت: ظهر امروز 2 دستگاه آمبولانس در پی تماسی با مرکز اورژانس کاشان مبنی بر برخورد خودروی پراید و تریلر به محل حادثه اعزام شد.

وی اضافه نمود: کارشناسان اورژانس 115 کاشان به همراه نیروهای امداد نجات آتش نشانی پس از آنالیز صحنه و نسبت به امدادرسانی اقدام کردند و آسیب دیدگان برای تکمیل فرایند درمان به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعزام شدند.

مشهداردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار گرفته است.

سمیرم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سمیرم در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: فردی در زیستگاه های طبیعی دامنه دنا و زاگرس اقدام به شکار بدون مجوز نموده بود که ماموران یگان حفاظت، هنگام گشت زنی او را دستگیر کردند.

محمد عباسی اضافه نمود: یک لاشه کبک و تعدادی ادوات شکار پرندگان و حیات وحش از این فرد متخلف کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سمیرم تاکید نمود: بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور، هر گونه اقدام به شکار و صید حیوانات وحشی بدون دریافت مجوزهای لازم تخلف به شمار می آید و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

منطقه حفاظت شده دنا از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره دنیا ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از 320 گونه جانوری در جنوب این شهرستان واقع شده که هر چند مدیریت اداری و زیست محیطی آن با استان کهگیلویه و بویراحمد است اما بخش وسیعی از آن در محدوده استان اصفهان و شهرستان سمیرم نهاده شده است.

سمیرم نیز به عنوان نخستین ذخیره گاه ارس در کشور در جوار زاگرس مرکزی و دنا و همچنین 2 ذخیره گاه جنگلی داغباشی و تنگ خشک با بیش از 527 هزار هکتار مساحت جغرافیایی، 455 هزار هکتار عرصه ملی، مرتعی و جنگلی و 81 هزار هکتار رویشگاه جنگلی به عنوان حوزه الگویی سازمان جنگل های کشور در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.

اردستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان نیز گفت: ماموران یگان حفاظت در جریان گشت زنی ها با یک شکارچی متخلف روبه رو شدند که او را در مزرعه خاتونی دهستان علیا از توابع این شهرستان دستگیر کردند.

حسین شواخی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: یک لاشه کبک، یک لاشه تیهو و یک قبضه اسلحه شکاری دو لول همراه با ادوات شکار از این شکارچی کشف و ضبط شده است.

وی اعلام کرد: هماهنگی در این ارتباط با دادستان محترم شهرستان صورت گرفت و فرد متخلف برای انجام امور اداری و تکمیل پرونده تحویل پاسگاه انتظامی بقم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به اینکه مناطق آزاد این شهرستان زیستگاه گونه های جانوری و پرندگان ارزشمندی است، از اهالی منطقه درخواست کرد که هر گونه تخلفی از جمله شکار غیرمجاز در این مناطق را به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

اردستان دارای یک منطقه حفاظت شده با نام کهیاز به وسعت 92 هزار هکتار با گونه های کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ و کفتار، روباه و گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و پرندگان است و منطقه شکار ممنوع خارو با 102 هزار هکتار وسعت نیز همجوار با پارک ملی کویر سمنان، از بهترین زیستگاه های حیات وحش محسوب به شمار می رود.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4832

به "خبرنگاران قدردانی از پاکبان پاکدست و چند خبر کوتاه از استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قدردانی از پاکبان پاکدست و چند خبر کوتاه از استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید