خبرنگاران محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد یک هفته دیگر تمدید شد

به گزارش مجله بای بلاگ، یزد- خبرنگاران- ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد در اطلاعیه شماره 106 خود که آدینه شب منتشر شد، محدودیت های پیشگیری از این ویروس را در استان یک هفته دیگر تمدید کرد.

خبرنگاران محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد یک هفته دیگر تمدید شد

به گزارش روابط عمومی این ستاد، در اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم مردم می رساند در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی و به منظور کنترل و مقابله با موج چهارم شیوع کرونا و با توجه به شرایط قرمز، محدودیت های مصوب ذیل از امروز به مدت یک هفته و به صورت یکنواخت در استان اعمال می گردد:

تمدید تمامی محدودیت های مقرر در اطلاعیه 105 ستاد استانی(محدودیت های جاری در هفته قبل) به مدت یک هفته دیگر، منع تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 3 صبح و اعمال جریمه مقرر و بدون اغماض برای متخلفان و اعمال نظارت جدی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بر تعطیلی و ساعت کار اصناف.

تعطیلی کامل آموزش حضوری آکادمی ها، مدارس و دانشگاه ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، موزه ها، سینماها، مهدکودک ها، شهربازی ها، گیم نت ها و مراکز تفریحی آبی، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیراستانی به همه شهرهای(24شهر) استان، ممنوعیت جدی تردد خودروهای شخصی از ساعت 22 شب و فعالیت تمامی مشاغل صنفی به استثنای بند 2 اطلاعیه تا ساعت 14 هر روز و تعطیلی مطلق پس از ساعت 14در نظر گرفته شد.

همچنین نانوایی هایی، لبنیاتی ها، فروشگاه های مرغ و ماهی، قصابی ها، میوه فروشی و فروشگاه های عظیم مجاز به فعالیت تا ساعت 20 و مسوولان فروشگاه های عظیم از ساعت 14 تا 20 مجاز به عرضه مواد غذایی هستند و بقیه بخش ها تعطیل و رستوران ها و اغذیه فروشی ها تا ساعت 20 مجاز به فعالیت به صورت بیرون بر است.

مراجعه عمومی، دیدار های حضوری و جلسات اداری لغو و بر ارایه خدمات به صورت غیرحضوری تاکید می گردد و هرگونه تجمع و برگزاری مراسم در آرامستان های استان ممنوع است.

هم اکنون شرایط هشت شهرستان از 10 شهرستان استان یزد از لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش مراجعه مبتلایان کرونا در مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر 600 نفر مشکوک به این ویروس در بیمارستان های 10 شهرستان بستری هستند.

به گزارش روزجمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد به خبرنگاران، دکتر سید ابراهیم سلمانی اضافه نمود: در حال حاضر از این تعداد، 83 نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه(ICU) بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می نمایند .

وی با بیان اینکه همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان ها در طول شبانه روز سه رقمی است، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، 145 فرد مشکوک به کرونا در استان پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست، کرونا را جدی بگیرند، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضورغیرضروری در شهر خودداری نمایند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان دنیای بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در دنیا به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می نمایند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت گفت که نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که احتیاج بود در سطح ملی و استانی اندیشیده گردد.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می گردد و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

بعضی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز تعیین نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7107

به "خبرنگاران محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد یک هفته دیگر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد یک هفته دیگر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید