جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در استان کرمان

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا از شنبه اول آذر ماه در استان کرمان خبر داد.

جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در استان کرمان

دکترمحمدصادق بصیری جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با شرایط و فرایند بیماری کووید 19 در شهرهای کشور مصوب چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی و ادارات در استان کرمان را براساس شرایط سه گانه هشدار(زرند، نارنجی و قرمز) اظهار داشت.

سخنگوی طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با شرایط و فرایند بیماری کووید 19 در استان کرمان مطرح نمود: شرایط شهرستان های استان کرمان به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده است و بر این اساس شهرستان های بم، جیرفت، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کوهبنان قرمز هستند.

وی اضافه نمود: شهرستان های انار، بافت، بردسیر و نرماشیر در شرایط نارنجی و شهرستان های ارزوئیه، رابر، رودبار جنوب، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج و منوجان در شرایط زرد قرار دارند.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: به منظور کاهش ترددهای شهفرایندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار شرایط حضور کارکنان و فعالیت ادارات در هر یک از شرایط های اعلامی در شهرستان های دارای شرایط زرد، کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری با 100 درصد ظرفیت در محل کار باید حاضر شوند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام می گیرد.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه نمود: در شهرستان های دارای شرایط نارنجی، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری می توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام نمایند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور 50 درصد کارکنان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان های دارای شرایط قرمز، دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری می توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا 50 درصد کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید، اما در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

همچنین به گفته دکتر بصیری تمام مراکز آموزشی(آموزشگاه ها، مدارس، دانشگاه ها و ...) در کل استان به طور کامل تعطیل و صرفا کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تاسیسات و سامانه های الکترونیکی ضروری باشند در محل کار حضور می یابند.

همچنین آیین های فرهنگی، اجتماعی، نماز جمعه، مراسم های آئینی و مذهبی در کل استان تعطیل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، تعداد شرکت نمایندگان در جلسات اداری در وضیعت زرد را حداکثر 30 نفر، شرایط نارنجی حداکثر 20 نفر و در شرایط قرمز حداکثر 15 نفر با رعایت شیوه نامه ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت اظهار داشت.

به گفته بصیری در شهرستان های دارای شرایط قرمز و نارنجی و زرد، مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه های خصوصی، حوزه های علمیه، نمازهای جمعه، مراسم آیینی و مذهبی به طور کامل تعطیلی می باشند.

وی شرح داد: در مناطق زرد گروه های شغلی چهار، در مناطق نارنجی گروه های شغلی سه و چهار و در مناطق قرمز گروه دو، سه و چهار مشاغل، تعطیل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در خصوص تردد خودروهای شخصی گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است، همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و در صورت تخلف جریمه 500 هزار تومانی اعمال می شود.

وی مطرح نمود: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور ممنوع است و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع است و در صورت تخلف جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای شخصی متخلف اعمال می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: تردد خودروهای شخصی از ساعت 21 تا 4 صبح در شهرهای دارای شرایط قرمز به استثنای مجاز به تایید فرمانداری ممنوع است و در صورت تخلف جریمه 200 هزار تومانی اعمال می شود.

به گزارش خبرنگاران، مشاغل گروه یک و ضروری که در هیچ یک از شرایط های سه گانه تعطیل نمی شوند شامل؛ کارخانه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برونشهری شامل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی، حمل و نقل عمومی درون شهری، ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی، داروخانه ها مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آماده و برون بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت های پستی، شرکت های خدمات اینترنتی (اعم از تامین نماینده اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های خدماتی مبتنی بر اینترنت)، رسانه های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، مراکز نهگداری و خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توانبخشی و مراقبتی و آسایشگاه ها، تعمیرگاه های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی، فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه های صنعتی مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه، چاپخانه ها، خشکشویی ها و آرامستان ها.

همچنین مشاغل گروه دو شامل؛ بوستان ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزگ در غیر مواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه های فروش انواع خودرو و مراکز شماره گذاری اتومبیل، باشگاه های ورزشی و سالن های بدنسازی، آرایشگاه های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزییات داخلی ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی و لوازم التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی و خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاوره املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی پزی تر و خسک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه.

مشاغل گروه سه شامل؛ شرکت های خصوصی، بوستان ها و مراکز تفریخی و مشاغل مشابه، مهدهای کودک، تالارهای پذیرایی و رستوران ها (شامل بیرون بر نمی شود)، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، موزه ها، سینماها و تئاترها، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های ورزشی پربرخورد، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی.

مشاغل گروه چهار شامل؛ بوستان ها و مراکز تفریحی و مشاغل مشابه، باشگاه های ورزشی و ورزش های پربرخورد، باغ وحش ها و شهرهای بازی، مراکز ورزش های آبی و استخرهای سپوشیده و باشگاه های ورزشی سالنی.

به گزارش خبرنگاران، شرایط اجرای محدودیت ها روزانه کنترل و بررسی می شود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5105

به "جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید