خبرنگاران مراکز علمی و کاربردی اصفهان مدرسه کسب و کار دایر نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، اصفهان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان گفت: هر مرکز علمی و کاربردی این استان کوشش کند با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات موجود یک مدرسه کسب و کار دایر کند.

خبرنگاران مراکز علمی و کاربردی اصفهان مدرسه کسب و کار دایر نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، سیدحسن قاضی عسکر روز شنبه در جلسه شورای مهارت در استانداری اضافه کرد: فرهنگ سازی در ترغیب رشته های مهارتی، راهنمایی تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی، توجه به آمایش سرزمینی و ایجاد مدارس مهارتی از مهمترین لوازم ارتقای مهارت در جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت نیروی آموزشی مناسب جهت شرکت های دانش بنیان گفت: نظام فنی و حرفه ای و متولیان امر نیازمندیهای مهارتی شرکت های دانش بنیان را در طرح های آموزشی خود مد نظر قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: تعداد صنایعی که برای جذب نیرو به ما مراجعه می نمایند و می خواهند از کشورهایی مثل هند نیرو جذب نمایند زیاد است و از سوی دیگر در داخل با مشکل اشتغال روبرو هستیم.

وی توضیح داد: این دوگانگی نشان می دهد در حوزه آموزش و پرورش باید تصمیمات جدیدی به منظور سوق دادن و ترغیب دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی و تربیت نیروی ماهر فنی به منظور برطرف نیازهای جامعه اتخاذ کنیم.

قاضی عسکر ادامه داد: میزان تربیت نیروهای مهارتی در کشور در قالب آموزش های رسمی حدود 15 درصد است که با احتساب نظام سنتی آموزش مهارتی حدود 20 درصد جمعیت را شامل می گردد و حال اینکه این میزان در کشوری مثل آلمان بیش از 70درصد است.

وی اجرای مجدد طرح کاد برای دانش آموزان نقطه متوسطه، دخیل کردن ظرفیت های موجود برای ایجاد هنرستان و ایجاد مدارس کسب و کار، توجه به بازار خارج از کشور در آموزشهای مهارتی و فرهنگ سازی در این زمینه می تواند در ارتقای نظام مهارتی جامعه موثر باشد.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت تامین منابع اقتصادی با استفاده از طرفیت های قانونی گفت: استفاده از تبصره 2 ماده 38 قانون ارزش اضافه کرده جهت تامین اقتصادی آموزشهای مهارتی برای شرکت های خصوصی از جمله فرصت های قانونی است که می تواند در کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین نظارت سمن ها و بخش خصوصی بر آموزشهای فنی و حرفه ای مرتبط با حیطه فعالیتی خود را خواهان شد و اضافه کرد: ضروری است نظام صنفی رایانه در حوزه رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات و اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خانه صمت بر آموزشهای مهارتی در این حوزه نظارت و ارزیابی و نیازسنجی لازم را به صورت شش ماهه به شورای مهارت استان اعلام نمایند.

قاضی عسکر به نقش فرهنگ سازی در مراکز آموزشی رسمی اشاره و تاکید نمود: صنایع و صنوف روزهایی را برای بازدید دانش آموزان دبیرستان ها و مراکز آموزش عالی قرار دهند تا از این طریق هم فرهنگ کار و مهارت در جامعه ارتقا و هم نیازهای صنعت به بخش دانشگاه منتقل گردد.

وی توضیح داد: همچنین ضروری است آموزشهای مهارتی هماهنگ و صندلی هر نهاد و سازمان در شورای آموزشی معین گردد تا برنامه ها با همپوشانی و به صورت اقدامات مکمل تداوم یابد.

اصفهان دارای 54 مرکز فنی و حرفه ای دولتی و حدود یک هزار و 250 آکادمی آزاد فعال بخش خصوصی است و بیشترین تعداد مرکز آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3764

به "خبرنگاران مراکز علمی و کاربردی اصفهان مدرسه کسب و کار دایر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز علمی و کاربردی اصفهان مدرسه کسب و کار دایر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید