خبرنگاران نفت به یاری توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می آید

به گزارش مجله بای بلاگ، گچساران - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: از ظرفیت های نفت برای توسعه گردشگری و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می گردد.

خبرنگاران نفت به یاری توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می آید

احمد محمدی دوشنبه شب در حاشیه نشست با مدیرکل صنایع میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: براساس تفاهم نامه ای که با اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده یک مجتمع گردشگری در این استان برای پذیرایی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب احداث می گردد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای امکان سنجی یک نقطه خوش آب و هوا به شهر یاسوج اعزام خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب توضیح داد: با بهره برداری از این طرح کارکنان شرکت مناطق نفتخیز جنوب بدون احتیاج به طی کردن مسافت های طولانی از طبیعت زیبا استفاده و استراحت خواهند کرد.

محمدی ابراز داشت: کاهش خطرات جاده ای و هزینه های سفر از مزایای ایجاد این مجتمع گردشگری برای کارکنان صنعت نفت جنوب کشور است.

وی تاکید نمود:رونق گردشگری، ایجاد تعداد قابل توجهی اشتغال پایدار و رونق فروش فراوری محصولات محلی از مزایای اجرای این طرح برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

محمدی گفت: استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن طبیعت زیبا عروس زاگرس است که بهره وری از این ثروت خدادادی منجر به اشتغال برای اهالی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این ملاقات به خبرنگار خبرنگاران گفت: این استان با وجود داشتن اقلیم چهارفصل، طبیعت زیبا نزدیکی به استان های جنوبی کشور ظرفیت های خوبی برای پذیرایی از کارکنان صنعت نفت دارد.

مجید صفایی اضافه نمود: ایجاد زیرساخت های گردشگری برای پذیرایی از کارکنان مناطق نفتخیز فرصتی طلایی برای ایجد اشتغال و توسعه مالی است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پارک آبی و تله کابین یاسوج و برنامه ریزی برای احداث دهکده گردشگری در سد چمشیر گچساران گفت: تکمیل این طرح ها بر جذابیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواهد اضافه نمود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

این استان با بیش از 15هزار کیلومتر مترمربع بین استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خورستان واقع شده و در این استان بیش از 2 هزار اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد افزون بر 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4889

به "خبرنگاران نفت به یاری توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نفت به یاری توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید