خلیل زاد با وزیر خارجه ازبکستان ملاقات و تبادل نظر کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان امروز دوشنبه با عبدالعزیز کامل اوف وزیر امور خارجه ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور پیرامون فرایند صلح افغانستان ملاقات و مصاحبه کرد.

خلیل زاد با وزیر خارجه ازبکستان ملاقات و تبادل نظر کرد

خلیل زاد در این باره ادعا کرد: با وزیر امور خارجه ازبکستان توافق کردیم که کلیه طرف های دخیل در مسئله افغانستان از خاتمه جنگ 40 ساله در این کشور و پیشرفت فرایند گفتگوهای صلح حمایت نمایند!

وی ساعاتی پیش برای رایزنی با مقامات کابل در مورد فرایند صلح وارد این کشور شد.

آنالیز امکان برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در استانبول از مهمترین محورهای گفتگوهای خلیلزاد در ملاقات با مقامات افغانستان خواهد بود.

کنفرانس استانبول تا به امروز دو بار به تعویق افتاده است.

سفر خلیل زاد به افغانستان در حالی انجام می گردد که روز گذشته اعلام شد فرایند خروج کامل نیروهای آمریکایی و ناتو از خاک افغانستان بعد از 20 سال تهاجم نظامی علیه این کشور از امروز شروع شده و قرار است تا خاتمه فصل تابستان تکمیل گردد.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای هشدار داد که تاخیر آمریکا و ناتو برای خروج نیروهایشان از افغانستان راه را برای انجام هرگونه اقدام مناسب علیه نیروهای اشغالگر باز نموده است.

وی اضافه نمود: طالبان منتظر است ببیند که رهبری امارت اسلامی با توجه به استقلال کشور، ارزش ها و منافع عالی مردم چه تصمیمی در این باره می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7214

به "خلیل زاد با وزیر خارجه ازبکستان ملاقات و تبادل نظر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیل زاد با وزیر خارجه ازبکستان ملاقات و تبادل نظر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید