در شرایط کرونایی بانوان دوومیدانی رکورد ملی جابه جا کردند، اگر دختران حمایت شوند پتانسیل بالایی دارند

به گزارش مجله بای بلاگ، نایب رئیس بانوان دوومیدانی گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و در حالی که ورزشکاران در خانه تمرین می کردند در مسابقات جایزه عظیم جابه جایی رکورد ملی داشتیم.

در شرایط کرونایی بانوان دوومیدانی رکورد ملی جابه جا کردند، اگر دختران حمایت شوند پتانسیل بالایی دارند

پریسا بهزادی در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره برگزاری مسابقات جایزه عظیم دوومیدانی بانوان و سطح کیفی این مسابقات گفت: اولین مسابقه جایزه عظیم در سال 99 در دوران کرونایی برگزار گردید. خیلی خرسندم و حتماً مسئولان فدراسیون هم برای این اتفاق خرسند هستند. ورزشکارانی که در این زمین می بینم همه خیلی احساس شادی و ابراز رضایت می کردند و می گفتند چقدر خوب شد که مسابقه برگزار کردید. دوومیدانی رشته ای است که اگر واقعاً مسابقه ندهد و اردو نداشته باشد، بدن ورزشکاران افت می نماید و ما باید این مسابقات را برگزار می کردیم.

وی گفت: از وزارت ورزش و جوانان، مسئولان فدراسیون و آقای مبینی که در حال حاضر رئیس و سرپرست فدراسیون هستند تشکر می کنم. دکتر اردیبهشت که پزشک فدراسیون هستند، این پروتکل ها را تنظیم کردند که با رعایت تمام پروتکل ها و دریافت تست کرونا از همه ورزشکاران، توانستیم این مسابقات را برگزار کنیم. این موضوع باعث می گردد بچه هایی که فعالیت می نمایند سرشار از شادی و نشاط شوند. از تمام استان ها و شهرستان ها آمدند و این مسابقات را به خوبی برگزار کردیم و باز جای خرسندی است که دختران ما رکورد ملی جابه جا کردند.

بهزاذی اظهار داشت: ریحانه مبینی در سومین پرش، دو بار بالای 6 متر پریده و در حال حاضر 6.17 متر رکورد دارد و این موضوع با توجه به شرایط شیوع کرونا و امکان تمرین و ورزش که در باشگاه ها وجود نداشت و تنها می توانستند در خانه تمرین نمایند حائز اهمیت است. تقریباً دو ماه است که وزارت ورزش به دوومیدانی هم مثل فوتبال اجازه داده که در فضای باز فعالیت نمایند و همین جا باید آن چیزی را که همواره گفته ام، تکرار کنم که دختران ما واقعاً این پتانسیل را دارند که اگر حمایت شوند، برای آنها اردو برگزار کنیم و مربی بالای سر آنها باشد، خیلی به زودی می توانند در میادین بین المللی ثابت نمایند که می توانند رکورددار باشند. اینها الان با امکانات کمی که در این دوران دارند، نشان می دهند این توانایی را دارند که اگر حمایت باشد می توانند در میادین بین المللی شگفتی ساز باشند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی با اشاره به رکوردشکنی دختران در این رقابت ها گفت: قطعاً ریحانه مبینی فعلاً پدیده است چون رکورد 45 سال پیش و قبل از انقلاب که رکورد خیلی قابل قبولی بوده و متعلق به مرحوم خانم توران شادپور که 6.14 رکورد بود را جابه جا کرد. ریحانه مبینی یکی از مستعدترین ورزشکاران ما بوده که تقریباً فکر می کنم 6 سال است او را در فدراسیون شناسایی کردیم و به اردوها دعوت می کردیم و جالب اینجاست که این قدر باهوش و درس خوان است که در همان سن 17، 18 سالگی در حالی که در اردو بود، در رشته پزشکی قبول شد که نشانده این است که ورزشکار باهوش و پرکوششی است.

بهزادی در خصوص برنامه ریزی های فدراسیون برای حفظ و نگهداری دخترانی که رکورد ملی را جابه جا کردند، اظهار کرد:یک مقدار این فضای کرونا اذیت می نماید. البته ما خیلی خرسند هستیم که بعد از فوتبال دومین چراغ مسابقات را روشن کردیم و می بینم که خبرنگاران زیادی برای نخستین بار در این رقابت ها حضور دارند. واقعاً برای دخترانی که رکورد ملی را جابه جا کردند خیلی خرسند هستم و امیدوارم تمام کوشش خودمان را به کار بگیریم تا این سرمایه های ملی حفظ شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر انتقادهایی که به عملکرد بانوان دوومیدانی می گردد، اعتقاد دارد، گفت: اصلاً این موضوع را قبول ندارم. ما فرزانه فصیحی را داشتیم که سال پیش ورودی جهانی را کسب کرد و با رکوردی که ثبت کرد توانست رکورد جهانی داخل سالن را بیاورد. او یکی از پدیده های ما است. نکته بعدی اینکه ما در سال های پیش کسی مثل ریحانه آرانی را داریم که در ژاپن برای اولین بار در رده سنی جوانان آسیا مدال آوری کرد و در چند سال اخیر در رده سنی نوجوانان دختران، در حالی که 9 نفر را به مسابقات تایلند اعزام نموده بودیم چهار نفر خبرنگارانن با مدال بازگشتند.

وی ادامه داد: ما الان حداقل 10 نفر را داریم که واقعاً خوب هستند و دیگر شناسایی شده اند. مثل ریحانه آرانی در چکش، ریحانه مبینی در پرش طول، اینها چهار، پنج سال است که شناسایی شده اند، مثل زهرا عرب رستمی، ژاله کاردان در پرتاب دیسک، محروقی در پرش نیزه، مهسا میرزاطبیبی که 3.90 متر رکورد دارد. همه اینهایی که من گفتم به غیر از خانم فصیحی که حدود 27 یا 28 سال سن دارند، همه اینها در رنج سنی 17 و 18 یا 19 و 20 سال هستند.

بهزادی اضافه نمود: با این شرایط خیلی می توانیم به آینده بانوان دوومیدانی امیدوار باشیم. اما باید این عزیزان را حمایت کنیم. باید اردو برگزار کنیم ولی در شرایط حاضر نمی توانیم اردو داشته باشیم و باید ببینیم اجازه برگزاری اردو چه زمانی صادر خواهد شد،اما حضور مربی خوب و حمایت اقتصادی به رشد بانوان دوومیدانی یاری می نماید.

نایب رئیس بانوان دوومیدانی به جوایز مسابقات جایزه عظیم اشاره نمود و گفت: نفرات اول تا سوم هر رکوردی که داشته باشند از طرف فدراسیون مبالغی به آنها پرداخت می گردد که عبارت از یک میلیون و 400 هزار تومان برای مقام سوم، یک میلیون و 600 هزار تومان برای مقام دوم و یک میلیون و 800 هزار تومان برای مقام اول است و اصلاً رکورد در اینجا مد نظر نیست. از طرف دیگر یک رکوردهایی را کمیته فنی فدراسیون تعیین نموده است که اگر این رکوردها را بزنند 2 میلیون تومان به آنها داده می گردد و اگر کسی رکورد ملی عظیمسالان را بزند 6 میلیون تومان دریافت خواهد نمود. بنابراین الان باید به خانم مبینی 6 میلیون پرداخت گردد و حتی باید به او بیشتر هم پرداخت کرد چون ایشان واقعاً رکورد ارزشمندی را زده اند.

وی گفت: قطعا این حمایت ها به دیگر ورزشکاران انگیزه می دهد. در حال حاضر گفته می گردد که رکوردهای خانم ها ضعیف است. البته در برخی از مواد نمی توان منکر این قضیه شد اما در برخی از مواد مثل پرش طول، رکورد 6.17 متر یعنی کسب مقام در میادین بین المللی البته اگر تکرار گردد. ما در پرتاب دیسک دختری داریم به نام زهرا نجفی که یکی از آینده های مسابقات جوانان آسیا خواهد بود. رکورد خیلی خوبی دارد. اهل چهارمحال بختیاری و یکی از کسانی است که واقعاً مستعد است. در رده پرتاب ها، پرتاب چکش و دیسک نیز نفرات بسیار خوبی را داریم.

نایب رئیس بانوان دوومیدانی در خصوص رقابت های لیگ برتر گفت: فردا قرار است جلسه بگذاریم و نماینده باشگاه ها در آن حضور یابند. هنوز هفت تیم به طور قطعی تعیین نیست یا همان هفت تیم است یا کمتر و یا حتی بیشتر. من هنوز اطلاعی ندارم تا اینکه نماینده باشگاه ها بیایند. ولی سال جاری نماینده دانشگاه آزاد مثل همواره شرکت می نماید، سپاهان که سال گذشته آمده هم شرکت می نماید، پلیمر برای اولین بار سال جاری در بخش بانوان شرکت می نماید و انگیزه خیلی خوبی دارد و حتی پیشنهاد برگزاری رده سنی جوانان را هم داده است که طبق تقویم برگزار می کنیم. فکر می کنم سه باشگاه خیلی خوب را اسم بردم که در بحث اقتصادی واقعاً به بچه های ما یاری می نمایند.

وی به برگزاری لیگ جوانان پس از سال ها وقفه اشاره نمود و گفت: علاوه بر لیگ عظیمسالان، لیگ جوانان را هم داریم که اگر دانشگاه آزاد هم بیاید خیلی اتفاق خوبی است. چون خیلی از ورزشکاران از رده سنی جوانان هستند و اینها همان هایی هستند که تازه به رده سنی عظیمسالان رفته اند. در پرتاب چکش حداقل سه نفرشان نوجوانان و جوانان هستند که نزدیک 50 متر پرتاب می نمایند و حضور در لیگ جوانان به آینده آن ها خیلی یاری می نماید.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3912

به "در شرایط کرونایی بانوان دوومیدانی رکورد ملی جابه جا کردند، اگر دختران حمایت شوند پتانسیل بالایی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط کرونایی بانوان دوومیدانی رکورد ملی جابه جا کردند، اگر دختران حمایت شوند پتانسیل بالایی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید