دماوند چه کشید از دست این 4000 نفر!

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل با اشاره به اینکه افزایش توریستی بی ضابطه از مهم ترین دغدغه ها است، گفت: صعود 4 هزار توریست به قله دماوند در تعطیلات بسیار نگران کننده است.

دماوند چه کشید از دست این 4000 نفر!

به گزارش فارس ، وحید رضاییان اظهار کرد: 80 درصد تخلفات از عدم آگاهی است هر چند از سال های قبل تا به امروز در زمینه آموزش توانستیم گام های خوبی در مقاطع مختلف مدارس برداریم زیرا معتقدیم باید همه فرهنگ سازی ها و آموزش ها از رده سنی پایین شروع شده و به دیگر نسل های جامعه توسعه داده گردد.

وی با اعلام نقش مهم مردم، دوستداران طبیعت و انجمن های مردم نهاد برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست،گفت: در زمینه حفاظت و جلوگیری از شکار مرال ها و گوزن ها در این شهرستان فعالیت خوبی اجرا شده است و هم اکنون جمعیت مرال ها بیش از 70 رأس بوده و حتی در حال افزایش است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های محیط زیست گردشگری بی ضابطه و بدون قانون است، توضیح داد: زیرساخت ها برای گردشگری در منطقه های همچون قله دماوند، منطقه ها چلاو و بلیران مهیا نیست و بعد تعطیلات تنها چیز به جامانده از گردشگران زباله است که بلای جان طبیعت می گردد.

این مسؤول با اعلام حضور بیش از 4 هزار نفری گردشگران برای صعود به قله دماوند، یادآور شد: باید برای صعود کوهنوردان در قلل مرتفع ظرفیت سنجی شده و براساس ضابطه تعداد مشخصی وارد منطقه ها شوند.

رضائیان یادآور شد: از دیگر دغدغه های مهم در حوزه محیط زیست وجود ریزگردها است، البته با توجه به حجم زیاد و بی رویه مهاجرت به مازندران برای استفاده از شرایط آب و هوایی ویژه مسائل افزایش می یابد که ناشی از نبود زیرساخت ها است.

وی با اعلام اینکه مازندران برای بیش از 12 میلیون نفر جمعیت که در تعطیلات به این استان می آیند، زیرساخت ندارد، اضافه کرد: زیرساخت های موجود در استان برای 4 میلیون نفر است و با هجوم مسافران مسائل پسماند بیش از گذشته خودنمایی می نماید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اشاره به منطقه ها زیرپوشش مدیریت محیط زیست در این شهرستان، اعلام کرد: منطقه سیاه بیشه و از ارتفاع 4 هزار متری قله دماوند منطقه حفاظت شده است و منطقه نشل اندوار منطقه شکار ممنوع شدند و این ها مستلزم همکاری مردم است، که با همیاری جامعه گونه های حیات وحش در حال افزایش است و امیدواریم بتوانیم منطقه شکار ممنوع را به منطقه حفاظت شده ارتقاع دهیم.

این مسؤول با گلایه از کمبود نیروی انسانی محیط بان در این شهرستان گفت: برای هر یک هزار هکتار به صورت استاندارد یک محیط بان در نظر گرفته می گردد ولی در این شهرستان یک محیط بان مشغول کار در مساحت 10 هزار هکتار از محیط زیست است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8779

به "دماوند چه کشید از دست این 4000 نفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دماوند چه کشید از دست این 4000 نفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید