راهنمای سفر به جاکارتا؛ پایتخت اندونزی

به گزارش مجله بای بلاگ، جاکارتا یکی از مشهورترین و پرجمعیت ترین شهرهای بزرگ در جهان اسلامی است که قدمت آن به سده چهارم میلادی برمی گردد و هر ساله هزاران توریست دارد.

راهنمای سفر به جاکارتا؛ پایتخت اندونزی

جاکارتا (Jakarta) پایتخت کشور اندونزی و بزرگ ترین شهر این کشور است.جاکارتا، پایتخت اندونزی و یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای اسلامی است. جاکارتا بزرگ ترین شهر اندونزی و مرکز اقتصادی ـ تجاری، حمل ونقل و صنعتی این کشور و مرکز سیاسی ـ اداری ایالت جاکارتاست. ایالت جاکارتا که حدود 590 کیلومترمربع مساحت دارد یکی از پنج ایالت جزیره جاوه است.

چرا جاکارتارا باید دید؟

جاکارتا ازمشهورترین شهرهای بزرگ اسلامی، دارای بناهایی متعلق به دوره استعمار و بافت شهریمطابق الگوی شهرهای هلندی است. آثار و اماکن دیدنی شهر عمدتاً در بخش مرکزی (بافتقدیمی) قرار دارند. از سوی دیگر باید گفت که جاکارتا شهری قلعه ای و قدیمیاست و در منطقه ای با تاریخ کهن قرار گرفته است. گفته شده که این منطقه مقر انسان هاینخستین بوده است. در سده چهارم میلادی، دولتی هندو ـ جاوه ای در جاکارتا فرمانرواییمی کرده است. سابقه جاکارتا، به سبب واقع شدن در جزیره جاوه، با پیشینه این جزیرهدر آمیخته است.

نمایی از خیابان های جاکارتا در شب

بهترین زمان برای سفر به جاکارتا

آب و هوای جاکارتا استوایی است و در تمام سال هوایی گرم و مرطوب دارد، زمستان ها باران زیاد می بارد ولی در فصل بهار، بادی که از روی دریا می گذرد، هوا را مطبوع می سازد. بهترین وقت سفر به جاکارتا، از فروردین تا اواسط آبان است؛ فقط از قلم نیاندازید از قبل به فکر رزرو هتل باشید، وگرنه مجبورید توی شهری پر از جهانگرد، هر هتلی را با هر قیمتی بپذیرید.

ویزای جهانگردی اندونزی

ویزای جهانگردی اندونزی به متقاضیانی تعلق می گیرد که به قصد بازدید و گردش می خواهند به این کشور سفر کنند. دارندگان ویزا جهانگردی به هیچ وجه اجازه کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا را ندارند. برای متقاضیان با گذرنامه ایرانی، صدور ویزا از طریق سفارت اندونزی در تهران انجام می گیرد. مدت اعتبار ویزای اندونزی دو ماه است و امکان تمدید آن در کشور اندونزی وجود ندارد. برای تقاضای ویزای اندونزی، مصاحبه انجام نمی گیرد و حضور متقاضی الزامی نیست.

خیابان های جاکارتا در شب

مهم ترین جاذبه های جهانگردی

در جاکارتا می توانید جاذبه های جهانگردی فراوانی از دیدگاه طبیعی، تاریخی و مذهبی را بازدید کنید، در این قسمت نگاهی به مهم ترین جاذبه های جهانگردی جاکارتا انداخته ایم.

1. میدان مردکا

میدان مردکا یک میدان ذوزنقه ای شکل است که یک کیلومتر مساحت دارد و در مرکز شهرقرار گرفته، در گذشته مرکز حکومت بوده ودر آن ساختمان های دولتی وجود دارد که تادهه 1990 همه آن ساختمان ها از بین رفتند. در سال های گذشته تظاهرات هایی در میدانانجام شد که باعث شد دولت دور میدان را حصار بکشد که امروزه هنوز هم این حصارهاوجود دارند. این میدان از میدان های مهمی است که همیشه نقش مهمی را در زندگی مردمداشته است، نمی شود به جاکارتا آمد و این میدان زیبا را از نزدیک ندید.

میدان مردکا یکی از جاذبه های جهانگردی جاکارتا

2. موزه ملی

موزه یملی اندونزی در نوع خوپ بی نظیر بوده و جزو آن دسته جاذبه هایی است که در سفر به این کشور باید از آن بازدید کرد. در ابتداوارد حیاط بزرگی می شوید که در سال 1862 ساخته شده است و مجسمه های تاریخی بسیاریمانند مجسمه سنگی 4/5 متری پادشاه بایراوا در آن قرار گرفته است. بخش مردم شناسی باعروسک های دایاک و مجسمه های چوبی این موزه فوق العاده است.

این موزه درخیابان Jalan Medan MerdekaBarat در مرکز شهر جاکارتاقرار گرفته است و موزه باستان شناسی، تاریخی، مردم شناسی و جغرافیایی است. این موزهرا به نام ساختمان فیل (gedunggajah) هم می شناسند، چون در حیاطاین مجموعه، مجسمه یک فیل هم قرار گرفته است. برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردمجاکارتا (در کل مردم اندونزی) باید سری به این موزه زیبا بزنید.

موزه ملی اندونزی در جاکارتا

3. قبرستان جنگجاکارتا

در طول جنگ جهانی دوم هزاران نفر در جاکارتا و اطراف آن کشته شدند. ژاپنی هاسربازان ارتش استعمار هلند، همچنین کشورهای مشترک المنافع بریتانیا را کشتند.هزاران نفر دیگر نیز زندانی جنگ شده و در شرایط بسیار وحشتناکی نگهداری می شدند.بعد از جنگ هلند و بریتانیا به نیابت از کشورهای مشترک المنافع این قبرستان را تاسیس کردند تا اجساد کشته های شانرا از سراسر اندونزی جمع آوری کرده و در این قبرستان دفن کنند. اینجا مکانی زیبا وبسیار آرام در جاکارتا است.

قبرستان جنگ جاکارتا

4. شهرمینیاتوری تامان

در این پارک 100 هکتاری، خانه های سنتی متعلق به هر منطقه ازاندونزی ساخته شده است و هر یک از اینخانه ها صنایع دستی و لباس های سنتی مردم محلی همان منطقه و حتی بوروبوردور (یکمعبد مهایانه آیین بودایی واقع در ماگلانگ) را به نمایش گذاشته است. موزه ها،تئاترها و یک سالن سینمایی آی مکس (IMAX cinema) در سراسر اینپارک قرار گرفته است که برای بازدید از هر کدام باید هزینه وروردی جدا پرداخت کنید.برنامه های فرهنگی به صورت رایگان در برخی از خانه های موجود در این پارک روی صحنهمی رود. یکشنبه روز بزرگی برای رویدادهای فرهنگی است اما در طول هفته هم می توانیداز برخی از این رویدادها بازدید کرده و لذت ببرید.

شهر مینیاتوری تامان در جاکارتا اندونزی

5. کوتا

کوتا یا مرکز باتاویای قدیم، قسمتی از منطقه یاستعمار شده به دست هلندی هاست که از دوران شکوفایی و اوج خود به عنوان مرکز تجارتآسیا با غرب به جای مانده است. در این منطقه ساختمان هایی با معماری های کهن وجوددارند که این امکان را به مسافرین و جهانگردان می دهند تا با سبک زندگی مردمجاکارتا در سده شانزدهم میلادی آشنا شوند و تا حدودی آن سبک زندگی را تجربهکنند. مناطق تامان فتح الله و سوندا کلایا از زیباترین مناطق جهانگردی این منطقه بهشمار می فرایند.

کوتا یکی از جاذبه های جهانگردی جاکارتا

پیشنهاد خبرنگاران

برای سفر به جاکارتا بهتر است لباس های خنک و یک دست لباس بارانی به همراه داشته باشید. داشتن صندل و کفش ضد آب راحتی نیز توصیه می شود. سفر خوبی داشته باشید.

گروه جهانگردی خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5070

به "راهنمای سفر به جاکارتا؛ پایتخت اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جاکارتا؛ پایتخت اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید