راهنمای سفر به جزیره کو فی فی؛ زیبایی حیرت انگیز در آسیا

به گزارش مجله بای بلاگ، گردشگران زیادی برای بازدید از دیدنی های تایلند راهی این کشور می شوند. جزایر زیادی در تایلند وجود داشته که می توانند برای کسانی که به این جزایر سفر می نمایند، لحظاتی به یاد ماندنی رقم بزنند. یکی از این جزیره ها، جزیره کو فی فی تایلند بوده که جاذبه های بی نظیرش زبانزد خاص و عام هستند. اگرچه، سونامی سال 2004 این جزیره را کاملا با خاک یکسان کرد؛ اما، بازسازی های گسترده ای بعد از آن فاجعه بزرگ در این جزیره انجام شده و زیبایی های آن نیز از بعد از سونامی بیشتر و گسترده تر شده اند. این جزیره گردشگران زیادی را در ایام مختلف سال به سوی خود جذب می نماید. خلیج زیبای مایا، میمون های ساحل میمون، گردشگری شبانه، غواصی سبب شده تا افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به جزیره کو فی فی تایلند سفر نمایند. در این مطلب جذاب و خواندنی با ما همراه شوید تا شما را با جزئیات راهنمای سفر به جزیره کو فی فی آشنا کنیم.

راهنمای سفر به جزیره کو فی فی؛ زیبایی حیرت انگیز در آسیا

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

هزینه حمل و نقل در جزیره کو فی فی

در این جزیره وسیله نقلیه موتوری وجود ندارد. یعنی اینکه از تاکسی و اتوبوس و مانند آن خبری نیست و برای گشت و گذار در جزیره یا می توانید از دوچرخه بهره ببرید یا اینکه کل جزیره را با پای پیاده بپیمایید. بنابراین، هزینه زیادی در زمینه حمل و نقل متحمل نخواهید شد. برای اینکه به جزایر دیگر که در اطراف این جزیره هستند، بروید می توانید با استفاده از قایق تردد کنید که چیزی در حدود 250 تا 400 بات برایتان هزینه خواهد داشت.

هزینه غذا در جزیره کو فی فی

هرچه به سمت ساحل می رویم، هزینه غذا در غذاخوری های اینجا بیشتر می گردد. برای مثال، در رستوران های شهری و نزدیک ساحل شما باید برای یک وعده غذای محلی چیزی در حدود 170 بات بپردازید. در حالیکه در رستوران های سرباز ساحلی یک وعده غذایی چیزی بین 35 تا 70 بات برای شما آب می خورد. در بازار غذاهای دریایی و انواع میوه و سبزی های تازه را می توانید با قیمت مناسب و مناسبی تهیه کنید. همچنین، برای خوردن غذاهایی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب می توانید به روستای تونسای بروید.

هزینه اقامت و رزرو هتل در جزیره کو فی فی

براساس راهنمای سفر به جزیره کو فی فی باید بدانید که نسبت به کل مناطق تایلند اقامت در این جزیره بیشتر هزینه بر می دارد. یک شب اقامت در اتاق های معمولی هتل چیزی در حدود 300 بات و در اتاق های خصوصی با امکانات بیشتر در حدود 675 بات برای شما هزینه در بردارد. اگر در یک اتاق دو تخته معمولی بمانید، حداقل 1000 تا 1855 بات باید هزینه کنید. برای اقامت در خانه های ییلاقی هم باید 800 بات بپردازید.

ویژگی های جزیره کو فی فی

جزایر 6 گانه کو فی فی از جمله جزایر شگفت انگیز با دیدنی های بی نظیر بوده که در 48 کیلومتری جزیره پوکت واقع شده اند. این جزایر دارای سواحلی زیبا، صخره های آهکی و غارهای ناشناخته ای بوده که می توانند شما را به یک ماجراجویی شگفت انگیز و خارق العاده دعوت نمایند. می توانید در گوشه و کنار این جزایر بدنبال کشف زیبایی های نهفته بروید. از بین این جزایر 6 گانه دو جزیره به نام های phi phi lei و phi phi Don از جمله جزایر اصلی و محبوب این جزایر هستند که جزیره phi phi lei خالی از سکنه بوده و جمعیت جزیره phi phi don را مسلمانان جنوب تایلند تشکیل داده اند. از جالب ترین نکاتی که در خصوص این جزایر وجود دارد، این است که در آنها شما به هیچ وجه شاهد وسیله نقلیه موتوری نیستید.

جاذبه های دیدنی و تفریحات جزیره کوفی فی

صخره نوردی، موتور سواری، قایق سواری سر خوردن از طنابی که در ارتفاع 200 متری بالای رودخانه نصب شده، پیاده روی در جنگل های گرراستای جنوب شرقی آسیا، دیدن جاذبه و شگفتی های ساحل میمون ها، پیله لاگون، خلیج لوساما و همچنین بازدید از غار عظیم Viking cave از جمله کارهایی بوده که می توانید در این جزیره انجام دهید و خاطرات به یاد ماندنی از سفرتان خلق کنید.

لذت از سرگرمی های شبانه جزیره

در بیشتر وقت ها، جشن های ساحلی زیادی در این جزیره برگزار شده که می توانید در آن ها شرکت کنید. می توانید به فروشگاه های آتش بازی و بوکس تایلندی سری بزنید و در فروشگاه نوشیدنی رولینگ استون می توانید شاهد اجرای موسیقی زنده باشید. البته، براساس مقاله راهنمای سفر به جزیره کو فی فی توجه داشته باشید که سرگرمی های شبانه معمولا هزینه زیادی برای شما در بر خواهند داشت.

غواصی در کشتی کینگ

کشتی کینگ یک کشتی مسافربری بوده که در سال 1997 در اثر سانحه ای به اعماق دریا رفت و امروزه، مسکن ماهیان مختلفی مانند تن، نیزه ماهی و داقک شده است. می توانید لباس غواصی پوشیده و در میان این کشتی به غواصی بپردازید. مطمئنا دنیای زیر آب دنیای شگفت انگیزی بوده که حتما توصیه می کنیم آن را ببینید.

شنا در خلیج مایا

از وقتی فیلم ساحل در خلیج مایا فیلمبرداری شد و بازیگر معروف لئوناردو دی کاپریو در آن نقش آفرینی کرد، این جزیره معروف تر شد؛ جزیره ای آرام و بی سر و صدا که جاذبه های بی نظیرش هر گردشگری را مجذوب خود می نماید. اگر می خواهید آرامش واقعی را به دور از مردم، وسایل نقلیه و سر و صدای شهرهای عظیم و کوچک تجربه کنید، به این خلیج بروید. از همه زیباتر صخره هایی هستند که در سه جهت این خلیج امتداد یافته و زیبایی وصف ناپذیری بدان بخشیده اند.

پیاده روی در کو فی فی

پیاده روی آن هم در جاده ای پیچ در پیچ برای رفتن به ارتفاع 600 متری واقعا جذاب خواهد بود. دیدن طلوع و غروب خورشید از بالای این ارتفاع 600 متری در حالیکه دوربین به دست به شکار این لحظات زیبا و متحیّر نماینده می پردازید، چقدر جذاب خواهد بود. وقتی به بالای کو فی فی برسید، منظره زیبایی از فی فی لی و فی فی دان را در زیر پایتان خواهید داشت. همچنین، اگر می خواهید به ساحل شرقی بروید نیز می توانید از این راستا بهره ببرید.

دوست دارید به کوسه ها غذا دهید؟

می توانید در تورهای گردشگری که در خارج از جزیره کو فی فی تایلند برگزار می شوند، شرکت کنید. در این تورها به دیدن انواع کوسه ها و بازدید از بخش های مرجانی رفته و حتی به شنا در این نواحی بپردازید که سرتاسر هیجان است. غذا دادن به انواع کوسه ها مخصوصا کوسه های پلنگی می تواند بسیار جذاب باشد. حتی، می توانید به خلیج سنگی بروید و از آنجا نیز دیدن کنید.

غواصی در هین موانگ

دیواری به ارتفاع 60 متر که بلندترین دیوار عمودی تایلند بوده، در محل غواصی هین موانگ وجود دارد. دیدن مرجان ها به رنگ های مختلف و انواع ماهیانی چون والکوسه، کوسه پلنگی، سفره ماهی، کوسه آبسنگ، سنگ ماهی و نیزه ماهی از مزایای غواصی در هین موانگ هست. البته باید در هنگام غواصی خیلی مواظب نیزه ماهی باشید، زیرا ماهی خطرناکی است.

گردش در ساحل میمون

ساحل میمون را می توان مکان مناسبی برای غواصی دانست. این ساحل به عنوان زیباترین ساحل تایلند شناخته می گردد. از جالب ترین و هیجان انگیزترین چیزهای این ساحل، گردش میمون ها هست؛ میمون هایی که می توانید با آن ها عکس بگیرید یا به آن ها غذا دهید؛ میمون هایی کاملا اهلی و دوست داشتنی که این ساحل را به مکانی عالی و دیدنی برای گردشگری تبدیل نموده اند.

صخره نوردی در جزیره

شرکت در تورهای صخره نوردی برای مشتاقان صخره نوردی بسیار جذاب و جالب است. بالا رفتن از صخره ها و دیدن مناظر زیبای جزیره واقعا تماشایی خواهد بود. بهترین مکان برای صخره نوردی برج تونسای است. هزینه تورهای صخره نوردی هم برای نصف روز در حدود 1000 بات خواهد بود. اما، واقعا ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

کسب آرامش واقعی در جزیره بامبو

در 8 مایلی کو فی فی جزیره بامبو قرار گرفته است. البته برای رفتن به این جزیره باید ورودی 400 بات رو بپردازید زیرا، این جزیره جزیی از پارک ملی مارین است. اما، برای کسانی که ابتدا از خلیج مایا دیدن نموده باشند، این هزینه ورودی تا 200 بات کاهش می یابد. آرامشی که در جزیره بامبو حاکم است، خیلی بیشتر از جزیره مایا بوده و کارهای هیجان انگیز زیادی را می توانید در این جزیره انجام دهید. می توانید حمام آفتاب بگیرید و در سواحل قدم بزنید.

قدم زدن در بازار کو فی فی

گشت و گذاری در میان بازار فی فی می تواند شما را با سبک و سیاق زندگی مردم جزیره کو فی فی تایلند آشنا کند. در این بازار می توانید از انواع غذاهای دریایی که با کیفیت بالا و قیمت مناسب و مناسب ارائه می شوند، نوش جان کنید و سبزیجات تازه و محلی و میوه های خوشمزه را از بازار آنجا تهیه نمایید. این بازار در روستای تونسای قرار گرفته است.

طلوع آفتاب را با کیاک و بر روی آب تجربه کنید

تماشای طلوع آفتاب در هر کجا که باشد، بسیار جذاب و دیدنی است، مخصوصا اگر در جزیره کو فی فی تایلند باشید و یک قایق کیاک اجاره نموده و از تورهایی که برای تماشای طلوع آفتاب برگزار می شوند، بهره ببرید. طلوع آفتاب از اقیانوس شروع می گردد و به سمت خلیج ونگ لانگ می رود. دیدن لحظه طلوع آفتاب آن هم وقتی سوار بر قایق کیاک بر روی آب هستید، می تواند تجربه ای تازه و هیجان انگیز باشد.

تماشای بوکس تایلندی در فروشگاه رگی بوکس

اگر می خواهید مسابقات بوکس محلی را از نزدیک ببینید، می توانید به فروشگاه نوشیدنی رگی بوکس تایلندی سری بزنید. این فروشگاه مجهز به نمایشگرهای باکیفیت و عظیمی بوده که می توانید در جهت های مختلفی این مسابقات بوکس محلی را تماشا کنید.

ماهیگیری در آب های عمیق

اگر هزینه برای شما مهم نیست، می توانید با پرداخت مبلغی در حدود 2700 بات برای مدت 8 ساعت در آب های عمیق به ماهیگیری بپردازید. ماهیگیری در شب، صید انواع ماهی هایی چون نیزه ماهی، شاه ماهی، اسقومری، ماهی تن از جمله کارهای جذاب و هیجان انگیزی بوده که در سفر به جزیره کو فی فی می توانید تجربه کنید.

زندگی به عنوان سارق دریایی

می توانید زندگی یک سارق دریایی را در جزیره سارقان دریایی تجربه کنید. این کار هیجان انگیز از جمله تفریحاتی بوده که در این جزیره می توانید انجام دهید. همچنین، سینمای 5 بعدی، انواع سواری ها و تفریحات آبی مطمئنا بسیار جالب توجه خواهند بود.

دستور العمل پخت غذای سنتی تایلندی ها

مدرسه آشپزی پام یکی از مراکز آموزشی عالی و بی نظیری برای یادگیری انواع غذاهای محلی تایلند بوده که می توانید در این مدرسه آشپزی شرکت کنید. این کلاس ها که هزینه ورودی آن ها از 500 بات شروع می گردد، می توانند از 30 دقیقه تا 6 ساعت زمان ببرند.

قدم زدن در کشتی تونسای

قدم زدن در کشتی کاپیتان باب از دیگر کارهای مهیجی بوده که می توانید در سفر به این جزایر 6 گانه انجام دهید. قایق سواری و تفریحات شبانه در میان آب از جمله خدماتی بوده که در کشتی تونسای دریافت خواهید کرد. البته، برای استفاده از این خدمات چیزی در حدود 2500 بات باید هزینه کنید.

برای کاهش هزینه ها در کو فی فی چه باید کرد؟

- می توانید در هزینه خرید نوشیدنی صرفه جویی کنید. برای این کار به فروشگاه های تایگر سری بزنید که از نیمه شب تا ساعت 10 صبح انواع نوشیدنی های رایگان عرضه می شوند.

- برای اجاره قایق همیشه چانه زنی را نباید فراموش کنید، چون معمولا قیمت ها را بالاتر می گویند.

- اجاره قایق برای گشت و گذار در کو فی فی و اطراف آن اگر به صورت گروهی انجام گردد، ارزان تر تمام خواهد شد.

- برای کاهش هزینه غذا می توانید به روستای تونسای بروید، زیرا رستوران های ساحلی هزینه بیشتری از شما نسبت به رستوران و غذاخوری های روستای تونسای دریافت می نمایند.

  • - سفر در ماه می و اکتبر می تواند کم هزینه تر از دیگر ماه های سال باشد.
منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2262

به "راهنمای سفر به جزیره کو فی فی؛ زیبایی حیرت انگیز در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره کو فی فی؛ زیبایی حیرت انگیز در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید