راهنمای چیدمان و طراحی پذیرایی منازل شیک و امروزی

به گزارش مجله بای بلاگ، طراحی پذیرایی باید بر اساس نیازهای خانواده باشد. برای مثال خانواده هایی که دارای فزرند خردسال هستند باید در چیدمان پذیرایی خانه به مبحث ایمنی بیشتر توجه نمایند و از انتخاب مبلمانی با ارتقاع زیاد و یا میزهایی با گوشه های تیز اجتناب نمایند. تعدادی از خانوار ها هستند که به صورت روزمره از آن استفاده می نمایند اما بعضی دیگر فقط در مواقع مهمانی ها و در مجالس از محیط پذیرایی و غذاخوری خانه استفاده می نمایند. بنابراین طراحی پذیرایی برای هر خانواده ای دارای ویژگی های خاص خودش است.

راهنمای چیدمان و طراحی پذیرایی منازل شیک و امروزی

اگر شما از اتاق پذیرایی و غذاخوری به صورت روزمره بهره ببرید بعداز مدتی این مکان تازگی خود را از دست می دهد و کمی خسته نماینده بنظر می رسد، همچنین خانواده های دیگر که از اتاق پذیرایی و غذاخوری فقط برای مهمانان به شکلی مناسب استفاده می نمایند، به علت رفت و آمد کمتر، توجه چندانی به چیدمان تمیز و مناسب دکوراسیون اتاق پذیرایی نمی گردد و بعداز مدتی گرد و خاک تمام دکوراسیون اتاق پذیرایی را می پوشاند. جزو هر دسته ای که باشید باز هم دکوارسیون اتاق پذیرایی شما احتیاج به رسیدگی و تزیین و طراحی دوباره دارد.

برای طراحی پذیرایی منزلتان حتما نباید به سراغ لوازم گران قیمت و لوکس بروید تا دکوراسیونی مجلل و شیک در پذبرایی داشته باشید. گاهی اوقات اضافه کردن یک فرش یا قالی به محیط پذیرایی و یا رنگ کردن دیواری جدا در منزل (دیوار تاکیدی) می تواند چهره دکوراسیون را کاملا دگرگون کند. همچنین این کار بسیار مقرون به صرفه تر از اضافه کردن مبلمان تازه یا رنگ کردن کل دیوارهای خانه تمام می گردد. در شکل های زیر نمونه هایی زیبا از طراحی پذیرایی منزل های شیک و امروزی را مشاهده خواهید کرد.

امروزه تابلوها نقش بسزایی در طراحی پذیرایی و اتاق نشیمن دارند. استفاده از تابلوهای متعدد و در واقع اختصاص یک دیوار کامل بعنوان دیوار تابلو که میتواند ترکیبی از تابلوهای مدرن به همراه عکسهای خانوادگی باشد یک ترکیب عالی را بوجود می آورد.

این مطلب را هم حتما بخوانید: مدل تابلوی دکوری عظیم مناسب اتاق نشیمن و هال پذیرایی

در چیدمان و طراحی پذیرایی امروزی یک تکنیک بسیار جالبی وجود دارد. در این تکنیک شما فقط با مخالف کردن رنگ یک یا دو المان جلوه ای کاملا متفاوت و چشم نواز به دکوراسیون خانه خود میدهید. مثلا در دو نمونه زیر برخلاف طیف رنگی کلی طرح از یک المان زرد رنگ استفاده شده است. این تک المان خود جلوه ویژه ای به دکوراسیون داده و طراحی اتاق پذیرایی را جالب تر و چشم نواز تر نموده است.

این مطلب را هم حتما بخوانید: رنگ زرد در دکوراسیون داخلی منزل با چیدمانی مدرن و هوشمندانه

امروزه سادگی یکی در طراحی داخلی به یک تکنیک تبدیل شده است. اگر میخواهید دکوراسیونی مدرن و جالب داشته باشید از عامل سادگی بعنوان یک المان خلاق بهره ببرید. در نمونه یک قفسه آهنی بسیار ساده باعث شده است دکوراسیون اتاق کاملا متفاوت دیده گردد. شاید شما خود هم به راحتی بتوانید نمونه این قفسه را بسازید و به آن رنگ مشکی یا سفید بزنید.

این مطلب را هم حتما بخوانید: خلاقانه ترین مدل های قفسه و شلف چوبی اتاق نشیمن زیبا و تازه

بیشتر ما وقتی صحبت از دکوراسیون و طراحی داخلی میگردد به رنگهایی جز مشکی ، سفید ، کرم یا قهوه ای فکر نمی کنیم. ولی در دکوراسیون های تازه از بعضی رنگهای شاد مانند آبی ، فیروزه ای، زرد و … بعنوان یک عامل چشم نواز استفاده مینمایند.

این مطلب را هم حتما بخوانید: رنگ آبی در دکوراسیون داخلی منزل و اتاق نشیمن

همانطور که بارها اشاره شده امروزه سادگی و خلاقیت یک عامل مهم در طراحی داخلی است. کافیست به عکس زیر نگاه کنید تا اوج سادگی و خلاقیت را در یک دکوراسیون مدرن مشاهده کنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقمندید پیشنهاد میکنیم چند نمونه زیر را هم ببینید. هرچند دکوراسیون مدرن امروزه بسیار پر هوادار شده است ولی این هرگز باعث نمی گردد راحتی و احساس آرامش دکوراسیون های کلاسیک فراموش گردد.

این مطلب را هم حتما بخوانید: گالری عکس زیباترین مدل های مبلمان تولیدی در داخل کشور

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8202

به "راهنمای چیدمان و طراحی پذیرایی منازل شیک و امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای چیدمان و طراحی پذیرایی منازل شیک و امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید