راهنمای یافتن بلیط ارزان هواپیما؛ چگونه ارزان ترین نرخ هواپیما را پیدا کنیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، چگونه ارزان ترین نرخ هواپیما را پیدا کنیم؟ نکته حائز اهمیت این است که با کمی دقت و برنامه ریزی می توان این هزینه ها را کاهش داد به طوری که کیفیت دریافت خدمات تغییر محسوسی نکند. در این مقاله سعی بر این است تا بهترین راه حل ها را برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما مورد آنالیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان هزینه های خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و ... را با حفظ تعادل بین قیمت و کیفیت کاهش داد.

راهنمای یافتن بلیط ارزان هواپیما؛ چگونه ارزان ترین نرخ هواپیما را پیدا کنیم؟

خبرنگاران| بدون شک محبوب ترین تفریح مردم سراسر دنیا، سفر کردن است. دیدن مکان های جدید، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم جدید و گشت و گذار در محیط ناشناخته، قطعاً برای هر آدمی دارای جذابیت است. امروزه با بالا رفتن قیمت ها علی الخصوص قیمت بلیط هواپیما، هزینه هتل و ... و افزایش مشغله ها، جهت سفر کمی ناهموار شده است. بدین معنی که بار ها و بار ها تصمیماتی برای سفر گرفته می گردد که ممکن است با در نظر دریافت هزینه های زیاد آن، به فراموشی سپرده گردد.

نکته حائز اهمیت این است که با کمی دقت و برنامه ریزی می توان این هزینه ها را کاهش داد به طوری که کیفیت دریافت خدمات تغییر محسوسی نکند. در این مقاله سعی بر این است تا بهترین راه چاره ها را برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما مورد آنالیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان هزینه های خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و ... را با حفظ تعادل بین قیمت و کیفیت کاهش داد.

اولین نکته ای که باید در نظر بگیریم آنالیز همهٔ گزینه هاست. تقریبا هیچ آژانسی پیدا نمی کنید که همهٔ شرکت های هواپیمایی و هتل های دنیا را پوشش بدهد. پس بهترین کار این است که چندین سایت مختلف را آنالیز کنید تا بتوانید بهترین نرخ را پیدا کنید. اما این کار بسیار زمان بر است و مقایسهٔ نتایج چندین سایت هم نه تنها ساده نیست بلکه گیج نماینده نیز هست. متاسرچ یا ابَرجست وجوگر راهکار این مشکل است. موتورجست وجوی متا مقایسهٔ چندین سایت را بسیار ساده می نماید. شرکت هایی مثل اکسپدیا، کایاک، اربیتز و ویگو سالهاست که به این کار مشغولند. در ایران تنها شرکت بین المللی فعال، ویگو است.

همان طور که احتمالا حدس زده اید، پاسخ منفی است. اگرچه ما همواره دوست داریم هزینهٔ کمتری برای سفرمان صرف کنیم، اما گاهی شرایط ما اجازه نمی دهد که ارزان ترین نرخ را انتخاب کنیم. برای مثال اگر برای سفرمان محدودیت ساعتی خاصی داشته باشیم، تعدادی از گزینه ها حذف می شوند. پس قدم اول برای پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما فیلترگذاری نتایج است. مثلا فقط جست وجو میان پروازهای غیرمستقیم یا فقط پروازهای مستقیم.

قانون یکسانی نمی توان برای این مورد پیشنهاد کرد. اما به چند مورد می توان اشاره نمود:

  • نرخ بسیاری از پروازها با بازهٔ دوماهه باز می شوند. پس حدود 50 روز پیش از سفر زمان مناسبی برای جست وجوست.
  • برای بعضی جهتها، بخصوص مسافت های طولانی مثل شهرهای کانادا، می توانید حتی 5-6 ماه قبل هم بلیط بخرید.
  • اگر برنامهٔ سفت و سختی برای سفرتان ندارید، ممکن است نرخ های باورنکردنی بلیط لحظهٔ آخری هم پیدا کنید.

نرخ گذاری بلیط هواپیما تحت تأثیر موارد زیادی قرار می گیرد. یکی از مهمترین آن ها تعطیلات رسمی است. گاهی ممکن است در ایران رویداد خاصی در جریان نباشد. اما در همان تاریخ در کشوری دیگر تعطیلات رسمی یا نمایشگاه خاصی در جریان باشد. اطلاع نداشتن از این موارد ممکن است برای شما گران تمام گردد! دو سایت time.ir و timeanddate.com می توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار بدهند.

البته گاهی هم توجه به تقویم مناسبت ها ممکن است برگ برندهٔ شما باشد. چون ممکن است تخفیف های ویژه ای را برای مناسبت های خاص پیدا کنید.

باز هم پاسخ منفی است. همواره برای سفرتان همهٔ فرودگاه های مبدأ و مقصد را آنالیز کنید. در ایران کمتر شهری است که چند فرودگاه داشته باشد. اما بعضی از شهرهای توریستی مثل پاریس و لندن چند فرودگاه بین المللی دارند. اگر هتل تان را رزرو نموده اید یا منطقهٔ خاصی را در نظر دارید، فاصلهٔ فرودگاه ها تا هتل و دسترسی وسایل نقلیهٔ عمومی را آنالیز کنید. گاهی هزینهٔ پرواز به فرودگاه های فرعی به مقدار قابل توجهی کمتر است.

اگر اهل سبک سفر کردن هستید، بخصوص در پرواز های داخل اروپا و داخل آمریکا، پرواز های ارزان زیادی پیدا می شوند که فقط اجازه دارید یک کیف دستی با خود داخل هواپیما ببرید. در این پرواز ها اگر کسی احتیاج به بار اضافه داشته باشد هزینهٔ آن را جداگانه می پردازد. شرکت های هواپیمایی Vueling، Easyjet Ryanair و Wizzair جزو شرکت هایی هستند که پرواز بدون بار ارائه می نمایند.

این بار اگر قصد سفر داشتید یک بار این نکته ها را مرور کنید. پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما کار سختی نیست!

منبع: فرادید
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6743

به "راهنمای یافتن بلیط ارزان هواپیما؛ چگونه ارزان ترین نرخ هواپیما را پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای یافتن بلیط ارزان هواپیما؛ چگونه ارزان ترین نرخ هواپیما را پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید