راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی در اصفهان

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیر اجرایی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی در اصفهان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این مرکز اطلس طبخ غذاهای ایرانی گردآوری می شود.

راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی در اصفهان

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، ستار کیان پور ظهر امروز در نشست خبری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با اشاره به برگزاری این جشنواره از 11 تا 13 آذرماه در باغ موزه چهل ستون اصفهان گفت: جشنواره سفره ایرانی آغاز یک حرکت بزرگ است که باهدف برند سازی غذاهای ایرانی، ایجاد زمینه و بستر لازم برای احیا و معرفی غذاهای محلی ایرانی، ایجاد ارتباط بین صنعت گردشگری و صنعت غذا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تنوع فرهنگی موجود در گستره فرهنگ ایران با شناخت و توسعه غذاهای محلی امکان پذیر است، اضافه کرد: کشف طعم های جدید و احیای طعم ها و سنت های آشپزی ملی و بومی و معرفی مواد و گیاهان و ادویه های منحصربه فرد موجود در غذاهای ایرانی ازجمله راهبردهایی است که در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری دنبال می شود.

دبیر اجرایی جشنواره سفر ایرانی، فرهنگ گردشگری با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره شرح داد: در بخش مسابقات منطقه ای، برترین مراکز پذیرایی، برترین آشپز، بهترین غذای سرآشپز، بهترین پیش غذا، بهترین دسر و نوشیدنی مورد ارزیابی داوران قرار می گیرد. همچنین بخش مسابقات استانی و مسابقات مردمی آن نیز باهدف کشف برترین ایده و خلاقیت در طبخ غذا و احیای غذاهای بومی فراموش شده برگزار می شود.

وی با اشاره به بخش نمایشگاهی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گفت: در بخش نمایشگاهی آداب و سنن و سوغات غذایی هر استان، محصولات غذایی و برند مطرح صنایع وابسته، هتل ها و مراکز گردشگری، رستوران ها، سفره خانه ها و اغذیه فروشی ها برتر هر استان، آموزشگاه های صنایع غذایی، غذاهای محلی، شیرینی و شکلات و صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود.

کیان پور با بیان اینکه مراسم آیینی استان های اصفهان، تهران، قم، البرز و مرکزی نیز در این جشنواره برگزار می شود، گفت: همایش توریسم غذا، سمپوزیوم پدافند غیرعامل و امنیت غذایی، همایش نقش زنان در احیای سفره ایرانی، همایش تغذیه سالن ضامن سلامتی جامعه و همایش آشنایی با چهره های شاخص علمی و فرهنگی در صنعت غذایی از برنامه های جنبی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اصفهان است.

وی از راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی در اصفهان خبر داد و گفت: در این مرکز اطلس طبخ غذاهای ایرانی گردآوری می شود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 897

به "راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید