رمان برنده تنهاست انتقادهایی به دنیای شهرت

به گزارش مجله بای بلاگ، خواننده در این کتاب، با جلوه هایی از جامعه غرب روبه رو می شود که مثل سراب، بسیاری از جوانان را به سوی خود می کشد، تنها برای اینکه عصاره آن ها را بکشد و تفاله آن ها را به دور بیندازد

رمان برنده تنهاست انتقادهایی به دنیای شهرت

به گزارش خبرنگاران به نقل چطور ، برنده تنهاست داستانی شگفت انگیز است که در دنیای شانس و شهرت اتفاق می افتد. صنعت مُد امروزه چه جایگاهی دارد؟ شهرت، سینما و فرش قرمز چه مفاهیمی را برای شما تداعی می کند؟ اگر برای درک بهتر دنیای امروز به دنبال پاسخ چنین پرسش هایی هستید، معرفی کتاب امروز را از دست ندهید. کتاب برنده تنهاست با بیان داستانی عاشقانه مخاطب را به دنیای متفاوت می برد و با زیروبم دنیای سینما آشنا می کند.

برنده تنهاست اثر نویسنده ای است که انتظار داریم آثاری عرفانی از او بخوانیم. پائولو کوئیلو غالبا عرفان را به عنوان موضوع اصلی کتاب هایش انتخاب می کند؛ اما این بار داستان کمی متفاوت تر است. در این کتاب، کوئیلو عشق، شهرت، مد و سینما را ترکیب کرده و معنویت را بستر داستانش قرار داده است. با ما همراه باشید تا با کتاب برنده تنهاست، اثری دیگر از نویسنده کیمیاگر، آشنایتان کنیم. در این کتاب، با وجوه متفاوت صنعت مد و سینما و نیز اثر شهرت بر زندگی افراد روبه رو خواهید شد.

درباره کتاب برنده تنهاست

کتاب برنده تنهاست بعد معنوی انسان را در لابه لای داستانی عاشقانه مطرح می کند. نویسنده چند ماجرا را به خوبی باهم ترکیب کرده و در سایه داستان اصلی جای داده است. درون مایه همه داستان ها یکی است: معنویت انسانی، شهرت، مد و سینما. در این کتاب، نویسنده تلاش کرده است اثرات ویرانگر فرهنگ غرب بر جوانان سایر نقاط دنیا را بررسی کند؛ اینکه چطور یک همایش بین المللی فرهنگی مانند جشنواره کَن از هدف اصلی اش دور می شود و دنیایی پر از رقابت های ناسالم و بیمارگونه را برای جوانان خلق می کند.

کوئیلو در برنده تنهاست به این پرسش ها به خوبی پاسخ می دهد: با چه زرق وبرقی افراد را جذب راستا مد و شهرت می کنند؟ چگونه تمام آرزوی یک جوان فقط کسب شهرت می شود؟ زندگی این آدم ها چه شکلی است؟ محدودیت هایشان چیست؟ درآمدشان چگونه و از چه راهی به دست می آید؟ زندگی واقعی شان چقدر فاصله دارد با آنچه از بیرون دیده می شود؟ تمام این سؤالات در قالب داستان به هم پیوسته ای از زندگی جوانان مختلف بیان می شود.

کتاب ارتباط نزدیکی با خواننده برقرار می کند. یکی از داستان ها که داستان اصلی است، از ابتدا تا انتها به قدری جذاب است که مخاطب را مشتاق نگه می دارد. همواره در راستا پیشرفت داستان، سؤالاتی در ذهن مخاطب ایجاد می کند که یافتن پاسخ آنها و درگیرشدن با چالش های موجود باعث ارتباط بهتر و قوی تر داستان و مخاطب می شود.

پائولو کوئیلو خودش تعریف جالبی از این کتاب دارد. او در ابتدای کتاب می گوید: … بردگی بچه ها ادامه دارد. صدهامیلیون نفر زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند. ثابت شده است که تأثیر سلاح های کشتارجمعی بازگشت ناپذیر است. بیماری های جدید ظهور کرده اند. هنوز بیماری های قدیمی مهار نشده اند. اما این است تصویر دنیای که در آن زندگی می کنم؟ البته که نه. وقتی تصمیم گرفتم از زمانه خودم عکس بگیرم، این کتاب را نوشتم.

بخش هایی از کتاب برنده تنهاست

اگر آدم نامتعادلی چند نفر بی گناه را با چاقو بکشد، همه مردم دنیا وحشت می کنند؛ اما کی به خشونت روشن فکرانه ای که دارد در کن رخ می دهد، توجه می کند؟ جشنواره ما دارد به نام یک دیکتاتوری به قتل می رسد. دیگر مسئله انتخاب بهترین فیلم نیست؛ مسئله جنایت علیه بشریت است، مجبورکردن مردم به خریدن محصولاتی که نمی خواهند، فراموشی هنر و فکرکردن به مد، امتناع از رفتن به نمایش فیلم ها برای شرکت در مهمانی های ناهار و شام. این یعنی سبعیت! من برای این اینجا هستم… . (ص227)

***

پس توصیه می کنم قبل از اینکه برای انتخاب لباس امشبت به هتل هیلتون بروی، خوب به تمام عواقب کار فکر کنی. همین که وارد آن سوئیت بشوی، چهار نسخه از قرارداد حجیمی منتظرت است. قبل از امضای آن، تمام دنیا مال خودت است و می توانی با زندگی ات هر کاری که می خواهی بکنی. لحظه ای که امضایت را پای آن قرارداد بگذاری، دیگر مالک چیزی نیستی؛ ما همه چیز را تعیین می کنیم، از روش کوتاه کردن مویت تا جاهایی که باید غذا بخوری… حتی اگر اشتها نداشته باشی. البته می توانی با کمک شهرت، از راه تبلیغات پول دربیاوری و برای همین، مردم این شرایط ما را قبول می کنند.

دو مرد از جایشان برمی خیزند.

از اینکه هم بازی او بشوی، احساس خوبی داری؟

ازش بازیگری عالی درمی آید. در لحظه ای که همه می خواهند فقط قابلیتشان را نشان بدهند، او احساساتش را نشان داد.

گیبسون کسی را صدا می زند تا گابریلا را تا قایقی که باید او را به اسکله برگرداند، همراهی کند و می گوید: فکر نکن این قایق مال من است.

آن دختر پیام را به خوبی فهمیده. (ص192)

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5093

به "رمان برنده تنهاست انتقادهایی به دنیای شهرت" امتیاز دهید

1 کاربر به "رمان برنده تنهاست انتقادهایی به دنیای شهرت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان برنده تنهاست انتقادهایی به دنیای شهرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید