رونمایی از ابررایانه تازه تسلا برای آموزش هوش مصنوعی

به گزارش مجله بای بلاگ، شرکت تسلا از ابررایانه تازه خود موسوم به دوجو(Dojo) که برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می گردد، رونمایی کرد.

رونمایی از ابررایانه تازه تسلا برای آموزش هوش مصنوعی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از آی ای، آندره کارپاتی مدیر ارشد هوش مصنوعی تسلا در کنفرانس 2021 در خصوص شناخت بینش و الگوهای رایانه ای(CVPR) از ابررایانه تازه این خودروساز برقی رونمایی کرد.

سال گذشته ایلان ماسک برنامه های تسلا برای ساخت یک ابررایانه آموزش شبکه عصبی به نام Dojo را معرفی کرد.

چندین سال است این شرکت در خصوص ابررایانه دوجو حرف می زند، ابررایانه ای که ماسک ادعا نموده سریع ترین ابررایانه دنیا خواهد بود و از سریع ترین ابررایانه فعلی دنیا موسوم به فوگاکو(Fugaku) در ژاپن که با سرعت 415 پتافلاپس(نقطه ممیز شناور در هر ثانیه)(FLOPS) عمل می نماید، بهتر عمل خواهد نمود.

به نظر می رسد این ابررایانه تازه یک پیش زمینه برای پروژه دوجو باشد که کارپاتی گفته که از نظر عملکرد نقطه ممیز شناور در هر ثانیه در حال حاضر پنجمین ابررایانه دنیا است.

این ابررایانه در بخش پردازش چیزی کم ندارد. همانطور که کارپاتی در سخنرانی خود اشاره نمود، این ابررایانه دارای 720 گره(node) x A1008 80 گیگابایتی (در مجموع 5760 GPU) است. بعلاوه دارای 640 ترابایت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ است.

یک گره(node) یک رایانه واحد در سیستم است که دارای تعدادی هسته پردازنده است.

ماشین تازه تسلا سومین خوشه ابررایانه ای تسلا است و بدون شک قبل از تحقق کامل پروژه Dojo، درس های ارزشمندی را به تیم تسلا می آموزد.

کارپاتی در حین ارائه خود گفت که می خواهد این ابررایانه دیوانه وار را که اکنون در حال ساخت و استفاده است، بیازماید. وی بعلاوه گفت که بینش رایانه ای اساس کاری است که تسلا انجام می دهد و آن چیزی است که سیستم خودران اتوپایلت خودروهای خودران تسلا را نیرو می دهد.

از این ابررایانه برای آموزش سیستم اتوپایلت تسلا و هوش مصنوعی رانندگی کاملا خودران(FSD) تسلا روی حجم عظیمی از داده ها با سرعت فوق العاده زیاد استفاده خواهد شد که به گفته کارپاتی این کار به میزان زیادی محاسبات احتیاج دارد.

کارپاتی هیچ اطلاعاتی راجع به خود پروژه Dojo فاش نکرد.

بعلاوه ماسک اظهار نموده بود که تسلا به سایر شرکت ها هم اجازه می دهد تا از ابررایانه Dojo برای آموزش شبکه های عصبی خود استفاده نمایند که این خبر خوبی برای فناوری رانندگی خودران است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7676

به "رونمایی از ابررایانه تازه تسلا برای آموزش هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از ابررایانه تازه تسلا برای آموزش هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید