زدتی ای اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را معرفی کرد: شروعی برای انتها دادن به ناچ آیفون

به گزارش مجله بای بلاگ، شرکت ZTE از عرضه اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش اطلاع داد.

زدتی ای اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را معرفی کرد: شروعی برای انتها دادن به ناچ آیفون

گوشی Axon 20 5G یک اسمارت فون میان رده است ولی دیگر از ناچ یا بریدگی معروفی که این روزها تقریبا روی همه گوشی ها مشاهده می کنیم؛ خبری نیست.

شاید اکسون 20 شروعی بر انتها نوآوری اپل در ناچ آیفون باشد و دیگر صفحه نمایش برای جا دادن دوربین سلفی خراشیده نشوند.

چندین سال است که شرکت های مختلف روی ایده دوربین زیر صفحه نمایش کار می نمایند و هر بار شایعاتی در این زمینه منتشر می گردد ولی ظاهرا این ایده توسط ZTE آماده عرضه به بازار و مصارف تجاری شده است.

شایعات می گفتند شیائومی اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر را عرضه خواهد نمود. شیائومی چندین سال است مشغول توسعه این فناوری است و به نسل سوم آن رسیده است. مشکل اصلی شیائومی رسیدن نور کافی به لنز دوربین زیر صفحه نمایش و افزایش کیفیت تصاویر است.

زدتی ای می گوید در گوشی اکسون 20 فایوجی یک دوربین 32 مگاپیکسلی در زیر پنل نمایشگر استفاده شده است. زدتی ای با استفاده از مواد با شفافیت بالا جدید در پنل جلویی پیروز شده مشکل دوربین پنهان شده در زیر نمایشگر را حل نماید.

همچنین، این شرکت از الگوریتم های نرم افزاری بهینه شده برای جبران افت کیفیت تصاویر دوربین سلفی استفاده نموده است.

ناچ آیفون را فراموش کنید

گوشی اکسون 20 با پردازنده اسنپدراگون 765G و ضخامت نسبتا مناسب 7.98 میلی متر به همراه قابلیت 5G و باتری 4220 میلی آمپرساعت عرضه می گردد. صفحه نمایش این اسمارت فون 6.92 اینچی اولد با سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش است.

پس، زیر صفحه نمایش این گوشی هم دوربین سلفی و هم حسگر اثر انگشت پنهان شده است. از دیگر تعیینات صفحه نمایش اکسون 20 می توان به رزولوشن +FHD و نرح تازه سازی تصویر 90 هرتزی اشاره نمود.

ماژول دوربین پشتی این گوشی شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو و تشخیص عمق است. ماژول دوربین چهارگانه و عمودی که اندازه متوسطی دارد و در گوشه بالا سمت چپ بدنه نصب شده است.

اکسون 20 با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی وارد بازار می گردد. زدتی ای روی این گوشی یک اسلات کارت حافظه هم برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی قرار داده است.

این گوشی از هم اکنون برای بازار چین با قیمت 320 دلار قابل پیش خرید است. هنوز تعیین نیست چه زمانی وارد بازارهای جهانی می گردد.

باید منتظر بمانیم تا این گوشی عرضه جهانی بگردد و از نزدیک کیفیت عکس های دوربین سلفی آن را آنالیز کنیم و بعد تصمیم بگیریم ایده دوربین زیر نمایشگر بهتر است یا دوربین درون ناچ و پاپ آپ!

اما آنچه که مسلم است؛ اکسون 20 اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش نخواهد بود و به زودی شاهد عرضه گوشی های بیشتری با این ایده خواهیم بود و شاید چند سال دیگر، اصلا کسی یادش نیاید ناچ آیفون چه شکلی بود!

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4290

به "زدتی ای اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را معرفی کرد: شروعی برای انتها دادن به ناچ آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زدتی ای اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را معرفی کرد: شروعی برای انتها دادن به ناچ آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید