سیستم های الکترونیکی هوشمند سالن های کنفرانس، ایران ساخت شد

به گزارش مجله بای بلاگ، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی سیستم هوشمند الکترونیکی ویژه سالن های کنفرانس کشور را از واردات این دستگاه بی احتیاج کرد.

سیستم های الکترونیکی هوشمند سالن های کنفرانس، ایران ساخت شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا شیخ جعفری مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس، گفت: این شرکت در زمینه طراحی و ساخت سیستم های الکترونیکی هوشمند فعالیت دارد. فعالیت ما به دو قسمت تقسیم شده است. در یک بخش در حال طراحی و ساخت محصولات عادی هستیم و در بخش دیگر در پی فراوری و ساخت محصولات و سیستم های الکترونیکی هوشمندی هستیم که به علت تحریم، واردات آن ها با مشکل روبرو شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس، ادامه داد: سیستم های الکترونیکی هوشمند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این موارد استفاده در منازل مسکونی و ساختمان ها است. این سیستم های هوشمند مرکزی می توانند کاربر را قادر سازند تا کنترل مواردی مانند نور، انرژی و دیگر موضوعات مشابه را در ساختمان از طریق تلفن همراه در اختیار داشته باشد.

این فعال دانش بنیان ضمن ارائه شرحات در خصوص این سیستم ها، گفت: یکی دیگر از استفاده های متداول از سیستم های هوشمند الکترونیک در سالن های کنفرانس است. چون قطعات اصلی این سیستم در آمریکا فراوری می گردد، واردات آن با مشکل روبرو شد. به همین علت کوشش کردیم تا این محصولات را بومی سازی کنیم.

شیخ جعفری با اشاره به نحوه کارکرد این سیستم در سالن های کنفرانس، اضافه نمود: در سالن های کنفرانس، به یک سیستم هوشمند مرکزی نیازمند هستیم تا مسائلی مانند نور، صدا و فیلمبرداری را به صورت متمرکز مدیریت کنیم. برای مثال وقتی شخصی در یک سالن کنفرانس پشت تریبون قرار می گیرد و آغاز به صحبت می نماید، دوربین به صورت اتوماتیک به سمت شخصی که صحبت می نماید، می چرخد و این موضوع از طریق سیستم هوشمند الکترونیک انجام می گردد. در واقع هر سالن کنفرانس حرفه ای به یک سیستم هوشمند الکترونیک نیازمند است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس ضمن شرح استقبال مصرف نماینده از این محصول بومی سازی شده، گفت: محصول خارجی تا سقف 50 میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که محصول ایران ساخت با نرخ 15 میلیون تومان ارائه می گردد. این محصول از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برای آن خدمات پس از فروش و ضمانت معتبر هم عرضه می گردد. در حال حاضر در بسیاری از سالن های کنفرانس در سراسر کشور از این سامانه ایرانی استفاده می نمایند و دیگر نیازی به واردات نمونه مشابه خارجی نیست.

وی بعلاوه اعلام کرد: در حال حاضر این سامانه در سالن های کنفرانس دولتی و خصوصی بسیاری نصب شده است. در حال حاضر هم در کوشش هستیم تا محصولات مختلفی را در حوزه اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی بومی سازی کنیم.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7906

به "سیستم های الکترونیکی هوشمند سالن های کنفرانس، ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم های الکترونیکی هوشمند سالن های کنفرانس، ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید