شرایط ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی

به گزارش مجله بای بلاگ، با توجه به آماری که سالانه توسط موسسات مختلف در رابطه با کیفیت سیستم آموزشی و زندگی کشورهای مختلف دنیا منتشر می گردد، کانادا یکی از بهترین ها جهت ادامه تحصیل و زندگی به حساب می آید. سیستم آموزشی از ابتدایی تا دوره های تخصصی دانشگاهی، موجب شده عنوان بسیاری از دانشگاه های مستقر در این کشور هر ساله در رنکینگ بین المللی خودنمایی نمایند. این مسئله در کنار بسیاری مزایای دیگر، رویای تحصیل در کانادا را در ذهن بسیاری پرورش داده که برای به حقیقت رساندن آن، اولین گام کسب اطلاعات دقیق درباره شرایط تحصیل در کانادا است.

شرایط ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت مناسب کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

بسیاری از والدین با آنالیز شرایط و مزایای تحصیل در مدارس کانادا، به دنبال اعزام فرزندانشان به این کشور هستند. مدارس در کانادا به دو دسته مدارس دولتی و مدارس خصوصی تقسیم می شوند؛ اما پروسه دریافت پذیرش از آن ها چندان تفاوتی با هم ندارد. فرآیند دریافت پذیرش از مدارس دولتی زمان بیشتری احتیاج دارد اما در تمام شهرها و شهرستان های کانادا در دسترس است.

شرایط دریافت پذیرش از مدارس کانادا

برخلاف مقاطع بالاتر که داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره بالای 6 اهمیت بالایی دارد، مدرک زبان برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس کانادا اجباری نیست. البته برای فردی که قصد زندگی و تحصیل در کشور کانادا را دارد، باید آشنایی با زبان انگلیسی یکی از گام های نخست باشد.

اولین مقطع تحصیلی در کانادا از 6 سالگی شروع می گردد اما برای اطمینان از دریافت ویزا برای دانش آموز، پیشنهاد می گردد در سنین بالای 10سال اقدام به دریافت پذیرش گردد. پذیرش در مدارس برای ماه های سپتامبر و ژانویه صورت می گیرد؛ به همین دلیل، باید حداقل یک ماه پیش از این تاریخ برای دریافت پذیرش اقدام کرد.

بعضی مدارس در هنگام ثبت نام شهریه یک ساله را دریافت می نمایند، به همین دلیل متقاضی باید توانایی پرداخت هزینه 8هزار تا 30هزار دلاری را در این مرحله داشته باشد. افزون بر این، هزینه یک سال زندگی در کانادا نیز باید در حساب دانش آموز یا والدین او موجود باشد.

دانش آموزان زیر 19 سال (در مدارس بعضی ایالت ها زیر 18سال) باید فردی را به عنوان قَیِم معرفی نمایند؛ قیم می تواند یک کانادایی بالای 21 ساله باشد یا فرد ایرانی با اقامت دائم کانادا. قیم باید در مناسبات مدارس حاضر گردد و بتواند از دانش آموز حمایت کند. البته بعضی مدارس (بیشتر مدارس خصوصی) برای یافتن قیم مناسب دانش آموز را یاری می نمایند.

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

همان طور که گفته شد، سفر دانش آموزان زیر ده سال به کانادا با هدف تحصیل، مورد تایید افسر ویزا قرار نمی گیرد؛ به همین دلیل اقدام به دریافت پذیرش برای افراد زیر ده سال پیشنهاد نمی گردد. ارائه تمکن اقتصادی کافی (مبلغ شهریه و هزینه یک سال زندگی در کانادا) برای افسر ویزا اهمیت زیادی دارد.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

براساس نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل، شرایط متفاوتی پیش روی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود دارد، اما به طور کلی ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا، آخرین مدرک تحصیلی با نمره معدل متوسط به بالا، شرایط سنی با توجه به مقطع تحصیلی و … برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا اهمیت بالایی دارد. البته برای افرادی که دانش کافی در زبان انگلیسی ندارند اما شرایط دیگر دریافت پذیرش را پوشش می دهند، پذیرش مشروط از دانشگاه یا کالج داده می گردد؛ در این صورت دانشجو به شرط گذراندن دوره زبان، پذیرش از رشته تخصصی خود را دریافت می نماید.

دوره های مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی کانادا

یکی از موسسات آموزش عالی در کانادا که هواداران بیشتری میان ایرانیان دارد، کالج است؛ سیستم آموزشی در کالج به گونه ای طراحی شده تا دانشجو در زمان کمتری برای بازار کار آماده گردد. تحصیل در کالج های کانادا یک تا چهار سال زمان می برد و برای متقاضیان زیر سی سال مناسب است. هزینه شرکت در این دوره ها بستگی به شهر و رشته تحصیلی حدود 7هزار تا 20هزار دلار کانادا اعلام شده است.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های کانادا بسته به رشته تحصیلی سه تا پنج سال زمان احتیاج دارد. البته دوره های پیش احتیاج درسی و زبان ممکن است این دوره را طولانی تر کند. برای دریافت پذیرش از این دوره باید تا 25سالگی اقدام کرد. به طور میانگین، شرکت در این دوره حدود 14هزار تا 17هزار دلار کانادا هزینه در بردارد.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا حدود دو سال زمان احتیاج دارد. اعطای پذیرش از سوی دانشگاه برای این مقطع به دانشجویانی تعلق می گیرد که سوابق تحصیلی و پژوهشی خوبی داشته باشند. دریافت پذیرش از بعضی دانشگاه ها نیارمند ارائه توصیه نامه تحصیلی از طرف دانشگاه یا استادان مقطع قبلی (کارشناسی) است. شهریه این دوره بسته به رشته و محل تحصیل، 16هزار تا 20هزار دلار کانادا برآورد شده است. بسته به شرایط دانشجو، یاری هزینه های تحصیلی از سوی دانشگاه و دولت کانادا نیز اعطا می گردد که هزینه قابل توجهی از تحصیل و زندگی در کانادا را پوشش می دهد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

پس از دریافت پذیرش از موسسات عالی آموزشی معتبر کانادا، نوبت به اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی می رسد. یکی از موارد مهم برای دریافت این ویزا، ارائه انگیزه نامه تحصیلی مفصل و کامل در مقاطع مختلف است. توجه داشته باشید که این نامه ها به دقت آنالیز می شوند و در صورت کپی بودن یا غلط دستوری داشتن، رد خواهند شد. درصورتی که طول دوره تحصیلی پذیرفته شده شش ماه یا کمتر از شش ماه باشد، ویزای تحصیلی صادر نمی گردد.

در کنار مدارک معتبر بین المللی مبنی بر دانش زبان انگلیسی و نامه ارائه تمکن اقتصادی، سن دانشجو نیز برای افسر ویزا اهمیت دارد. گپ تحصیلی یا همان وقفه تحصیلی نیز برای دریافت ویزا مهم است؛

دریافت ویزا برای متقاضیان تحصیل در کانادا با 35 سال به بالا بسیار سخت و دور از ذهن است!

هزینه آنالیز مدارک ویزای تحصیلی کانادا، برای هر فرد 150 دلار کانادا اعلام شده و هزینه انگشت نگاری به تنهایی 85 دلار است.

ویزای همراه دانشجویان و دانش آموزان مشغول به تحصیل در کانادا

در حین تحصیل در مدارس کانادا، مادر می تواند دانش آموز (افراد زیر 18 سال) را همراهی کند؛ برای این منظور، دانش آموز پس از دریافت پذیرشِ مدرسه، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند و پس از دریافت ویزا باید برای مادر اقدام کرد. توجه داشته باشید که بر اساس قوانین کشور کانادا، در این مرحله تنها برای ویزای همراه مادر (و نه پدر) اقدام می گردد. با ویزای همراه، مادر اجازه کار یا تحصیل در کانادا را نخواهد داشت؛ البته شرکت در دوره هایی که کمتر از شش ماه به طول انجامد، مسئله ای ایجاد نمی نماید.

برای دانشجویان متاهلی که اقدام به دریافت پذیرش نموده اند، ویزای تحصیلی برای دانشجو، و ویزای همراه برای همسر وی درخواست می گردد. ویزای همراه برای همسر ویزای کار است؛ به این معنا که همسر دانشجو اجازه کار تمام وقت در کانادا را خواهد داشت.

مزایای تحصیل در کانادا

مدارک دانشگاهی کانادا در تمام دنیا معتبر است؛ به عبارتی دیگر، دانشجویان برای ادامه تحصیل در تمام نقاط دنیا می توانند مدارک دانشگاهی خود را ارائه دهند. به نسبت دیگر کشورهای انگلیسی زبان، تحصیل در کانادا هزینه کمتری دارد؛ شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در این کشور بسیار معقول و به صرفه است. دریافت پذیرش از موسسات آموزش عالی کانادا برای ایرانیان نیز به نسبت دیگر کشورها به سهولت امکان پذیر است. با ویزای تحصیلی کانادا به دانشجو اجازه داشتن کار نیمه وقت (تا 20ساعت کار در هفته) نیز داده می گردد.

شرایط کار دانشجویی در کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کانادا، داشتن کار دانشجویی است. با کار دانشجویی و درآمد مختصر آن، می توان بخشی از هزینه ها را پوشش داد و البته تجربه کافی اندوخت؛ چراکه داشتن تجربه کار در کانادا، حتی کار دانشجویی، برای کارفرمایان اهمیت ویژه ای دارد. دانشجو با ارائه رزومه کاری خود، پس از اتمام دوره به سادگی می تواند برای کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی اقدام کند که در نهایت منجر به اقامت دائم می گردد.

دانشجویان ایرانی در کانادا

در حال حاضر شمار ایرانیان مقیم کشور کانادا رقم قابل توجهی رسیده است؛ طبق آماری که در سال 2016 اعلام شد، حدود 210هزار ایرانی در ایالت های بزرگی هم چون انتاریو (به خصوص در جنوب این ایالت)، بریتیش کلمبیا و کبک زندگی می نمایند؛ البته در سال های اخیر به شمار این جمعیت بسیار افزوده شده است. تعداد زیادی از جمعیت ایرانیان دستاوردهای علمی ارزنده ای داشته اند و نام ایرانیان را در این کشور زنده نگه داشته اند. در این میان می توان به نام های شخصیت های مهمی هم چون پیغام اخوان، کاوه فرخ، حمیدرضا حبیبی، رامین دنیا بیگلو، فریبرز لاچینی و شهرزاد مجاب اشاره نمود.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 504

به "شرایط ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید