شهروندان از انتشار خبرهای غیر موثق درباره کرونا اجتناب کنند

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: از شهروندان این استان درخواست می شود که از بازنشر مطالب غیرتخصصی و غیر موثق درباره کرونا در فضای مجازی اجتناب کنند.

شهروندان از انتشار خبرهای غیر موثق درباره کرونا اجتناب کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی سه شنبه 13 اسفند در این رابطه اضافه نمود: مردم آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا، شمار مبتلایان و بهبودیافتگان و دیگر مطالب تخصصی در این زمینه را باید از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و رسانه های معتبر پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به تخصصی بودن این موارد، از مردم می خواهیم به حدس ها، شایعات و اخبار نادرست در فضای مجازی توجه نکنند و از بازنشر اخبار، مطالب و دیدگاه های غیرتخصصی و غیر موثق بپرهیزند.

قاسمی گفت: این روزها برخی افراد به دلایل سودجویانه یا مغرضانه، به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و با فضای دروغین در فضای مجازی باعث نگرانی خاطر افراد و تشویش اذهان عمومی می شوند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اضافه نمود: برای مقابله با برهم زنندگان آرامش روانی مردم و مبارزه باعرضه محصولات بهداشتی و پیشگیرانه از ابتلا به کرونا ویروس باقیمت گزاف در فضای مجازی، کارگروه تخصصی رصد و پایش فضای مجازی در پلیس فتا کشور ازجمله بوشهر ایجادشده و با مجرمان با توجه به کیفیت و نحوه ارتکاب جرم با هماهنگی دستگاه قضائی برخورد می شود.

قاسمی ادامه داد: چنانچه سو نیت فرد محرز شد به دستگاه قضائی معرفی می شود و اگر فقط یک مورد خطا داشته به وی تذکر داده می شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده مورد مشکوک یا نیاز به مشورت به پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و آن مورد را برای پیگیری گزارش کنند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1043

به "شهروندان از انتشار خبرهای غیر موثق درباره کرونا اجتناب کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان از انتشار خبرهای غیر موثق درباره کرونا اجتناب کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید