عروسک باران به بچه ها و نوجوانان ایران فراخوان داد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با اعلام این خبر توضیح داد که پژوهشکده مردم شناسی با هدف تقویت اخلاق زیست محیطی ،حفظ میراث فرهنگی و طبیعی در بین بچه ها و نوجوانان ایران به انتشار فراخوان عروسک باران پرداخته است.

عروسک باران به بچه ها و نوجوانان ایران فراخوان داد

او اضافه نمود: پدران و مادران و اولیای مدارس و مراکز مرتبط می توانند بچه ها و نوجوانان را تشویق نمایند تا آثار خود را برای این پژوهشکده ارسال نمایند .

حسن زاده با بیان اینکه پژوهشکده مردم شناسی از مشارکت سازمان ها و انجمن ها در این زمینه استقبال می نماید توضیح داد :متن فراخوان یاد شده در سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به آدرس(richt.ir)در دسترس علاقه مندان است.

رییس پژوهشکده مردم شناسی اضافه نمود:یکی از وظایف پژوهشکده مردم شناسی آنالیز راه های انتقال میراث فرهنگی ایران به نسل جدید و جلب مشارکت آنان در حفظ میراث طبیعی و فرهنگی کشور است.

وی با اشاره به اینکه از نخستین روزهای تأسیس پژوهشکده مردم شناسی موضوع یاد شده مورد توجه این پژوهشکده بوده است توضیح داد: انتشار کتاببازی های بچه هاه و کتاب های دو زبانه چون زندگی بچه ها افغانستان در ایران، کتاب های آموزشی برای پدران و مادران در آموزش میراث فرهنگی به بچه ها ایرانی چون کتاب بچه ها به قصه احتیاج دارند و برگزاری جشنواره هایی چون نوروز، کودک و بادبادک و... از جمله فعالیت های این پژوهشکده بوده است.

در برگزاری آیین سنتی عروسک باران که با آرزوی بارش باران همراه است، اهالی روستا عروسکی پارچه ای درست می نمایند و با آواز خوانانی به درب منزل تمامی روستاییان می فرایند ، این آیین علاوه بر افزایش محبت و دوستی میان روستائیان، موجب شادی مردم در فصل خشکسالی می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 848

به "عروسک باران به بچه ها و نوجوانان ایران فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک باران به بچه ها و نوجوانان ایران فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید