علی نژاد: الزامات سخت گیرانه ای برای واگذاری پرسپولیس و استقلال وجود دارد، شأن وزارت ورزش باشگاه داری نیست

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را درباره واگذار نشدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی ارائه کرد.

علی نژاد: الزامات سخت گیرانه ای برای واگذاری پرسپولیس و استقلال وجود دارد، شأن وزارت ورزش باشگاه داری نیست

به گزارش خبرنگاران، مهدی علی نژاد که میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود، درباره موضوع خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: در هیچ جای جهان دو باشگاه مجمع واحدی ندارند. وزارت ورزش نهاد نظارتی است و شأنش، باشگاه داری نیست، یعنی اگر باید دولتی باشند، باید به بخش های دیگری به جز وزارت ورزش واگذار می شدند. از طرف دیگر ما با قانون برنامه پنجم و ششم روبرو هستیم. نزدیک به 10 سال است که وزارت ورزش یک ریال نمی تواند به پرسپولیس و استقلال یاری کند. بعلاوه در سه، چهار سال اخیر آگاه هستم که مستقیم و غیر مستقیم هیچ پرداختی از سوی وزارت ورزش نشده است؛ چون جرم است و باید در نهادهای نظارتی رسیدگی گردد.

وی ادامه داد: کارگزارها حضور دارند و هزینه کردند و این هنر دو باشگاه است. دو کارگزاری که فصل قبل بودن، کاملاً بخش خصوصی هستند. در واقع دو باشگاه بدون حمایت دولتی سرپا ایستاده اند، آن هم در حالی که حق پخش و بعضی دیگر از منابع درآمدی وجود نداشته است.

معاون وزیر ورزش اسم کرد: الزاماتی برای واگذاری وجود داشت. سال 97 هیئت وزیران مصوبه ای داشت و مجلس هم تصویب کرد که باید خصوصی سازی آنها انجام گردد. وزارت ورزش در این راستا هر کاری که لازم بوده، انجام داده است. الزامات سخت گیرانه ای درباره واگذاری وجود دارد و سخت است و با کسی شوخی ندارد. برای رعایت الزامات کار شبانه روزی شد. آنهایی که می گویند واگذاری ممکن نیست، خبر ندارند که در یک و نیم سال گذشته چه اتفاقاتی اتفاق افتاده است. در این یک و نیم سال شورای عالی بورس مصوب کرد که واگذاری صورت بگیرد و تمام مدارک این دو باشگاه به بورس داده شد. از دو ماه پیش، هیچ کاری در اختیار وزارت ورزش نیست و الان در اختیار بورس و فرابورس است.

علی نژاد گفت: فکر می کنم به علت تغییر ریاست جمهوری، دوستان این موضوع واگذاری را متوقف کردند تا نظر دولت را هم بگیرند. امیدواریم در نهایت این کار انجام گردد.

وی توضیح داد: قرار است دوستان فکر نمایند که یک نفر نتواند هر دو باشگاه را خریداری کند. منظور این است که به همه این نکات فکر شده است.

علی نژاد در خاتمه گفت: با مدیریت خوبی که در وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک و فدراسیون ها شده، نتایج خوبی در المپیک و بعلاوه پارالمپیک گرفتیم. این نشان می دهد که حال ورزش خوب است و ان شاءالله کسانی که در ورزش هستند، قدر این موقعیت را بدانند تا پرچم ایران هر روز بالاتر برود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8270

به "علی نژاد: الزامات سخت گیرانه ای برای واگذاری پرسپولیس و استقلال وجود دارد، شأن وزارت ورزش باشگاه داری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: الزامات سخت گیرانه ای برای واگذاری پرسپولیس و استقلال وجود دارد، شأن وزارت ورزش باشگاه داری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید