عمر طولانی ویروس کرونا روی گوشی موبایل

به گزارش مجله بای بلاگ، تحقیقات نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند تا 96 ساعت روی صفحه نمایش گوشی های تلفن همراه کاربران زنده بماند و دوام بیاورد.

عمر طولانی ویروس کرونا روی گوشی موبایل

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، ررودرا چاناپاناور، ایمنولوژیست و پژوهشگر در مرکز علم سلامت در دانشگاه تنسی آمریکا که درباره ویروس کرونا تحقیق نموده، می گوید این ویروس می تواند روی سطوحی همچون صفحه نمایش موبایل ها تا 96 ساعت یا 4 روز در دمای طبیعی اتاق زنده بماند.

این تخمین بر پایه داده هایی است که در جریان شیوع ویروس سارس در سال 2003 به سازمان جهانی بهداشت گزارش شدند.

کرونا و سارس هر دو از یک خانواده محسوب می شوند و هر دو ویروس به لحاظ راه های انتقال و نحوه اثرگذاری تا حدی به هم شباهت دارند و به همین دلیل در اصطلاح علمی از نام مشابه برخوردارند. ویروس سارس SARS-CoV خوانده می گردد و ویروس جدید کرونا، نسخه 2 آن یعنی SARS-CoV-2.

تحقیقات صورت گرفته روی ویروس سارس نشان می دهد که این ویروس می تواند روی دیوار گچی 36 ساعت، روی فلز ضد زنگ و پلاستیک 72 ساعت و روی شیشه 96 ساعت دوام بیاورد.

زنده ماندن طولانی کرونا در محیط به این معنی است که انتقال آن به وسیله صفحه های نمایش گوشی ها به راحتی امکان پذیر است. کافی است در حین استفاده از تلفن همراه، فرد مبتلا در کنار شما سرفه یا عطسه کند. ویروس به این طریق روی صفحه نمایش گوشی همراه شما می نشیند و شما پس از دست زدن به آن و مالیدن دست های خود به دهان یا بینی تان مبتلا خواهید شد.

  • آستانه سازگاری جغرافیایی با کرونا | کرونا 4 کشور را به عنوان وطن برگزید | مراقب باشیم دچار عزای ملی نشویم
  • عمر ویروس کرونا روی اجسام چقدر است

یک تحقیق صورت گرفته نشان می دهد که افراد به طور متوسط 2600 بار در روز گوشی خود را برمی دارند.

یک پژوهش دیگر که در دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا انجام شد نیز نشان می دهد افراد به طور متوسط 23 بار در ساعت، یا 368 بار در زمان بیداری، صورتشان را لمس می نمایند.

کارشناسان توصیه می نمایند روزانه چند بار صفحه نمایش موبایل ها با دستمال آغشته به آب صابون تمیز گردد. همچنین اسپری هایی که از ترکیب آب و الکل ساخته شده اند، می توانند برای تمیز کردن صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرند. نورهای فرابنفش نیز باکتری ها و ویروس های نشسته بر سطح گوشی را به خوبی از بین می برند، با این حال قیمت آن ها که به 60 دلار می رسد ممکن است کمی گران باشد.

ویروس کرونا تا روز آدینه 13 مارس (23 اسفند 1398) بیش از 135 هزار نفر را در جهان مبتلا نموده و جان نزدیک به 5 هزار تن را گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1217

به "عمر طولانی ویروس کرونا روی گوشی موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر طولانی ویروس کرونا روی گوشی موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید