غاری پر از پرتگاه در نزدیکی تهران ، عکس

به گزارش مجله بای بلاگ، درون غار پوشیده از مواد آهکی است که به صورت قندیل هایی از سقف غار آویزان شده است. در داخل غار چاله هایی وجود دارد که آبی زلال از دل صخره های سنگی آن بیرون می آید.

غاری پر از پرتگاه در نزدیکی تهران ، عکس

این غار در دهکده رود افشان شهرستان دماوند و در کوهستان البرز مرکزی واقع است. دهانه غار رودافشان به عنوان یکی از وسیع ترین ورودی های غار در ایران شناخته می گردد.

درون غار پوشیده از مواد آهکی است که به صورت قندیل هایی از سقف غار آویزان شده است. در داخل غار چاله هایی وجود دارد که آبی زلال از دل صخره های سنگی آن بیرون می آید.

ارتفاع غار به اندازه ای است که به آسانی می توان در آن حرکت کرد. در قسمت هایی از غار باید نیم خیز شد و در بخش هایی باید سینه خیز پیمایش کرد، تالارهای وسیع به وفور در غار دیده شده و در ادامه راستا اصلی پرتگاه های فراوانی وجود دارد؛ طول دالان انتهایی 10 متر بوده و در ارتفاع 1750متری سطح دریا و 50 متر پایین تر از ارتفاع دهانه غار واقع شده است. طول غار در راستا اصلی حدود 550 متر است.

راستا پیشنهادی برای این غار جاده تهران - فیروزکوه، روستای سید آباد (62 کیلومتری فیروزکوه)، روستای رودافشان است.از روستای رودافشان تا دهانه غار حدود 40 دقیقه کوهپیمایی نسبتا ساده احتیاج است.

قبل از غار نوردی نکات زیر را از قلم نیاندازید: راهنما، لوازم یاری های اولیه، چراغ قوه و باطری اضافه و شمع، لباس های ضد آب و اطلاع به مسوولان محلی.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6988

به "غاری پر از پرتگاه در نزدیکی تهران ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غاری پر از پرتگاه در نزدیکی تهران ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید