فیله ماهی سوخاری را با این روش تهیه کنید

به گزارش مجله بای بلاگ، غذاهای دریایی خواص غذایی بالایی دارند، با این وجود متاسفانه بچه ها چندان رقبتی برای خوردن آنها نشان نمی دهند، اما یکی از غذاهایی که می تواند به ذائقه بچه ها خوش بیاید فیله ماهی سوخاری است.

فیله ماهی سوخاری را با این روش تهیه کنید

به گزارش خبرنگاران، فیله ماهی سوخاری از غذاهای سنتی کشور لهستان است که در اعیاد مختلف هم چون کریسمس پخته می گردد. این غذا برای آن دسته از بچه هایی که به طعم ماهی علاقه ای نشان نمی دهند، بسیار مطلوب و خوش مزه است.

مواد لازم برای چهار نفر:

- 675 گرم فیله ماهی

- سه قاشق سوپ خوری آرد سفید (الک شده)

- یک عدد تخم مرغ (زده شده)

- 115 گرم و یا دو فنجان پودر سوخاری

- روغن آفتاب گردان به اندازه لازم برای سرخ کردن

- نمک و فلفل به اندازه لازم

- لیمو ترش دو عدد، برای سرو در کنار غذا

مواد لازم برای درست کردن سس:

- 15 گرم ترب سفید

- نمک و فلفل به اندازه لازم

- دو سوم فنجان خامه

- یک دسته شاهی (خرد شده)

- دو قاشق سوپ خوری پیازچه (خرد شده)

- دو عدد تخم مرغ (کاملا پخته و رنده شده)

طرز تهیه غذا:

1 - فیله ماهی ها را به صورت نوارهای باریک حدود شش سانتی متر طول و یک سانتی متر عرض خرد کنید. آرد را در ظرفی تخت بریزید و پس از اضافه کردن نمک و فلفل خوب هم بزنید.

هر کدام از فیله ها را ابتدا در آرد بغلتانید، سپس به تخم مرغ زده شده آغشته کنید. در سرانجام نیز با دست روی سطح آن پودر سوخاری بپاشید.

2 - روغن را در تابه ای گرد و کوچک بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. پس از داغ شدن کامل روغن، تکه ماهی را در داخل روغن قرار دهید تا سرخ گردد. مرحله سرخ شدن معمولا پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد. پس از آن که ماهی ها طلایی رنگ شدند، آن ها را از داخل روغن بیرون بیاورید و روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته گردد.

طرز تهیه سس:

در فاصله زمانی لازم برای سرخ شدن تکه ماهی ها، قابلمه کوچکی را آماده کنید و ترب رنده شده، نمک، خامه و شاهی خرد شده را در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و بگذارید به جوش آید. برای جوشیدن، دو دقیقه کافی است.

در این مدت نیز، مرتب با قاشق مواد را هم بزنید. سپس قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و پیازچه و تخم مرغ رنده شده را به سس اضافه کنید. این سس را به همراه فیله ماهی سوخاری سرو کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8932

به "فیله ماهی سوخاری را با این روش تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیله ماهی سوخاری را با این روش تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید