قیمت بلیت پرواز به چین 800 درصد گران شد؟! ، پرواز گوآنجو؛ 58 میلیون تومان

به گزارش مجله بای بلاگ، شرکت هواپیمایی ماهان قیمت بلیت راستا تهران - گوآنجو- تهران را با 800 درصد افزایش نسبت به سال قبل، به 58 میلیون تومان رساند.

قیمت بلیت پرواز به چین 800 درصد گران شد؟! ، پرواز گوآنجو؛ 58 میلیون تومان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

میزان نوشت: شرکت هواپیمایی ماهان، پس از برقراری دوباره یک پرواز هفتگی در جهت تهران - گوانجو - تهران از تاریخ 1399/04/30، قیمت هرجایگاه معمولی را به 58 میلیون تومان و بلیت بیزینس را به حدود 90 میلیون تومان رساند.

مدیر یکی از دفاتر فروش نمایندگی هواپیمایی ماهان گفت: شرکت ماهان در شرایطی این قیمت های نجومی را بر روی سیستم رزواسیون خود تعریف نموده است، که سال گذشته جایگاه معمولی جهت تهران -گوانجو- تهران حدود 7 میلیون تومان، و جایگاه بیزینس حدود 14 میلیون تومان به مسافران فروخته شد.

وی همچنین با اعلام اینکه همین الان بلیت های هواپیمایی ماهان در جهتهای مشابه، همچون مالزی در رده قیمتی ده میلیون تومان روی سیستم این شرکت فروخته می گردد، گفت: مسئولان ماهان باید به مردم شرح دهند که به چه دلیل و با چه استدلالی برای جهت گوآنجو همچنین قیمت هایی معین کردند.

این فعال صنعت گردشگری با اعلام اینکه قیمت های جدید باعث بهت وحیرت شده است، گفت: ماهان در شرایطی بلیت های این جهت را نجومی افزایش داده، که بسیاری از مسافران بدلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا و کاهش تعداد سفرها، انتظار کاهش قیمت بلیت ها و تورهای مسافرتی را در مقایسه با قبل دارند.

وی همچنین با اعلام اینکه بسیاری از مسافران شهر گوآنجو چین، فعالان مالی و واردکنندگان هستند، گفت: هزینه های سفر این افراد در نهایت از جیب مصرف کنندگان نهایی محصولات چینی در ایران پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است، در ماه های اخیر موضوع رشد فزاینده نرخ بلیت پروازهای خارجی چندین بار مطرح شده، مساله ای که یکی از دلایل آن می تواند عدم رقابت و انحصاری بودن جهتهای پروازی باشد و این موضوع در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد متولی صنعت هوایی کشور وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی و معین خط مشی های فن، مالی، بازرگانی بین المللی حمل و نقل هوایی کشور را برعهده دارد و موظف به تنظیم حقوق متقابل مسافر و شرکت های هواپیمایی است.

این مساله احتیاج به پیگیری جدی و قاطع نهادهای نظارتی همچون سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان را دارد تا شاید بتوان قیمت ها را متعادل کرد.

منبع: چمدان
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3585

به "قیمت بلیت پرواز به چین 800 درصد گران شد؟! ، پرواز گوآنجو؛ 58 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیت پرواز به چین 800 درصد گران شد؟! ، پرواز گوآنجو؛ 58 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید