ماه فیلم ایران در بلغارستان شروع شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رایزنی فرهنگی ایران به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، ماه فیلم و سینمای ایران را در شهر صوفیا پایتخت بلغارستان برگزار می نماید.

ماه فیلم ایران در بلغارستان شروع شد

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

ماه سینما و فیلم ایران با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در بلغارستان و بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری جشنواره خاورمیانه و شمال آفریقا (فیلم منار) با نمایش 8 فیلم ایرانی از تاریخ 24 دی ماه با فیلم جزیره رنگین شروع به کار کرد.

ماه سینمای ایران با 8 فیلم سینمایی شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی، 316 به کارگردانی پیمان حقانی، جزیره رنگین به کارگردانی خسرو سینائی، سه ماهی به کارگردانی حمیدرضا قربانی، دربست به کارگردانی خامه پرست فرد، شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار، خانوم به کارگردانی تینا پاکروان و شکوه سپاهان مربوط به آثار گردشگری و تاریخی اصفهان، برگزار می گردد.

این فیلم ها با زیرنویس بلغاری و انگلیسی به مدت بیست شب در پنج سینمای بزرگ شهر صوفیا به اکران گذاشته می شوند.

در مراسم افتتاحیه جشنواره ماه فیلم و سینمای ایران که با حضور دیپلمات های خارجی مقیم و دوستداران هنر و سینمای ایران، دانشجویان رشته های زبان فارسی رایزنی فرهنگی و ایران شناسی و همچنین بازیگران و هنرمندان در کشور بلغارستان برگزار گردید، محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان، به ارایه توضیحاتی در مورد معرفی فیلم و سینمای ایران پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 680

به "ماه فیلم ایران در بلغارستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه فیلم ایران در بلغارستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید