مرد آزاد و پیرمرد نابینا به گیشه هجوم آوردند (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله بای بلاگ، فیلم مرد آزاد با بازی رایان رینولدز و دنباله نفس نکش به ترتیب رتبه های اول و دوم جدول باکس آفیس این هفته را از آن خود نموده اند.

مرد آزاد و پیرمرد نابینا به گیشه هجوم آوردند (باکس آفیس هفته)

طی ماه های اخیر فیلم های اکشن-کمدی و کمدی-رومانتیک عملکرد خوبی در گیشه داشته اند و مرد آزاد (Free Guy) به کارگردانی شاون لوی و با بازی رایان رینولدز، تایکا وایتیتی و جو کری هم در ادامه این موج با اقبال خوبی از جانب سینمادوستان روبرو شده است. مرد آزاد طی 3 روز گذشته با نمایش در 4165 سال در آمریکا 28.4 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم عایدی بین المللی آن را 22.5 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع عایدی اثر نو والت دیزنی در نخستین آخر هفته اکران اش از 50 میلیون دلار گذر کند.

داستان مرد آزاد، در جهانیی واقعی و درون یک بازی ویدیویی رقم می خورد. در بازی ویدیویی شهر آزاد، گای (با بازی رایان رینولدز) جوان شاد و دوست داشتنی ست که زندگی معمولی و سالمی دارد. او صبح ها قهوه می نوشد، گوینده بانک است و با برترین خود در شهر قدم می زنند. اما یک روز، هنگام عبور از کنار دختر مولوتوف (با بازی جودی کامر)، در نگاه اول عاشق اش می گردد و اینجا سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز داستان است و ناگهان گای آغاز به بازنویسی برنامه ی شخصیت خود می نماید و در بازی به مرد یاغی و سرکشی تبدیل می گردد.

تا به این ساعت برای فیلم مرد آزاد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 77 از 100، 82 از 100 و 62 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد با فیلم اکشن-کمدی معمولی روبرو هستیم که احتمالا به خاطر جو سرخوشانه اش و شرایط جهان در ماه های اخیر با استقبال خوبی از جانب سینمادوستان در گیشه روبرو شده است.

نفس نکش 2 (Dont Breathe 2) دیگر فیلم تازه وارد این هفته است که با فروشی 10.6 میلیون دلاری توانسته صندلی دوم جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا را از آن خود کند. این فیلم در برخی کشورهای اروپایی هم روی پرده رفته از بازارهای بین المللی هم طی 3 روز اخیر 3.4 میلیون دلار کسب نموده است.

اتفاقات فیلم نفس نکش 2 حدود هفت سال پس از فیلم اول رقم می خورد و حالا پیرمرد یک دختر جوان یتیم را که از آتش سوزی خانه شان نجات یافته زیر پر و بال خود گرفته است. آن ها زندگی آرامی باهم دارند تا اینکه چند جوان خلافکار دختر را می ربایند. حال مرد نابینا باید برای نجات دخترخوانده اش به خانه آدم ربایان برود و این سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز داستان است. کارگردانی این فیلم را رودو سایگس برعهده دارد. سایگس در فیلم قبلی در نوشتن فیلم نامه با فده آلوارز همکاری نموده بود و حالا در نخستین تجربه کارگردانی اش سکان ساخت نسخه دوم نفس نکش را در دست گرفته است.

در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 17 و 35 آنالیز امتیاز 48 از 100 و 51 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده که نشان می دهد از نظر منتقدان نفس نکش 2 در قیاس با فیلم نخست، اثر ضعیف تری است. اوون گلیبرمن منتقد باسابقه ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: با وجود تمام لحظات ترسناکِ اُپرایی -و غالبا بی ثمرِ- نیمه دوم فیلم، نفس نکش 2 به مقدار فیلم نخست مجذوب نماینده نیست. اگرچه نفس نکش 2 در مجموع راضی نماینده است، اما ردی از نبوغ و نوآوری در آن به چشم نمی خورد.

فیلم گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت در سومین هفته اکرانش در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 9 و 42.3 فروخته تا مجموع عایدی آن پس از 17 روز نمایش به 154.3 میلیون دلار برسد.

فیلم گشت و گذار در جنگل بر اساس مجذوب نمایندهیت های پارک های دیزنی ساخته شده است. در این فیلم دواین جانسون نقش کاپیتانِ یک قایق به نام فرانک را بازی می نماید. داستان گشت و گذار در جنگل از این قرار است که فرانک به همراه لیلی و برادرش مک گرگور مأموریت می یابند تا یک درخت جادویی را که قدرت های شفابخشی دارد، پیدا نمایند. اما این کار چندان ساده نیست و در این جهت آن ها می بایست با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی اشان بجنگند.

تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز برای این فیلم به ترتیب امتیاز 67 از 100، 50 از 100 و 63 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان و سینمادوستان نگاه مبه وسیلهی به گشت و گذار در جنگل داشته اند. تیم برایتون منتقد Alternate Ending در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: فیلم گشت و گذار در جنگل از مفاهیم قابل توجه ای صحبت نمی نماید، اما بخش های زیادی از نیمه ابتدایی آن مفرح و سرگرم نماینده اند. در یکی دیگر از نقدهای به ثبت رسیده برای گشت و گذار در جنگل، آل اسکندر از The Patriot Ledger فیلم را این گونه ارزیابی نموده است: مزخرفی که به طرز شگفت انگیزی زمان کمی از آن هرز رفته است. این فیلم با بازی جانسون و بلانت دقیقا همان چیزی ست که تماشاگر انتظار دارد.

فیلم درام-بیوگرافی عظیمداشت (Respect) با عملکردی مطابق انتظارات توانسته 8.8 میلیون دلار بفروشد و در رتبه چهارم باکس آفیس قرار بگیرد. فیلم به کارگردانی لیزل تامی و فیلم نامه ای از تریسی اسکات ویلسون بر اساس زندگی خواننده آمریکایی به نام آرتا فرانکلین ساخته شده است و از میان بازیگران آن می توان به جنیفر هادسون (نقش اصلی)، فارست ویتاکر، مارلون ویانز، کارن کلارک شرد، آودرا مک دونالد، مارک مارون، تیتوس برگس، سایکون سنگبلو و هیلی کیلگور اشاره نمود.

آریتا فرانکلین به ملکه روح معروفیت داشت و در مدت بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش 18 جایزه گرمی برد. فرانکلین در سال 2010 به سرطان لوزالمعده مبتلا شد و در نهایت، سال 2017 به خاطر این بیماری درگذشت. وی به جز عرصه هنر، در جنبش های حقوق مدنی هم فعال بود.

با وجود عملکرد رضایت بخش فیلم نو یونایتد آرتیستس و یونیورسال پیچکرز در زمینه فروش، اما منتقدان و سینما دوستان خیلی عظیمداشت را دوست نداشته اند. در هر دو پایگاه راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 104 و 34 آنالیز امتیاز 63 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است. البته در این بین برخی منتقدان برخورد عظیمداشت با موسیقی را جالب توجه ارزیابی نموده اند و به اسم نمونه جاناتان دبلیو هیکمن در بخشی از یادداشت خود آورده است: عظیمداشت به موسیقی احترام می گذارد. هر اجرای تکی، ممتاز و مجذوب نماینده است و به داستانِ ملودرامِ محکم فیلم روح می بخشد.

فروش جوخه انتحار (The Suicide Squad) در قیاس با هفته گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته و با فروشی 7.7 میلیون دلاری به صندلی پنجم جدول رضایت داده است جوخه انتحار به اسم دهمین فیلم از جهانی پیشرفته DC و دنباله ای مستقل برای فیلم جوخه انتحار محصول 2016 از ده روز قبل در آمریکا روی پرده رفته و به طور هم زمان به وسیله سرویس آنلاین HBO مکس هم در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. عموم منتقدان و سینمادوستان فیلم نو DC را نسبت به نسخه قبلی اثر بهتری می دانند. برای جوخه انتحار 2021 تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 76 از 100، 74 از 100 و 91 از 100 به ثبت رسیده است.

رابی کالین، منتقد تلگراف در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: جوخه انتحار نو نسبت به نسخه قبلی از هر نظر فیلم بهتری است. اگر از تماشای جوخه انتخار 2016 ناراضی هستید، بد نیست بدانید فیلم نو دارای جهانی رنگارنگ و خیره نماینده و در عین حال بی رحمانه است که از لحاظ احساسی نکات قابل توجه ای در آن وجود دارد. خلاصه داستان رسمی جوخه انتحار به این توضیح است: خلافکارانی از جهانی DC در زندان به گروه ویژه مخفی می پیوندند تا برای انجام مأموریت نوشان آماده شوند، اما برای آغازِ کارِ خود باید آزمایش های دشواری را پشت سر بگذارند

فیلم اولد یا پیری (Old) به کارگردانی ام. نایت شیامالان این هفته با فروشی 2.4 میلیون دلاری سه پله تنزل نسبت به هفته گذشته به مکان ششم جدول پرفروش ترین فیلم های در حال اکران آمریکا بسنده نموده است. این فیلم تریلر تا به امروز در بازارهای بین المللی هم 31.6 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی خود پس از 24 روز نمایش را به 74.5 میلیون دلار برساند. فیلم اولد با بازی الیزا اسکلن، توماسین مک کنزی، آرون پیر و ابی لی بر اساس رمان گرافیکی قلعه شن ساخته پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شده است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: خانواده ای در یک روز گرم تابستانی برای استراحت به ساحل می فرایند، اما خیلی زود متوجه می شوند اتفاقات عجیبی در حال وقوع است و در آن ساحل، با گذشت یک ساعت، آن ها چند سال پیر می شوند!

تا به این ساعت برای اولد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 61 از 100، 52 از 100 و 54 از 100 به ثبت رسیده که نشان می هد شیامالان بازهم هوادارانش را ناامید نموده است. کیفیت آثار این کارگردان نامزد جایزه اسکار که بارها با کارگردان های عظیمی همانند استیون اسپیلبرگ و آلفرد هیچکاک مقایسه شده، طی سال های اخیر افت محسوسی داشته و انتظارات سینمادوستان را برآورده ننموده است. کریستوفر لوید، منتقد The Film Yap در بخشی از نقد خود برای اولد آورده: با وجود اینکه شیامالان برای خلق صحنه های ترسناک تمام کوشش خود را به کار بسته و برخی دقایق فیلم جالب توجه شده است، اما متأسفانه در برخی سکانس ها با کمدی ناخواسته طرف هستیم و برخی اتفاقات به جای اینکه بیننده را بترسانند، او را به خنده وامی دارند!

فیلم بیوه سیاه به اسم بیست و چهارمین فیلم از جهانی سینمایی مارول با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/ بیوه ی سیاه، در کنار فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس از 38 روز پیش روی پرده رفت و طی آخر هفته گذشته در آمریکا فقط 2 میلیون دلار فروخته و به صندلیی بهتر از مکان هفتم جدول دست نیافته است. داستان این فیلم در حد فاصل اتفاقات دو فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: جنگ ابدیت رقم می خورد. در پی وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و یاری به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته است و به شهر بوداپست می رود و اتفاقات نوی انتظار او را می کشد. بعلاوه در قالب چند گذشته نمایی (فلاش بک) نکات نوی درباره ریشه روسی او و آموزش های نظامی اش در پایگاه اتاق سرخ نشان داده می گردد.

باکس آفیس موجو مجموع فروش بیوه سیاه در آمریکا و بازارهای بین المللی تا به امروز را به ترتیب 178.1 و 189.6 میلیون دلار اعلام نموده است. این فیلم هم اکنون علاوه بر نمایش در سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم قابل مشاهده است و اگر چنین نبود، احتمالا فروش بیوه سیاه در چهار هفته نخست اکرانش از مرز 500 میلیون دلار عبور می کرد.

در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب امتیاز 81 از 100، 67 از 100 و 69 از 100 برای ماجراجویی های تازه بیوه سیاه به ثبت رسیده که نشان می دهند با اثر ابرقهرمانی قابل قبولی روبرو هستیم. آن هورنادای منتقد واشنگتن در بخشی از نقد خود برای بیوه سیاه آورده است: به خاطر ساخت فیلم اختصاصی بیوه سیاه خوشحالم؛ زیرا این شخصیت با بازی اسکارلت جوهانسون لیاقت یک فیلم مستقل را دارد. فیلم در کنار نقاط قوتش، از جمله بازی خوب فلورنس پیو، از ضعف هایی هم رنج می برد.

مرداب (Stillwater) به کارگردانی توماس مک کارتی در سومین هفته نمایش اش با کسب 1.3 میلیون دلار از گیشه آمریکا توانسته در مکان هشتم جدول باکس آفیس بایستد. این فیلم جنایی 140 دقیقه ای داستان شخصیتی به نام بیل را روایت می نماید که کارمند یک دکل نفتی است و ناگهان متوجه می گردد که دخترش به جرم قتل در کشور فرانسه در زندان است. وی به فرانسه رفته و بعد از آنکه دخترش می گوید مرتکب این قتل نشده، با وجود نداشتن آشنایی با زبان فرانسوی، نظام حقوقی متفاوت فرانسه نسبت به آمریکا و فرهنگ متفاوت دو کشور، کوشش می نماید تا بی گناهی دختر خود را ثابت کند.

برای مرداب در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 67 از 100، 75 از 100 و 60 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد اگر از علاقه مندان به چنین فیلم هایی باشید، احتمالا از تماشای هشتمین ساخته توماس مک کارتی، کارگردان فیلم برنده اسکار اسپات لایت، لذت خواهید برد.

فیلم درام حماسی شوالیه سبز (The Green Knight) به کارگردانی دیوید لاوری با نقش آفرینی دو پتل، بری کیوگن، رالف اینسون، و آلیسیا ویکاندر در سومین هفته اکرانش با نمایش در 1784 سالن در آمریکا 1.1 میلیون دلار فروخته تا با 55 درصد کاهش فروش نسبت به هفته گذشته به صندلی نهم جدول سقوط کند. باکس آفیس موجو مجموع عایدی این فیلم پس از 17 روز نمایش در آمریکا و بازارهای بین المللی را 14.7 و 200 هزار دلار اعلام نموده است.

این فیلم بر اساس کتاب سر گاوین و شوالیه سبز ساخته شده که درباره مردی جوانی ست که در قرن چهاردهم باید با موجودی عظیم روبه رو گردد. نقش شخصیت سر گاوین پیش از این به وسیله لیام نیسون در فیلم اکس کالیبور محصول 1981 ایفا شده بود. در شوالیه سبز، گاوین به اسم برادرزاده بی پروا و سرسخت شاه آرتور به تصویر کشیده است که در پی شوالیه سبز، بیگانه ای غول پیکر با بازی رالف اینسون می رود تا او را شکست دهد. در این راه ارواح، غول ها، دزدان و مزدوران چالش های بسیاری پیش پای گاوین قرار می دهند.

فیلم هرج ومرج فضایی 2 که در هفته اول اکرانش با عملکردی فراتر از انتظار صندلی نخست جدول پرفروش ترین فیلم ها را از آن خود نموده بود و هفته گذشته هم با عملکری قابل قبول و فروشی 4.3 میلیون دلاری در مکان سوم جدول قرار گرفته بود، این هفته با فروشی 1.1 میلیون دلاری به رتبه دهم جدول رضایت داده تا احتمالاً آخری حضور خود در میان پرفروش ترین فیلم های در حال اکران را تجربه کند. هرج ومرج فضایی 2 طی 31 روز گذشته در آمریکا 68 میلیون دلار از گیشه کسب نموده و در بازارهای بین المللی هم عملکرد خوبی داشته و 76.8 میلیون دلار فروخته تا رقم کلی عایدی خود را 144.8 به میلیون دلار برساند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: پسر یک بازیکن مشهور بسکتبال (لبرون جیمز) ربوده می گردد و او برای نجات پسرش حاضر است دست به هر کاری بزند. این بازیکن می بایست در یک مسابقه بستکبال تحت هر شرایطی پیروز گردد تا پسرش سالم بماند.

فیلم هرج ومرج فضایی 2 در متاکریتیک و راتن تومیتوز بر اساس 40 و 148 آنالیز امتیاز 36 از 100 و 32 از 100 به ثبت رسیده که به خوبی نشان می دهند اثر نو مالکوم دی. لی به هیچ وجه در کسب رضایت منتقدان پیروز نبوده است. ریچارد روپر، منتقد شیکاگو سان-تایمز در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: من هرگز چیزی شبیه به این [منظور سرانجام بندی فیلم و بازی لبران جیمز است] ندیده بودم و امیدوارم از این پس هم شاهد چنین تجربه ای نباشم و آرزو می کنم کاش فیلم هرج ومرج فضایی 2 را هرگز ندیده بودم.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
مرد آزاد

Free Guy

128.428.4
نفس نکش 2

Dont Breathe 2

210.610.6
گشت وگذار در جنگل

Jungle Cruise

3982.1
عظیمداشت

Respect

18.88.8
جوخه انتحار

The Suicide Squad

27.742.8
اولد / پیری

Old

42.442.9
بیوه سیاه

Black Widow

62178.1
مرداب

Stillwater

31.312.5
شوالیه سبز

The Green Knight

31.114.7
هرج ومرج فضایی 2

Space Jam: A New Legacy

51.168

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8145

به "مرد آزاد و پیرمرد نابینا به گیشه هجوم آوردند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد آزاد و پیرمرد نابینا به گیشه هجوم آوردند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید