مشارکت بیش از هزار مهندس در حمله هکری به آمریکا

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، براد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت حمله به سولارویندز را بزرگترین و پیچیده ترین حمله هکری دنیا تا به امروز توصیف کرد و اضافه نمود: حمله یادشده که به مدت یک ماه به طور جدی ادامه یافت، موجب دسترسی غیرمجاز به داده های ذخیره شده در بعضی وزارتخانه های دولتی آمریکا و شرکت های بازرگانی و تجاری و فناوری اطلاعات این کشور شد.

مشارکت بیش از هزار مهندس در حمله هکری به آمریکا

حمله یادشده اولین بار در دسامبر سال گذشته توسط مایکروسافت و فایرآی شناسایی شد و ممکن است حدود 18 هزار سازمان به علت این حمله دچار مشکل شده باشند. بدافزاری که به علت سوءاستفاده از نرم افزار مدیریت شبکه اوریون شرکت سولارویندز در شبکه های رایانه ای نهادهای مختلف دولتی و خصوصی آمریکا جاسازی شد، سان برست یا سولوریگیت نام دارد و بیم آن می رود که دامنه فعالیت های تخریبی آن هنوز به طور کامل شناسایی نشده باشد.

مایکروسافت که خود یکی از قربانیان این حمله بوده، 500 نفر از مهندسان خود را مأمور تحقیق در خصوص این حمله نموده است، اما آنالیز های این افراد نشان می دهد تعداد عاملان حمله به سولارویندز دو برابر این تعداد بوده است. حمله یادشده به روسیه نسبت داده شده و در عین حال روسیه هرگونه مداخله در این حمله را تکذیب نموده است.

از جمله سازمان های دولتی آمریکایی که از حملات یادشده متأثر شده اند، می توان به وزارت خزانه داری آمریکا، آژانس زیرساخت ها و امنیت سایبری این کشور، وزارت امنیت داخلی آمریکا، وزارت امور خارجه و وزارت انرژی این کشور اشاره نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6160

به "مشارکت بیش از هزار مهندس در حمله هکری به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بیش از هزار مهندس در حمله هکری به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید