مصرف روزانه 7 میلیون لیتر بنزین و گازوییل در مشهد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه هر روز در مشهد بیش از 4 میلیون لیتر بنزین و 3 میلیون لیتر گازوییل مصرف می گردد، گفت: برای تصفیه فقط دی اکسید کربن تولیدی از خودروهای شخصی ما مردم مشهد، در سال به جنگلی به وسعت جنگل گلستان احتیاج داریم.

مصرف روزانه 7 میلیون لیتر بنزین و گازوییل در مشهد

ایمان فرهمندی امروز در هفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار گردید، با اشاره به 31 شهریور روز جهانی بدون خودرو بیان نمود: برابر با سیاهه انتشار آلاینده های هوای شهر مشهد بیش از 75 درصد آلودگی هوای شهر در حوزه حمل ونقل و ترافیک و نیمی از آن به وسیله خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا منشأ بسیاری بیماری هاست، اضافه نمود: هر روز در مشهد بیش از 4 میلیون لیتر بنزین و 3 میلیون لیتر گازوییل مصرف می گردد. منابع محدود و غیرتجدیدپذیر در مشهد سوزانده شده و به گازهای آلاینده هوا تبدیل می گردد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اسم کرد: برای تصفیه فقط دی اکسید کربن فراوریی از خودروهای شخصی ما مردم مشهد، در سال به جنگلی به وسعت جنگل گلستان احتیاج داریم که چنین امکانی در اختیارمان نیست وآلودگی در شهر باقی می ماند.

فرهمندی گفت: سالانه بیش از 220 نفر از شهروندان مشهدی جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می دهند.

وی بیان نمود:می توانیم استفاده از وسایل حمل ونقل را به صورت بهینه مدیریت کنیم. بیشتر ما سفرهایی با خودروهای شخصی انجام می دهیم که احتیاج به خودرو ندارد. سفرکوتاه در محلات، خرید سبک، سفرهای زیارتی و... را می توانیم با مدهای دیگر مثل دوچرخه، اتوبوس، پیاده و... جایگزین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه نمود: راندمان فراوری آلودگی هوا به ازای هر سفر با اتوبوس شهری به مقدار یک پنجم خودروهای شخصی است؛ یعنی به ازای هر سفر شخصی 5 برابر انجام همان کار با اتوبوس آلودگی فراوری می کنیم. مقدار آلودگی موتورسیکلت ها هم تا 7 برابر خودروهای سواری است.

فرهمندی با اشاره به اینکه وظایف اصلی مدیریت شهری در این زمینه به سه دسته تقسیم می گردد، گفت: دسته اول تامین زیرساخت است. مدهای پاک و همگانی زیرساخت لازم دارد. توسعه شبکه ریلی توسعه خطوط اتوبوسرانی ، مناسب سازی معابر و پیاده روها و... از جمله اقدامات در این زمینه است.

وی اضافه نمود: دسته دوم اطلاع رسانی، آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغات است که در این زمینه ضعف اساسی داریم. اطلاع رسانی از زیرساخت ها و امکانات موجود که در شهر وجود دارد، اتفاق نمی افتد و اثرگذار نیست. احتیاج به همکاری موثر با سازمان های مردم نهاد، گروه های مرجع و... برای سوق دادن فضای ذهنی جامعه به استفاده بیشتر از مدهای حمل و نقلی کم آسیب به جای خودروهای شخصی و موتور سیکلت داریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اظهار کرد: دسته سوم بعضی اقدامات مکمل برای یاری به توزیع عادلانه امکانات، کاهش خودرومحوری و.. مثل ایجاد محدوده های ترافیکی، تقویت پارک حاشیه ای و... است.

فرهمندی با اشاره به اینکه در حمل و نقل کرامت محور حفظ کرامت انسان ها مورد توجه است، اضافه نمود: خدمت حمل و نقل وقتی به صورت شایسته انجام می گردد که کرامت انسان ها حفظ گردد و این امر مستلزم بهبود کمیت و کیفیت خدمات، تنوع بخشی، دسترس پذیری برای تمام شهروندان و... است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8427

به "مصرف روزانه 7 میلیون لیتر بنزین و گازوییل در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف روزانه 7 میلیون لیتر بنزین و گازوییل در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید