معترضان در ترکیه خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اقدام روز شنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کُشی ارامنه، معترضان در ترکیه امروز سه شنبه با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز خواهان خروج نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدنا در کشورشان شدند.

معترضان در ترکیه خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند

به گزارش اسپوتنیک، معترضان در تظاهرات خود از دولت ترکیه خواستند این پایگاه نظامی را تعطیل و نظامیان آمریکایی مستقر در آن را از ترکیه اخراج کند.

تجمع اعتراضی مذکور را اتحادیه جوانان ترکیه (TGB) سازماندهی کرد.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آنها نوشته شده بود: ناتو برو بیرون، در جواب به دروغگویی های ایالات متحده درباره نسل کشی، اینجرلیک را ببندید، به ناتو نه بگویید اینجا سرزمین ماست.

این در حالیست که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتر با صدور بیانیه ای کشتار ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت.

جو بایدن در بیانیه خود در این خصوص خاطرنشان کرد: هر سال در این روز، ما کسانی که در نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی کشته شدند را یادآوری می کنیم تا بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از چنین رویدادی تاکید کنیم.

مقامات آمریکایی و بعضی مسئولان کاخ سفید پیش تر اعلام نموده بودند که رئیس جمهوری آمریکا بنا دارد همانطور که در دوران رقابت های انتخاباتی وعده داده بود کشتار ارامنه را به عنوان نسل کشی به رسمیت بشناسد.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7130

به "معترضان در ترکیه خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان در ترکیه خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید