مقاله: آشنایی با آب و هوای عمان و بهترین زمان سفر

به گزارش مجله بای بلاگ، برخلاف تابستان، عمان در طول پاییز و زمستان (اکتبر/نوامبر تا فوریه/مارس) از اقلیم معتدل مدیترانه ای برخوردار می گردد و دمای هوا در طول روز به ندرت از 30 درجه سانتیگراد بالاتر می رود. در طول ماه اکتبر تا ماه آوریل هوا بسیار مطبوع است و می توان لاک پشت ها را در رأس الجینز (یکی از نقاط شبه جزیره ای عمان) نظاره کرد.

مقاله: آشنایی با آب و هوای عمان و بهترین زمان سفر

آب و هوای عمان تحت تأثیر اقلیم غالب شبه جزیره عربستان قرار دارد و این بدین معناست که در طول تابستان (مارس/آوریل تا سپتامبر/اکتبر) تمامی نقاط این کشور آب و هوایی بسیار داغ و سوزان را تجربه می کنند. با توجه به آنکه در طول ماه های ژوئن و اوت دمای هوا به میزان غیر قابل تحملی افزایش می یابد، سفر با تور عمان در این موقع از سال توصیه نمی شود. با این وجود نواحی چون صلاله (مرکز استان ظفار، واقع در سواحل جنوبی) را باید به عنوان یک استثنا در نظر گرفت چرا که به لطف بارش های موسمی در طول ماه های ژوئیه تا سپتامبر این بخش از آب و هوایی معتدل برخوردار می گردد و چشم اندازهای آن که پیش از این فاقد پوشش گیاهی بوده اند در زیر انبوهی از مناظر سبز پنهان می شوند.

بنابر آنچه گفته شد بهترین زمان بازدید از این کشور و جاذبه هایش ماه های ژانویه و فوریه هستند. در این موقع از سال دمای هوا پایین است و ریزش های جوی هرز چند گاهی در قالب باران پدیدار می گردند. به طور کل بارش باران در این کشور بسیار محدود است و به جز صلاله که از آب وهوایی موسمی برخوردار است، آب و هوای سایر نقاط بسیار گرم و خشک است و میزان ریزش باران در آن ها در سطح بسیار پایینی قرار دارد. با این وجود امکان ریزش ناگهانی باران های سیل آسا را نیز که عمدتاً در طول ماه دسامبر تا ماه مارس انتظار می روند را نمی توان نادیده گرفت. گاهی میزان ریزش باران در طول این ماه ها به طرز قابل توجهی زیاد است، اما زود پایان می یابد و غالباً قابل پیش بینی نیست. علاوه بر این بسیاری از گردشگران اروپایی در هنگام تعطیلات کریسمس (ماه دسامبر) به این محل می آیند و از این رو هتل ها در سطوح قیمتی بالاتری در دسترس قرار می گیرند. عصرها و شب های فصل زمستان با نسیم بسیار دل انگیزی همراهند و گردشگرانی که به نواحی کوهستانی سفر می کنند انتظار هوای سردتری را نیز داشته باشند.

منبع مقاله: آشنایی با آب و هوای عمان و بهترین زمان سفر

انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8600

به "مقاله: آشنایی با آب و هوای عمان و بهترین زمان سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با آب و هوای عمان و بهترین زمان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید