مقاله: تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا

به گزارش مجله بای بلاگ، آموزش رزیدنسی مرحله دوم و آخر تحصیلات پزشکی را قبل از معرفی به عنوان پزشک کاملاً مجاز تشکیل میدهد. این مرحله از آموزش و تحصیلات پزشکی دارندگان M.D را برای تحصیل به عنوان یک پزشک یا متخصص در هر یک از زمینه های پزشک خانوادگی، جراحی، آزمایشگاه و رشته های مختلف پزشکی آماده می نماید.

مقاله: تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا

با همکاری انجمن پزشکی کانادا (CMA)، AFMC استوارنامه برنامه های آموزش پزشکی کانادا را مشخص می نماید. علاوهبراین AFMC (انجمن دانشکده های پزشکی کانادا) هر ساله اطلاعات دقیقی را در خصوص شرایط پذیرش دانشکدههای مختلف پزشکی کانادا ارائه می دهد. این الزامات از دانشده ای به دانشکده دیگر تا حدودی متفاوت هستند. به طور کلی، بیشتر مدارس پزشکی کانادا دانشجویان را پس از اتمام دوره کارشناسی [لیسانس] در رشته علوم زیستی و سایر موارد، برای دریافت مدرک M.D پذیرش می نمایند. و بعد از ان، معیارهای پذیرش عبارت خواهند بود از طرح خودزیستنامه ای، سوابق دوره کارشناسی (GPA)، نمرات آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)، اظهارات شخصی و مصاحبه ها. لیست زیر معتبرترین و برترین دانشکده های پزشکی کانادا را که در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار هستند پوشش میدهد.

آموزش پزشکی کانادا دو مرحله گسترده دارد، آموزش و تعلیم برای اخذ مدرک M.D و آموزش رزیدنسی. درجه M.D یا M.D.C.M. از نظر تکنیکی یکی از مدارک کارشناسی پزشکی کانادا محسوب میشود. برنامه های M.D [دکتر پزشکی] به طور کلی از 3 تا 4 سال، بسته به دانشگاه متفاوت هستند. این برنامه ها، همراه با معرفی مهارت های بالینی جدید، دانش اولیه ای را درمورد علوم اساسی به دانش آموزان ارائه می دهند. در کانادا، مدارس پزشکی ارائه دهنده M.D توسط کمیته ارتباطات آموزش پزشکی به رسمیت شناخته شده اند. پس از اتمام مدرک M.D، پزشکان برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی پزشکی یا آموزش رزیدنسی اقدام می نمایند.

منبع مقاله: تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا

انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5328

به "مقاله: تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا و دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید