میکروفن به دستانی که بازیگر شدند ، کارنامه بازیگرانی که کارشان را با مجری گری آغاز کردند ، شهاب حسینی با کدام برنامه وارد دنیای اجرا شد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، بازیگری و هنرپیشگی و مجری گری از رویاهایی است که بسیاری از افراد اعم از مرد و زن از نوجوانی و جوانی در سر می پرورانند که برخی از آنها این رویاها را برای خود تعبیر می کنند.

میکروفن به دستانی که بازیگر شدند ، کارنامه بازیگرانی که کارشان را با مجری گری آغاز کردند ، شهاب حسینی با کدام برنامه وارد دنیای اجرا شد؟

به گزارش خبرنگاران، در چشم بودن و مورد توجه اطرافیان قرار گرفتن در کنار خوش سر و زبان بودن باعث می شود برخی افراد از همان کودکی سخنگوی جمع های خودمانی و خانوادگی شوند، این افراد گاه خود به استعداد ذاتی شان پی می برند و یا دیگران آنها را با این خصیصه فردیشان آشنا و حمایت می کنند که هنرشان را در معرض نمایش بگذارند.

ممکن است از میان این افراد یاد شده برخی ها خیلی زود وارد عرصه بازیگری شوند و برخی هم به مجری گری رو بیاورند. به هرحال دیده شدن و ابراز هنر این افراد را وادار می سازد تا جلوی دوربین و جمع ها حاضر شوند و مخاطبانی برای خود دست و پا کنند. برخی بازیگر می شوند و برخی هم مجری، برخی هم در عرصه های یاد شده پله های ترقی را طی کنند و تبدیل به چهره شناخته شده و یا به تعبیر امروزی ها سلیبریتی شوند.

اگرچه امروزه بازیگری و مجری گری آنهم به صورت حرفه ای در آموزشگاه ها و کلاس های دانشگاهی آموزش داده می شوند و افراد در این فضاها ضمن کسب تجربه با فوت و فن این رشته ها آشنا می شوند و استعدادهایشان بروز پیدا می کند، اما در این میان و به دلیل فعالیت مداوم افراد ضمن ورود دریک رشته مثلا بازیگری یا مجریگری گری به استعداد ذاتی خود در رشته دیگر پی می برند به همین دلیل است که گاه با حضوری مجریان در فیلم ها و سریال ها یا بازیگران در عرصه مجری گری روبه رو می شویم که در این میان سهم بازیگرانی که مجری می شوند نسبت به مجریانی که بازیگر می شوند بیشتر است.

در این گزارش اما به معرفی بازیگران و برخی ستاره ها سینما می پردازیم که کارشان را با اجرا و مجریگری آغاز کرده و بعد پا به عرصه بازیگری گذاشته اند.

شهاب حسینی با اکسیژن وارد دنیای اجرا شد

شهاب حسینی

شهاب حسینی، چهره آشنای سینما و تلویزیون و یکی از پر جایزه ترین بازیگران سینمای، تلویزیون و شبکه خانگی از آن دسته بازیگرانی است که برای نخستین بار در کسوت مجری جلوی دوربین ظاهر شد. سال 77 بود که مخاطبان تلویزیون در ایران برای نخستین بار شهاب حسینی را به عنوان مجری در برنامه اکسیژن دیده بودند، مجری ای که بعدها یعنی در سال 79 در سریال پس از باران و در سال 1380 با ایفای نقش در سریال پلیس جوان رسما وارد دنیای بازیگری شد. او سابقه اجرا در 7 برنامه دارد در 70 فیلم، سریال و تله فیلم ایفای نقش کرده است. شهاب حسینی تنها بازیگر ایرانی است که پیروز به دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شده است.

نوید محمد زاده، کمتر مجری اما بیشتر بازیگر

نوید محمد زاده

نوید محمد زاده از آن دسته بازیگران پرکاری است که بازیگری را به صورت تجربی وارد عرصه سینما و تلویزیون شد. اگرچه او سابقه بازیگری اش پیشتر از مجری گری اش است، اما اغلب مخاطبان چهره او را بیشتر به دلیل اجرای برنامه تلویزیونی دوستان در شبکه جام و جم به یاد دارند.

نوید محمد زاده در طی سال های اخیر به دلیل بازی های متفاوت و مخاطب پسند به یکی از هنرپیشه های مورد توجه سینماگران و سینمادوستان قرار گرفته است. هرچند او سابقه اجرای یک برنامه را در کارنامه خود دارد، اما تا به امروز در 17 فیلم سینمایی و 3 سریال ایفای نقش کرده و جوایز مختلفی هم به دست آورده است. درکل باید از او به عنوان هنرمندی کمتر مجری و بیشتر بازیگر یاد کرد.

صابر ابر؛ شاعر زباله ها

صابر ابر

صابر ابر بازیگر نام آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون نخستین تجربه سینمایی اش را با بازی در فیلم شاعر زباله ها آغاز کرد و نقش آفرینی خوبش در فیلم درباره الی نگاه سینماگران، منتقدان و مخاطبان را به سوی خود جلب کرد.

  • قدیمی ترین اثر هنری یلدایی ساخته چه کسی است؟ | هندوانه شب یلدا مجذوب کننده ترین اثر تلویزیونی درباره این آیین است
  • آبروداری سینمای کودک؛ وقتی سینمای کودک سپر بلای آثار اجتماعی و کمدی می شود
  • چرا انیمیشن فوتبالیست های ایرانی ساخته نمی شود؟ | برای خلق ابرقهرمان ایرانی دچار ترس هستیم

صابر ابر هم از دسته بازیگرانی است که ابتدا به عنوان مجری جلوی دوربین ظاهر شده بود و اجراهایش موجب شد تا پایش به سینما و تلویزیون و همچنین تئاتر باز شود.

او که برنده چندین جایزه بهتر بازیگر و بهترین بازیگر مکمل جشنواره های ایرانی است در سال های نخستین دهه 80 مجری دو برنامه رنگین کمان و پلک بود؛ بازیگری که اکنون بازی در 42 فیلم و 2 مجموعه شبکی خانگی را در کارنامه خود دارد.

فرزاد حسنی و نقش آفرینی های منفی

فرزاد حسنی

فرزاد حسنی از پرحاشیه ترین مجریان تلویزیون ایران است. حسنی هم از آن دسته مجری بازیگرانی است که به دلیل اجرای متفاوتش و همچنینی نقش های منفی ای که در سینما و تلویزیون ایفا کرده مورد توجه است. حسنی معمولا نقش های منفی را بازی می کند و این سلیقه و علاقه اش آنقدر زیاد است که نقش منفی اش در مجری گری اش و حتی زمانی که در برنامه ای به عنوان مهمان دعوت می شود به وضوح دیده می شود، امری که در جایگاه اجتماعی اش هم اثر گذار بوده. حسنی با وجو اینکه تجربه های زیادی در عرصه بازیگری داشته اما هیچگاه پیروز تر از مجری گری هایش در سینما و تلویزیون ظاهر نشده است.

حسنی با نیم رخ وارد عرصه مجری گری شد و بعدتر با کوله پشتی به معروفیت رسید. نوع اجراها و بازی با چهره اش هنگام اجرا، توجه کارگردانان را به سوی خود جلب کرد که همین موجب شد تا او در 5 فیلم سینمایی و 10 مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کند که بازی در شاعر زباله ها نخستین تجربه سینمایی او بود. حسنی از مجریان پرکاری است که تا به امروز اجرای 24 برنامه رادیویی و تلویزیونی را برعهده داشته است.

رضا رشیدپور اجرا و بازی با یک تیپ و چهره

رضا رشید پور

رضا رشیدپور از مجریان نام آشنایی است که هنگام اجرا همیشه یک لبخندی بر چهره دارد. این لبخند آنقدر در چهره او ثابت شده که وقتی می خواهد جدی باشد، نمی تواند آن شادی را از چهره خود دور کند. هنر رشیدپور هنگام اجرا در این است که سعی می کند نوعی خودمانی بودن را با مخاطب رعایت کند. این سبک موجب می شود مخاطب هنگامی که به تماشای گفت وگوی این مجری با اشخاص مختلف می نشیند یک نوع رابطه و آشنایی بین مجری و میهمان احساس کن، رابطه ای که شخص میهمان ممکن است هنگام برنامه به آن دست نیابد.

رشیدپورهم به دلیل توانایی در اجرا مورد توجه کارگردانان قرار گرفته که همین مساله موجب شده تا در کنار مجری گری تجربه بازی در فیلم و سریال را داشته باشد. مجری بازیگری که با یک تیپ در همه نقش ها بازی می کند. رشید پور اجرای 13 برنامه و بازی در7 فیلم سینمایی و یک سریال را در کارنامه خود دارد.

هومن حاجی عبداللهی و ماندگاری در نقش رحمت الله امینی شالیکار هزارجریبی

هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی که همگی او را در نقش رحمت الله امینی شالیکار هزارجریبی در مجموعه سریال طنز مرکز می شناسیم، پیش از ورود به عرصه بازیگری رفتن جلوی دوربین را با مجری گری تجربه کرده است.

حاجی عبداللهی که تجربه بازی در تئاتر، سینما، گویندگی، صداپیشگی، دوبله و تلویزیون را دارد کارخود را با مجری گری در تلویزیون آغاز و نخستین بازی اش را در سال 84 در فیلم چند می گیری گریه کنی تجربه کرد.

بازی در ده فیلم سینمایی و 10 سریال تلویزیونی، اجرای 11 برنامه، صداپیشگی در 7 فیلم و برنامه و دوبلوری فیلم سینمایی و انیمیشن را را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

آزاده نامداری؛ تنها مجری بازیگر زن سرشناس

آزاده نامداری

زنده یاد آزاده نامداری که اغلب به عنوان مجری شناخته می شد نیز تجربه بازیگری را هم در کارنامه خود داشته است و به اعتقاد برخی او تنها مجری بازیگر سینما و تلویزیون ایران بوده است.

نامداری با اجرای برنامه تازه ها در سیمای خانواده به معروفیت رسیده بود تجربه بازی در فیلم سینمایی مالاریا ساخته پرویز شهبازی را داشت که ایفای نقش که خیلی به چشم آمده و در رسانه ها از حضور او در سینما استقبال شده بود. نامداری که سعی می کرد کار خود را بدون حاشیه دنبال کند اما به شدت گرفتار حواشی سینما و تلویزیون شد. ازدواج اول او با فرزاد حسنی سرآغاز افتادنش به حاشیه ها بود که این مساله در ادامه با ممنوع التصویری در تلویزیون و پایان زندگی اش همراه بود.

دیگر مجری بازیگران سینما و تلویزیون ایران

سیدجواد یحیوی،حسین رفیعی، محمد سلوکی، امیرحسین مدرس و شهرام شکیبا از دیگر مجریانی هستند که فرصت نقش آفرینی در سینما و تلویزیون را پیدا کرده اند که در این رابطه سهم امیر حسین مدرس نسبت به باقی مجریان بیشتر است. همچنین این مجری بازیگر سوای این دو پیشه گاهی کسوت خوانندگی هم برتن می کند و ترانه می خواند.

بازیگر مجری ها

در آنسوی سکه ماجرا هم تعدادی از هنرپیشه ها و کارگردانان در هیات مجری برنامه های تلویزیونی ظاهر می شوند که سهم آنها در تغییر جایگاه نسبت به مجری بازیگران بیشتر است. در این میان می توان به بازیگرانی چون ایرج طهماسب، محمد صالح علا،مهران مدیری، رامبد جوان، فلورا سام، پژمان بازغی، سام درخشانی، محمدرضا گلزار، اکبر عبدی، داریوش کاردان، کامران تفتی، مهران غفوریان، مجید صالحی، حمید گودرزی و ایرج نوذری اشاره کرد.

مکث

هنرپیشگی در اجرا

زنده یاد منوچهر نوذری

مجری گری از پیشه هایی است که توانایی های مختص به خود را دارد و هر اجرا کننده ای از سبک و سیاق مخصوص به خود برای جذب مخاطبان بهره می گیرد، اما در میان همه نام های ذکر شده زنده یاد منوچهر نوذری از فراموش نشدنی ترین مجری بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. هنرمند توانایی که هنگام اجرا از استعداد بازیگری و هنر بداهه گویی خو بهره می برد. اغلب مخاطبان تلویزیون برنامه مسابقه هفته با اجرای این هنرمند فقید را به یاد دارند، برنامه پر بیننده ای که اغلب مخاطبان آن شیفته اجرا، لحن شوخی با قیافه جدی و طنزهای فی البداهه او بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8872

به "میکروفن به دستانی که بازیگر شدند ، کارنامه بازیگرانی که کارشان را با مجری گری آغاز کردند ، شهاب حسینی با کدام برنامه وارد دنیای اجرا شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروفن به دستانی که بازیگر شدند ، کارنامه بازیگرانی که کارشان را با مجری گری آغاز کردند ، شهاب حسینی با کدام برنامه وارد دنیای اجرا شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید