ناوگان جدید استارلینک به همراه دو ماهواره به مدار زمین رفت

به گزارش مجله بای بلاگ، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس ناوگان جدیدی از ماهواره های اینترنتی استارلینک را در کنار دو ماهواره دیگر به مدار فرستاد.

ناوگان جدید استارلینک به همراه دو ماهواره به مدار زمین رفت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از اسپیس، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس ناوگان جدیدی از ماهواره های اینترنتی استارلینک را در کنار دو ماهواره rideshare عصر شنبه (15 مه) به مدار فرستاد.

براساس اطلاعاتی که اسپیس ایکس منتشر نموده است، موشک فالکون9 از مجتمع پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ساعت 6:56 بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(3:26 صبح به وقت تهران) به سمت مدار پرتاب شد.

یک ماهواره نانو برای شرکت Tyvak و یک ماهواره راداری برای شرکت Capella Space در پانزدهمین پرتاب اسپیس ایکس نیز به مدار ارسال شدند.

موشک فالکون 9 که روز گذشته هشتمین پرواز خود را عملیاتی کرد، حامل 52 ماهواره اینترنتی بود؛ به گفته اسپیس ایکس، بخش اول موشک فالکون 9 حدود 9 دقیقه پس از برخاستن از روی زمین روی سکوی شناور Of Course I Still Love You با موفقیت فرود آمد. دوربینی که بر روی موشک فالکون 9 اسپیس ایکس هنگام پرتاب ماموریت Starlink 27 در 15 مه 2021 قرار داشت، این منظره را از فضا ثبت کرد.

با پرتاب موفقیت آمیز روز شنبه، اسپیس ایکس بیش از 1600 ماهواره استارلینک را به مدار ارسال نموده که فراتر از سهمیه اولیه این شرکت یعنی 1440 است. این شرکت تاییدیه رسمی هزاران شرکت دیگر را دارد و انتظار می رود خدمات تجاری کاملی را در اواخر امسال ارائه دهد.

انتهای پیغام/

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7308

به "ناوگان جدید استارلینک به همراه دو ماهواره به مدار زمین رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان جدید استارلینک به همراه دو ماهواره به مدار زمین رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید