نشست مهم کنگره آمریکا و آخرین تقلای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- کنگره آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه، هفدهم دی، ششم ژانویه) اعتبار رای کالج الکترال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.

نشست مهم کنگره آمریکا و آخرین تقلای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، جلسه مهم کنگره آمریکا برای تایید آرای الکترال در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور و اعلام احتمالی پیروزی بایدن بر ترامپ امروز (چهارشنبه) در حالی برگزار خواهد شد که خبرها از رد درخواست ترامپ از سوی مایک پنس معاون رییس جمهوری، برای کمک به تغییر نتایج حکایت دارد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی از مایک پنس معاون خود خواست که در جلسه امروز کنگره به نفع او نتیچه انتخابات را تغییر دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر نقش مایک پنس، معاون خود در آخرین تلاش وی برای کسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را مؤثر دانست.

ترامپ در پیام خود نوشت: اگر مایک پنس، معاون رئیس جمهور مطابق میل ما عمل کند، ما پیروز [انتخابات] ریاست جمهوری خواهیم بود.

وی در ادامه بار دیگر ادعای تقلب در برخی ایالت ها را بیان نمود و نوشت: بسکمک از ایالت ها می خواهند در فرآیندی که قانون گذاران ایالتی شان تأیید نکرده اند اشتباهات خود در تأیید تعداد نادرست و حتی تقلبی تعداد [آراء] را ملغی کنند. مایک می تواند اینها را باز گرداند.

مایک پنس می تواند نتیجه را تغییر دهد؟

معاون رییس جمهوری آمریکا که رییس مجلس سنا نیز می باشد قرار است امروز در نشست رسمی کنگره نتیجه انتخابات در ایالت های مختلف را اعلام کند.

در حالی که ترامپ و هوادارانش می گویند پنس از اختیارات رد نتیجه آرای کالج الکترال در ایالت های مورد مناقشه برخوردار است، منتقدان می گویند نقش او در این جلسه صرفا تشریفاتی است.

در همین حال نیویورک تایمز گزارش داد که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس مجلس سنا با درخواست ترامپ مبنی بر کمک برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که پنس از رئیس جمهور حمایت می کند، اما نقش وی در سنا یک نقش تشریفاتی است. باز کردن نامه ها و خواندن محتوی آنها. همین.

روز دوشنبه 15 دی ماه، کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با مقام های ایالت جورجیا برای کمک به وی در تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 را سوء استفاده گستاخانه از قدرت توصیف کرده بود.

در عین حال دست کم 12 کننده جمهوری خواه سنا و حدود 140 عضو مجلس کنندگان آمریکا پیش از این علام کرده بودند که قصد دارند روز چهارشنبه در مراسم تایید آرای الکترال کالج، به صحت انتخابات و تایید پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا اعتراض کنند.

این سناتورها تد کروز، ران جانسون، جیمز لانکفورد، استیو دینز، جان کندی، مارشا بلک برن، مایک بران، سینتیا لومیس، راجر مارشال، بیل هاگرتی و تامی تابرویل می باشند.

این اقدام سناتورهای جمهوری خواه سبب خواهد شد تا در نشست امروز (چهارشنبه) کنگره دست کم دو ساعت برای بررسی اعتراض آنها به آرای ایالت های کلیدی اختصاص یابد.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی ترامپ از هواداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری خواه، به آنها فشار بیاورند تا به نتایج انتخابات در ایالت های کلیدی در نشست امروز (17 دی/ 6 ژانویه) کنگره اعتراض کنند.

ترامپ مدعی تقلب در دور دوم انتخابات سنای جورجیا شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی وقوع تقلب در دور دوم رقابت برای تصاحب کرسی های ایالت جورجیا در مجلس سنای این کشور شد.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: آن ها (دموکرات ها) در حال صحنه سازی برای حجم بالایی از رأی دهندگان علیه نامزدهای جمهوری خواه هستند. آیا منتظر نشسته اند ببینند چند رأی لازم دارند؟

رئیس جمهور آمریکا کمتر از دو ساعت بعد در پیام دیگری نوشت: همین حالا چهار هزار برگه رأی پُستی در فولتون کانتی پیدا شد. بفرمایید!

این ادعای ترامپ در حالی صورت می گیرد که رسیدن تدریجی برگه های رأی پُستی از مناطق مختلف ایالت جورجیا به حوزه های شمارش رأی امری طبیعی است.

دموکرات ها در آستانه کنترل سنای آمریکا

اگر هر دو نامزد حزب دموکرات بتوانند در انتخابات میان دوره ای جورجیا به سنا راه پیدا کنند، کنترل جمهوری خواهان بر این نهاد تأثیرگذار همزمان با شروع ریاست جمهوری جو بایدن سرانجام خواهد یافت.

به گزارش رویترز، انتخابات میاندوره ای ایالت جورجیا برای برگزیدن دو سناتور جدید سنای آمریکا روز سه شنبه برگزار گشت.

نتیجه انتخابات جورجیا می تواند ترکیب اکثریت این مجلس را تغییر دهد. هم اکنون جمهوری خواهان 50 کرسی و دموکرات ها 48 کرسی از 100 کرسی سنا را در اختیار دارند. نتیجه این انتخابات تاثیر مهمی بر سیاست های دولت آینده آمریکا خواهد داشت. در صورت پیروزی نامزدهای دموکرات در جورجیا، هر دو حزب در سنا 50 کرسی خواهند داشت اما معاون جو بایدن، کاملا هریس، با رأی خود می تواند برتری را به اردوگاه دموکرات ها بیاورد.

در انتخابات روز سه شنبه، دیوید پردو و کلی لوفلر، دو سناتور جمهوری خواه تلاش می کنند کرسی خود را در مجلس سنا حفظ کنند. در مقابل جان اوسوف، کارگردان فیلم های مستند و رافائل وارنوک، کشیش یکی از کلیساهای تاریخی سیاهپوستان در شهر آتلانتا از سوی حزب دمکرات نامزد شده اند.

هم اکنون با شمارش97 درصد آرا در ایالت جورجیا نامزدهای حزب جمهوری خواه و دموکرات رقابت بسیار نزدیکی دارند.

دیوید پردو هم اکنون با دو میلیون و 189 هزار رای، و با اختلاف کمتر از دو هزار رای از جان اوسوف جلوتر است.

رافائل وارنوک نیز با اختلاف 20 هزار رای از کلی لو فر پیشی گرفته است.

شبکه ان بی سی می گوید به دلیل رقابت نزدیک نامزدها در این انتخابات قادر نیست نتیجه نهایی را پیش بینی کند.

دموکرات ها در یک کرسیِ سنا در ایالت جورجیا پیروز شدند

حزب دموکرات آمریکا در یک کرسی از دو کرسی انتخابات سنا در ایالت جورجیا ادعای پیروزی کرد. در کرسی دوم هم نامزد دموکراتها که از رقیب خود عقب بود پیش افتاد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، حزب دموکرات آمریکا در یک کرسی از دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا ادعای پیروزی کرد.

براساس گزارش رسانه ها، رافائل وارناک دموکرات که 35 هزار رأی از رقیب جمهوری خواه خود در دور دوم انتخابات مجلس سنا در جورجیا پیش افتاده، اعلام پیروزی کرد.

شبکه ان بی سی نیوز نیز گزارش داد که وارناک پیروز کرسی سنا خواهد بود.

در کرسی دوم هم که دیوید پرود نامزد جمهوریخواهان با اختلاف اندک از جان اوساف پیش بود با شمارش بیشتر آرا اندکی عقب افتاد اما شانس برنده شدن برای هر دو نامزد همچنان برابر است.

اگر دموکراتها پیروز شوند هر دو کرسی را در این انتخابات ببرند با احتساب رای کاملا هریس معاون رئیس جمهور آینده ایالات متحده به اکثریت سنا نیز تسلط پیدا خواهند کرد. در غیر اینصورت مجلس سنا همچنان در سیطره جمهوریخواهان باقی خواهد ماند.

تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره

هواداران رئیس جمهور آمریکا در آستانه شروع جلسه تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات، مقابل ساختمان کنگره تجمع کردند تا با سردادن شعار سرقت را متوقف کنید، نتایج انتخابات را به چالش بکشند.

در آستانه جلسه امشب (چهارشنبه) کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن بعنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا، هواداران دونالد ترامپ در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی تجمع کردند تا ادعاهای اثبات نشده ترامپ درباره تخلف گسترده انتخاباتی را تکرار کنند.

بنا بر گزارش وبگاه هیل، در جلسه امشب کنگره، پیروزی بایدن با 306 آراء الکترال در مقابل ترامپ با 232 آراء الکترال مورد تأیید قرار می گیرد اما برخلاف سالهای گذشته که فرایند تأیید پیروزی رؤسای جمهور جدید آمریکا در جلسه کنگره به صورت آرام برگزار می شد، امسال این جلسه توجهات زیادی را به خود جلب کرده است زیرا ترامپ کنندگان جمهوری خواه کنگره در مجلس کنندگان و سنا آمریکا را تحت فشار قرار داده تا با نتایج آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان) در چندین ایالات کلیدی آمریکا مخالفت کنند.

اخباری که در شبکه های اجتماعی در خصوص تجمع هواداران ترامپ منتشر شده همگی حامی این پیام بوده است که هواداران ترامپ از سراسر کشور وارد فرودگاه بین المللی دالس واشنگتن شدند.

طبق این گزارش، ترامپ هواداران خود را با ادعاهای مکرر و بدون سند و مدرک تقلب و بی نظمی گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه) تحریک به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده است و معترضان قرار است امروز (چهارشنبه) شعار سرقت را متوقف کنید سردهند.

ترامپ نیز در پیام های توییتری خود با پیش بینی اینکه انتظار تجمع بزرگ هواداران خود را دارد، گفته است که در ساعت 11:00 صبح چهارشنبه به وقت محلی (19:30 چهارشنبه به وقت تهران) شخصاً در راهپیمایی هوادارانش شرکت خواهد کرد.

وی روز گذشته در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: من فردا در راهپیمایی نجات آمریکا در ساعت 11:00 صبح به وقت شرقی در الیپس (پارکی واقع در جنوب نرده های مقابل کاخ سفید) سخنرانی خواهم کرد. زود حاضر شوید-درها از ساعت هفت صبح به وقت شرقی باز خواهد بود. تجمع بزرگی است!.

روز گذشته، مجوزهایی برای تجمع زنان حامی شعار اول آمریکا ترامپ در پارک الیپس و همچنین تجمع ائتلاف هشتاد درصدی راهپیمایی برای احیا در میدان آزادی واشنگتن دی سی و تظاهرات اکثریت خاموش در فروشگاه ملی صادر شده است.

مقام های محلی اعلام کرده اند که انتظار می رود تظاهرات هواداران ترامپ به خشونت و درگیری میان مخالفان و موافقان ترامپ منتهی شود و به همین دلیل چند صد تن از نیروهای گارد ملی آمریکا برای مقابله با هرگونه خشونت در تظاهرات هواداران ترامپ به حالت آماده باش درآمده اند.

روز گذشته ، رسانه ها گزارش کردند که پلیس واشنگتن دی سی در سراسر مرکز شهر تابلوهایی را نصب کرده که در آن در خصوص حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داده و آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

از طرف دیگر، رابرت کونتی رئیس پلیس موقت واشنگتن دی سی از شهروندان آمریکایی درخواست کرده اند که در صورت مشاهده هرگونه فرد مسلح خیلی فوری به پلیس گزارش دهند.

وی روز سه شنبه هفته جاری در این خصوص گفت: افرادی هستند که قصد دارند مسلح وارد شهر ما شوند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5711

به "نشست مهم کنگره آمریکا و آخرین تقلای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مهم کنگره آمریکا و آخرین تقلای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، تجمع هواداران ترامپ مقابل کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید