نظام رتبه بندی 26 گانه واحد های دانشگاه آزاد طراحی شد ، کسب صندلی 79 در مقالات برتر 10 درصد دنیا

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از مشخص نظام رتبه بندی 26 گانه دانشگاه آزاد اسلامی براساس عملکرد واحد های دانشگاهی اطلاع داد.

نظام رتبه بندی 26 گانه واحد های دانشگاه آزاد طراحی شد ، کسب صندلی 79 در مقالات برتر 10 درصد دنیا

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جلسه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسا و دبیران استان ها و واحد های ویژه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

طهرانچی در ابتدای این جلسه با تبریک پیروزیت های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های کمی و کیفی پژوهش، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال 2020، رتبه 71 بین المللی و رتبه اول ملی را کسب نموده که این رتبه بهترین صندلیی است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی بیرون از مجموعه پیشرو های علم، به آن دست یافته است.

وی ادامه داد: بعضی دانشگاه آزاد اسلامی را متهم می کردند که تنها از لحاظ کمی پیشرو است، اما این دانشگاه در بحث کیفیت پژوهشی نیز جزو دانشگاه های به روز و پیشرو بوده و سال جاری پیروز به کسب صندلی 79 در مقالات برتر 10 درصد دنیا و رتبه 46 در بین رده یک درصد بهترین مقالات دنیا شد. همچنین مجموعه مقالات دانشگاه آزاد اسلامی Q4 برخلاف سال 2005 کمتر شده و مقالات Q1 رتبه اول را پیدا نموده و افزون شده که این دستاورد ها نشان می دهد طی دو سال اخیر همکاران ما در دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد بسیار خوبی در کیفیت بخشی داشته اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد: هدف تحریم ها ایجاد توقف در پیشرفت علمی کشور است و دشمنان ایران می خواهند کار های برجسته و پیشرفت هایی که در حوزه های علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی داشته ایم را متوقف نمایند، اما دانشگاه آزاد اسلامی در این بین به سهم خود در جهت پیشرفت علمی و بسترسازی اشتغال دانش بنیان به طور جد عمل خواهد نمود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی انضباط بخشی آموزشی در این دانشگاه را اتفاق عظیمی قلمداد کرد و اضافه کرد: اگر یاری مدیران استان ها و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی نبود، سامانه آموزشیار محقق نمی شد. با توجه به انتظار پذیرش دانشجویان جدیدالورود، پیش بینی می گردد ثبت نام سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته باشد.

طهرانچی با اشاره به افزایش اقبال عمومی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال اخیر، گفت: علیرغم آنکه جمعیت کشور و تعداد افراد واجد الشرایط ورود به دانشگاه در سال اخیر افزایش نداشته، اما خوشبختانه توجه مردم به دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته و سال گذشته و سال جاری شاهد افزایش پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به احیای نظام رتبه بندی واحد های دانشگاهی براساس معیار های عملکردی جدید اشاره نمود و گفت: به همت معاونین محترم دانشگاه، نظام رتبه بندی 26 گانه واحد های دانشگاهی طراحی شد که براساس آن عملکرد واحد های دانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، فناوری، نگاه درونی و نگاه بیرونی ارزیابی می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: براساس نظام رتبه بندی 26 گانه دانشگاه آزاد اسلامی، عملکرد اقتصادی واحد ها و مراکز در سه حوزه درآمد (شامل تعداد دانشجو، فعالیت های پژوهشی و فناورانه و بهره وری اقتصاد واحد)، هزینه های مازاد (شامل مازاد نیروی انسانی و عدم صرفه جویی) و برنامه ریزی اقتصادی (شامل میزان درصد رشد پیش بینی شده در بودجه و درصد تحقق آن) تقسیم بندی می گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دسته بندی شهریه های دانشجویی براساس رشته و محل تحصیلی دانشجویان اطلاع داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کیفیت بخشی آموزشی و رقابت پذیر کردن واحد های دانشگاهی، معین شهریه براساس میزان استقبال از رشته ها و واحد های دانشگاهی است. بر این اساس رشته های تحصیلی در رشته های غیرپزشکی به 12 گروه دسته بندی شده و در هر گروه رشته هایی که مورد استقبال بیشتر و کمتر دانشجویان واقع شده است به تفکیک معین شده و شهریه آن متناسب با درجه بندی واحد ها و مراکز دانشگاهی معین شده است.

وی ادامه داد: این تقسیم بندی به دانشجویان یاری می نماید تا براساس علاقه و سطح اقتصادی خود، رشته و واحد دانشگاهی را انتخاب نمایند. همچنین این اقدام باعث می گردد تا واحد های کوچک انگیزه و رقابت با واحد های عظیم را داشته باشند. ضروری است رؤسای استان ها و واحد های دانشگاهی اطلاع کامل از شرایط سطح بندی واحد ها و معین شهریه های جدید براساس این نظام داشته باشند و دانشجویان را نسبت به این تصمیمات مطلع نمایند.

طهرانچی ادامه داد: آمار ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی رشدیابنده و نویدبخش است که نشان می دهد مردم نسبت به این دانشگاه اقبال پیدا نموده اند و از دانشگاه آزاد اسلامی به خوشنامی یاد می گردد، بنابراین تمامی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به موضوعات تربیتی و فرهنگی دانشجویان دغدغه داشته باشند و برای رشد و پیشرفت آن ها کوشش نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه اعلام نمود: ان شاءالله با یاری تمامی همکاران دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم دانشگاهی بسازیم که همانطور که در حوزه پژوهش پیشرو و پیروز به کسب رتبه های برتر شده، در حوزه آموزش هم با انضباط بخشی و یکپارچه سازی بتواند در بین دانشگاه ها سرآمد باشد که این کار جز با کوشش، جدیت و همت همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حاصل نمی گردد.

در ادامه این جلسه سه ساعته، رؤسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی سؤالات و پیشنهادات خود را درخصوص موضوعات مربوط به برنامه های دانشگاه مطرح کردند و طهرانچی و فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی به آن ها پاسخ دادند.

بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در خاتمه گزارشی از آخرین شرایط ثبت نام دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه و بر تشکیل ستاد ثبت نام و ستاد استقبال در واحد های دانشگاهی برای هدایت دانشجویان تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4375

به "نظام رتبه بندی 26 گانه واحد های دانشگاه آزاد طراحی شد ، کسب صندلی 79 در مقالات برتر 10 درصد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام رتبه بندی 26 گانه واحد های دانشگاه آزاد طراحی شد ، کسب صندلی 79 در مقالات برتر 10 درصد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید