نفس کشیدن بین شاخص صفر تا 50

به گزارش مجله بای بلاگ، نفیسه مجیدی زاده: هوای پاک، یعنی شاخص آلودگی ها بین صفر تا 50 درصد باشد؛ زندگی کردن در این هوا، هیچ پیامدی بهداشتی ندارد. 29 دی، روز هوای پاک است. روز هوای پاک هم یعنی بیایید کاری کنیم در هوایی نفس بکشیم که آلودگی اش بین صفر تا 50درصد باشد!

نفس کشیدن بین شاخص صفر تا 50

براساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوا، تا روز 21 دی سال جاری، فقط 25 روز هوای پاک داشتیم؛ علاوه بر آن، 204 روز هوای سالم، 63 روز ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز هم ناسالم!

به گزارش خبرنگار هفته نامه دوچرخه به نقل از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شعار ملی هفته هوای پاک سال جاری، هوای پاک، اقدام و عمل است. هفته هوای پاک از امروز 26 دی شروع شده و تا دوم بهمن ادامه دارد و هرروز آن نام مشخصی دارد. امروز، روز ورزش و هوای پاک نام گذاری شده و بقیه روزهای هفته نیز عنوان های مشخصی دارند که عبارتند از: روز مشارکت های مردمی و هوای پاک (27دی)، روز رسانه، آموزش و هوای پاک (28دی)، روز مسئولین و هوای پاک (29دی)، روز منابع آلاینده و هوای پاک (30دی)، روز حمل و نقل پاک و هوای پاک (1بهمن) و روز قانون و هوای پاک (2بهمن).

قرار است در هفته هوای پاک، از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای شهرداران مدارس همه مناطق تهران، کلاس آموزشی برگزار گردد؛ با این هدف که شهرداران مدرسه، سفیران هوای پاک در مدرسه و خانواده ها بشوند. تبلیغ برای استفاده از دوچرخه به جای سرویس مدرسه، از دیگر فعالیت های این شهرداران است. هم چنین شهرداران مدرسه می توانند با کارت های آبی و قرمز به خودروهای تک سرنشین والدین و پرسنل مدرسه اخطار بدهند که کاری نمادین در جهت فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه و یا وسایل نقلیه عمومی برای تردد در شهر است. هم چنین در اغلب مدرسه ها، همایش هوای پاک با اهدای بادکنک و ماسک تنفسی به دانش آموزان و تشکیل زنجیره هوای پاک برگزار می گردد.

در روز هوای پاک، دانش آموزان با دردست داشتن پلاکاردهای هشداردهنده، راهپیمایی نمادینی در ترمینال خاوران برگزار می نمایند و در این راهپیمایی به شهروندانی که از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می نمایند، شاخه گل اهدا می گردد. در سه مکان پرتردد هر منطقه نیز غرفه ای آموزشی مستقر می گردد که در آن ها، هم آموزش چهره به چهره انجام می گردد و هم دانش آموزان و نوجوانان علاقه مند می توانند با موضوع هوای پاک نقاشی بکشند و قرار است در روز پایانی (چهارشنبه)، جوایزی به این دانش آموزان اهدا گردد.

دوچرخه سواری در روز سه شنبه بدون خودرو در یکی از بوستان های هرمنطقه، پخش فیلم های زیست محیطی در بعضی سالن های منطقه 3، نمایش خیابانی در روز 28 دی در منطقه 19، پیاده روی در یکی از بوستان های هرمنطقه، توزیع کارت مترو و اهدای شاخه گل به عابران و شهروندانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می نمایند، هم چنین برگزاری جشنواره روز هوای پاک در منطقه 19 (28دی) و منطقه 4 (29دی )، از دیگر برنامه های این هفته است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 439

به "نفس کشیدن بین شاخص صفر تا 50" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس کشیدن بین شاخص صفر تا 50"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید