نمادی برای قرن نو در شهرهای جهانی ساخته گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، نمادی برای قرن نو در شهرهای جهانی ساخته گردد.

نمادی برای قرن نو در شهرهای جهانی ساخته گردد

محمدرضا دشتی اردکانی در نشست شهرهای جهانی یونسکو گفت: باید قرارگاهی برای گردشگری کشور باشیم تا این صنعت رونق بگیرد. این موضوع محقق نمی گردد چون در 40 سال گذشته صنعت گردشگری در کشور رونق نگرفته و سازمان های مختلفی در این عرصه دخیل بوده اند اما اگر ارگان های مختلف در ایران و خارج از کشور بتوانند در قالب یک قرارگاه کار را جلو ببرند، میتوان امیدوار بود.

وی گفت: صنعت گردشگری باید فراملی دیده شده و نگاه گردشگری در ایران عوض گردد، بعلاوه مسئولان سه قوه باید به این باور برسند که گردشگری می تواند جز یکی از پردرآمدترین صنایع در ایران باشد اما متأسفانه نامی از گردشگری در کشور نیست.

دشتی اردکانی گفت: جهانی شدن بسیار خوب است اما اگر به شهرداران و شوراهای شهر اختیار دهیم، جهانی شدن صورت خواهد گرفت. مجلس در نظر دارد به شهرداران اختیارات بیشتری بدهد، چون تا وقتی شهرداری اختیار نداشته باشد نمی تواند برای مسائلی غیر از شهر کار کند.

وی با بیان اینکه باید دید گردشگری در ایران عوض گردد، گفت: جهان شهرها ویترین گردشگری ایران خواهند بود اما در حال حاضر شهرهای ما استاندارد نیستند، ورودی شهرهای ما با بدترین منظره ها روبروی گردشگران قرار گرفته است.

دشتی اردکانی بیان نمود: من به رؤسای قوه نامه نوشته ام نمی دانم به کجا رسید. پیشنهادم این است که بنایی در شهرها به عنوان نمادی برای قرن تازه ساخته گردد تا به آیندگان بگوییم ما این بنا را برای قرن تازه بوجود آوردیم، همانطور که در جهان این نمادها وجود دارد. امیدوارم قرن تازه برای ملت ایران و جهان خیر و برکت را به همراه داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8658

به "نمادی برای قرن نو در شهرهای جهانی ساخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمادی برای قرن نو در شهرهای جهانی ساخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید