هر ایرانی بابت درمان چقدر از جیب هزینه می نماید؟

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون کل وزارت بهداشت شرایط پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی را تشریح کرد و گفت: در سال 1397 هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی 674 هزار تومان از جیب پرداخت نموده است.

هر ایرانی بابت درمان چقدر از جیب هزینه می نماید؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ایرج حریرچی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی، گفت: در سال 1397 هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی 674 هزار تومان از جیب پرداخت نموده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آنالیز های اجرا شده 5.45 درصد از هزینه های مصرفی هر خانوار ایرانی مربوط به هزینه های بهداشتی درمانی در سال 1397 بوده است، اضافه کرد: هزینه های دارویی با 28.5 درصد و هزینه های دندانپزشکی با 22.7 درصد رتبه اول و دوم را در هزینه های درمانی خانوار به خود اختصاص داده اند. همچنین هزینه های بستری و تشخیصی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و ...در رتبه های بعدی هزینه های درمانی خانوارهای ایرانی در سال گذشته قرار دارند.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: پنجک پنجم (20% برخوردار جامعه) با سرانه یک میلیون و 966 هزار تومان، 16.7 برابر پنجک اول (20% فقیر) با سرانه 117 هزار تومان، از جیب برای دریافت خدمات درمانی در سال 97 پرداخت نموده اند.

وی درباره علت اختلاف زیاد پرداختی از جیب در اقشار با درآمد بالا به نسبت اقشار فقیر و کم درآمد به ایسنا گفت: با توجه به بهره مندی تقریبا یکسان افراد جامعه از بیشتر خدمات درمانی، علت این اختلاف زیاد در پرداختی از جیب، استفاده اقشار برخوردار از خدمات بخش خصوصی با تعرفه بالاتر است.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 332

به "هر ایرانی بابت درمان چقدر از جیب هزینه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر ایرانی بابت درمان چقدر از جیب هزینه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید