هزینه های سفر به شانگهای

به گزارش مجله بای بلاگ، هزینه های سفر به شانگهای چقدر است؟

شانگهای یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای چین به شمار میرود. شهری که انبوهی از آسمان خراش ها و ساختمان های مدرن را در جای داده است. شاید به همین دلیل باشد، که این شهر زیبا و به این اندازه بر سر زبان ها قرار گرفته است. این شهر مرکزِ اقتصادی و پر جمعیت کشور چین بوده و گویی پشت تمام شلوغی ها و هیاهوهایی که در این شهر برپا است، نظم و ترتیب خاصی وجود دارد. شهر شانگهای جزء هفت بندر اصلی ارتباط تجاری در جهان است و یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری در سال های اخیر به شمار می رود. در این پست میخواهیم درباره هزینه های سفر به شانگهای در چین صحبت کنیم خبرنگاران را در این گزارش همراهی کنید. با توجه به شهر مدرن و زیبای شانگهای هزینه ها کمی در این شهر بالا هست اما این دلیلی بر اینکه برای سفر باید حتما اندازه زیاد پول همراه خود داشته باشید نیست. پیشنهاد می دهیم که راهنمای سفر به شانگهای را هم مرور کنید.

هزینه های سفر به شانگهای

واحد پول چین

واحد پول کشور چین یوان است و با نماد (¥) نشان داده می گردد. اسکناس های رایج در چین عبارت از 1 یوان (سبز)، 5 یوان (بنفش)، 10 یوان (آبی)، 50 یوان (سبز تیره) و 100 یوان (قرمز) هستند. سکه های این کشور شامل 1 یوان، 1 و 5 جیائو می گردد. لازم به ذکر است که بگوییم هر 1 یوان برابر با 10 جیائو است.

چه پولی با خودمان به وارنا ببریم؟

بهتر است که برای سفر به چین همراه خودتان یوان ببرید، اما در صورتی که نتوانستید یوان تهیه کنید می توانید دلار یا یورو همراه خودتان ببرید.

سطح قیمت ها در چین به مراتب از ایران بالاتر است و در یک کلام می تواند گفت مقصد گران قیمتی است.

هزینه های گذرنامه یا پاسپورت

بابت شناسه 1,000 تومان

به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری 3750 تومان

برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه 100 هزار تومان

بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست 37 هزار تومان

ویزای توریستی چین

با توجه به توضیحاتی که در خصوص ویزای چین در مطالب مجله گردشگری خبرنگاران شده است، می دانید که چین ویزاهای مختلفی را بسته به هدف مسافر صادر می کند.

هزینه مربوط به ویزای چین

  • ویزای توریستی گروهی: 80 دلار
  • ویزای انفرادی یک بار ورود: 100 دلار
  • ویزای انفرادی دوبار ورود: 150 دلار

مدارک لازم برای ویزای گردشگری چین

  • اصل گذرنامه با صفحات خالی کافی و حداقل 6 ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس
  • کپی گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای گردشگری به همراه عکس

اطلاعات مربوط به سفارت چین در تهران

تلفن: 1240 2229-021

وبسایت: ir.chineseembassy.org/eng

آدرس: تهران، خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، سفارت چین

روش های سفر به شانگهای

به منظور سفر به چین راه های مختلفی وجود دارد، شما می توانید هم با تورهایی که به سمت شهرهای این کشور ارائه می گردد برنامه سفرتان را تنظیم کنید و هم به طور شخصی و با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خودتان را به چین برسانید.

لازم به ذکر است که در هزینه های سفر به وارنا بگوییم عوارض خروج از کشور برای بار اول 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان است.

هزینه خرید بلیط تهران - شانگهای: از 9,350,000 تومان تا 11,977,000 تومان

تورهای تفریحی شانگهای: از 16,995,000 تومان تا 22,977,000 تومان

نکاتی که باید درباره خرید تور چین خبرنگاران 98 بدانید

  • نرخ کودک زیر سال 2594000 تومان است.
  • نامه تمکن مالی لاتین از بانک به مبلغ حداقل موجودی 4000000 تومان به ازای هر نفر
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزا چین اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار + دو قطعه عکس 4×6 + کپی صفحه اول و دوم شناسنامه + آدرس دقیق محل کار و سکونت اجباری
  • مسئولیت کنترل پاسپورت مسافرین بابت هر گونه ممنوعیت خروج از کشور به عهده آژانس همکار می باشد و این شرکت مسئولیتی در قبال صدور ویزا از طریق کنسولگری نخواهد داشت.
  • در صورت نیاز به ویزای فوری مبلغ 525000 تومان به نرخ هر نفر در پکیج اضافه می گردد.

با توجه به اینکه شهر شانگهای یکی از پر جمعیت ترین شهرهای چین محسوب می گردد و جزء مقاصد تجاری محسوب می گردد بیشتر هتل های این شهر پر هستند. اما در زمان هایی که به اصطلاح به آن high - season گفته می گردد، هتل های این قیمت بالاتری دارند ماه های آوری تا می و سپتامبر تا نومبر این اصلاح را دارند. اما در فصل زمستان یعنی در ماه های دسامبر تا مارس کمی از اندازه هزینه های رزرو هتل در این شهر کاسته می گردد.

هزینه های اقامت در شانگهای

به منظور اقامت در شهر شانگهای شما راه های مختلفی را پیش رو دارید، بهترین روش ممکن برای اقامت رزرو هتل در شهر شانگهای است. البته راه های دیگری هم نظیر هاستل، مهمان خانه یا اقامت در هتل آپارتمان ها وجود دارد که می توانید بنابر بودجه ای که دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

در شهر شانگهای قیمت هتل ها در رنج های مختلفی قرار دارند و کمی باید آگاهانه در انتخاب هتل خود عمل کنید. به طور مثال رزرو هتل برای یک الی دو نفر را در هتل های مختلف شهر شانگهای آورده ایم. در ضمنً شما برای رزرو هتل شانگهای می توانید به وب سایت خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

هتل های 3 ستاره از 130 یوان چین تا 800 یوان چین

هتل های 4 ستاره از 340 یوان چین تا 1,000 یوان چین

هتل های 5 ستاره از 430 یوان چین تا 1,800 یوان چین

هاستل: از شبی 75 یوان چین تا 170 یوان چین

مهمان خانه: از شبی 120 یورو تا 300 یورو

اقامت در هتل آپارتمان های 1 تخته درون شهر 6.845 یوان

اقامت در هتل آپارتمان های 1 تخته بیرون شهر 3.293 یوان

اقامت در هتل آپارتمان های 3 تخته درون شهر 16.151 یوان

اقامت در هتل آپارتمان های 3 تخته بیرون شهر 7.802 یوان

هزینه حمل و نقل در شهر شانگهای

در شهر شانگهای به منظور استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می توانید یک کارت به نام yi zhang jiao tong ka تهیه کنید، قابلیت این کارت این است که برای تمامی وسیله های نقلیه عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی، لایت ریل و حتی خرید مک دونالد) می توانید از آن استفاده کنید. برای تهیه کارت کافی است با پرداخت 20 یوان و به زبان آوردن جمله yi zhang jiao tong ka (یی ژانگ جایو تانگ کا) از هریک از ایستگاه های مترو آن را تهیه کنید. کارت مذکور تا سقف 2.000 یوان قابل شارژ است.

هزینه بلیط تک سفره 4 یوان

هزینه بلیط ماهانه 200 یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 13 یوان و به ازای هر یک کیلومتر 2 یوان به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 52 یوان باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 7 یوان است.

هزینه خورد و خوراک در شهر شانگهای

در ادامه هزینه های سفر به شانگهای به مبلغی که باید برای غذا در این شهر بپردازید را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 35 یوان را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 200 یوان پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر شانگهای به نسبت ارزان تر است و مبلغ 35 یوان می باشد.

برای تهیه آب معدنی 3 یوان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 30 یوان بپردازید.

خوراکی های ضروری

نان (500 گرمی): حدود 15 یوان

شیر (1 لیتر): حدود 17 یوان

برنج سفید (کیلویی): 8 یوان

جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 40 یوان

گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 88 یوان

تخم مرغ 12 عددی: 17 یوان

یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 3 یوان

هزینه خرید سوغاتی در شانگهای

اگر قصد خرید سوغاتی از شهر شانگهای چین را دارید می توانید محبوب ترین نوشیدنی این شهر به نام چای تیانشان را انتخاب کنید همچنین ملزومات نوشیدنی چای نظیر قوری، فنجان و به طور کلی ست کامل مراسم چای را تهیه بفرمایید. البته اگر به بازارهای این شهر بروید آنقدر وسایل تزئینی و زیبا خواهید دید که دستتان برای خرید سوغاتی کاملا باز خواهد بود.

هزینه یک شلوار جین برند حدود 467 یوان چین

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 255 یوان چین

یک جفت کفش نایک حدود 550 یوان چین

یک جفت کفش چرم مردانه حدود 620 یوان چین

توجه داشته باشید که در اغلب موارد هزینه های مربوط به خرید پوشاک برند و غیر برند در شهر شانگهای گران تر از موارد مشابه در تهران است.

حتما قبل از اینکه بخواهید هزینه مربوط به جنس مورد نظرتان پرداخت کنید، حسابی سر قیمت آن چانه زنی کنید.

توصیه ای برای خرید در شانگهای

توجه کنید که گول سوپرمارکت های خارجی در این شهر را نخورید. این کمپانی ها با ارئه مواد غذایی بسته بندی شده با قیمت بالا ولی کیفیت چندان مناسبی ندارند، حتما سعی کنید از فروشگاه های محلی این شهر خرید کنید. زیرا هم قیمت های بهتری دارند و همچنین از کیفیت بالاتری برخوردارند.

هزینه های مربوط به موبایل در چین

کشور چین هم مانند دیگر کشورهای جهان اپراتورهای متعددی وجود دارد که مشترکان خود خدمات سیم برای داشتن تلفن همراه را ارائه می دهند. چین دارای 3 اپراتور بزرگ و قدرتمند به نام های China Mobile, China Unicom, China Telecom نیز می باشند که هر کدام با مزیت هایی که دارا هستند مشترکان خاص خودشان را دارند.

قدیمی ترین سیستم اپراتور تلفن همراه این کشور China mobile است و تقریبا می توان گفت شبکه گسترده تری دارد و جز اپراتورهای دولتی این کشور محسوب می گردد درست همانند همراه اول که در ایران فعال است.

  • خرید سیم کارت چین

لازم به ذکر است که بگوییم در ساعات اولیه ورودتان به چین حتما اقدام به تهیه سیم کارت چین بنمایید. قسمت سیم کارت های چینی بین 100 تا 250 یوان است و به نسبت شرکت اپراتوری که انتخاب می کنید اندازه شارژ اولیه فرق دارد.

آب و هوای شانگهای

شهر شانگهای تابستان ها و زمستان های کاملا متمایزی از یکدیگر دارند، گاهی در این شهر زمستان های یخبندان و تابستان ها هوا داغ و گرم می گردد. شاید علت این سرمای شدید هم نزدیک بودن شهر شانگهای به سیبری باشد. اما برای سفر بهترین زمان می توان بهار و پاییز باشد، زیرا نه گرمای طاقت فرسای تابستان شما را اذیت می کند و سرمای بیش از حد زمستان سفرتان را سخت و مشکل می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8683

به "هزینه های سفر به شانگهای" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه های سفر به شانگهای" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید